Prirodno poticanje komunikacije roditelja i djece s teškoćama

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
Stručnjakinje o Marte Meo metodi
Svoj sam rad na ovoj metodi počela razvijajući informacije koje su svima razumljive i upotrebljive, ne samo u terapeutskom radu, već i svakodnevnom životu. To postižemo videoanalizama, koje u prosjeku traju tri do pet minuta i tematiziraju svakodnevni život i interakciju djece i roditelja. Roditeljima u tri koraka pokazujemo kako treba postupiti u interkaciji s djetetom, objasnila je Aarts
Marin GOSPIĆ
Mirna Wudernitz, Maria Aarts i Višnja Čirjak

Tema posljednjeg dana ovogodišnje 23. Ljetne akademije, koju organiziraju Akademija za razvojnu rehabilitaciju, Sveučilište u Zadru i Opća bolnica Zadar, bila je svjetski priznata Marte Meo metoda obrazovnog savjetovanja, koju je razvila nizozemska savjetnica za obrazovanje Maria Aarts, koja je ovom prilikom i posjetila Zadar.

Riječ inovatorice

Marte Meo metodu razvila je nizozemska socijalna pedagoginja Maria Aarts. Aarts osobno podučava voditelje edukacija i brine se o Marte Meo mreži, koja povezuje stručnjake iz više od 50 zemalja diljem svijeta. Sve je svoje snage usmjerila na pomaganje ljudima da osvijeste prirodne elemente ponašanja kojima se pomaže djeci i odraslima da se suoče s teškoćama.
- Pratila sam slučajeve na kojima je radila kolegica Višnja, koja je iznimno brzo usvojila moje tehnike, jer je svim srcem bila u svojem radu. Cilj nam je pomoći roditeljima metodama koje oni mogu upotrijebiti svaki dan. U svom radu neprestano se susrećemo s neiscrpnom voljom i energijom, koju roditelji ulažu u svoj odnos s djetetom, objasnila je Aarts, te kazala kako ju je 1976. godine jedna majka inspirirala da počne raditi na metodi, koja nije namijenjena isključivo terapeutima, već i obiteljima.
- Želja svakog roditelja djece s posebnim potrebama je da budu oslonac svojem djetetu i podrška u što kvalitetnijoj svakodnevici, kako djecu ne bi institucionalizirali i udaljavali od ljudi kojih ih najviše vole, rekla je Aarts.
Marte Meo je metoda za prirodno poticanje komunikacije osoba koje imaju izrazite teškoće u ostvarivanju kvalitetnih interakcija s drugima. Razvijana je kao metoda djelatnog pomaganja roditeljima djece s poremećajem iz spektra autizma te je kroz godine izrasla u program prirodnog unaprjeđivanja komunikacije osoba različite dobi - od dojenčadi do starijih osoba. S vremenom je prihvaćena kao komunikacijski standard stručnog usavršavanja u cijelom svijetu.
- Kad sam bila mlađa saznala sam da roditeljima djece s posebnim potrebama nasušno fali informacija o tome kako odgajati djecu. Svoj sam rad na ovoj metodi počela razvijajući informacije koje su svima razumljive i upotrebljive, ne samo u terapeutskom radu, već i svakodnevnom životu. To postižemo videoanalizama, koje u prosjeku traju tri do pet minuta i tematiziraju svakodnevni život i interakciju djece i roditelja. Roditeljima u tri koraka pokazujemo kako treba postupiti u interakciji s djetetom. Ovu metodu koristimo kako bismo poboljšali razinu djetetove interakcije u svakodnevnom životu, objasnila je Aarts.

Zadarski primjer

Primjer kako lokalni stručnjaci koriste Marte Meo metodu dala je Višnja Čirjak, odgojiteljica, gestalt terapeutkinja i Marte Meo terapeutkinja i trenerica, apsolventica dječje i adolescentne integrativne psihoterapije, koja je održala prezentaciju »Prikaz primjene Marte Meo u Kabinetu za ranu intervenciju Zadarske nadbiskupije«.
- Marte Meo metodu u Kabinetu za ranu intervenciju provodimo na tri razine. To je rad s djecom, rad s roditeljima i edukacija novih djelatnika. Prvo polazimo od pitanja roditelja, koji najčešće dolaze po preporuci pedijatra. Upoznajemo se s djetetom, njegovim stanjem i nepoznanicama koje imaju roditelji. Od roditelja prvo tražimo da nam pošalju snimku na kojoj pokušavaju ostvariti interakciju s djetetom, te promatramo djetetovo ponašanje i razvojnu poruku koja se krije iza određenog ponašanja i koja je posebna podrška razvoju, koju možemo dati djetetu, kazala je Čirjak, te napomenula kako se veliki broj roditelja susreće sa situacijom da dijete ne inicira interakciju ili fizički kontakt, dok se roditelji žarko žele povezati s djetetom.
- U takvim situacijama često dolazi do tzv. pregorijevanja ili burn outa, jer se roditelji iz petnih žila trude pomoći djetetu, koje ne reagira na njihove poteze. Nakon toga nam je zadatak postavljanje razvojne dijagnoze, koju iščitavamo iz djetetovog ponašanja. Roditelje pozivamo u Kabinet, gdje ponovno snimamo interakciju roditelja i djeteta. Glavno načelo Marte Mea je da situacije koje mi pokazujemo roditeljima i način na koji ih obučavamo, moraju biti vrlo konkretne, jednostavne i kratke. Cilj nam je da roditelji nauče uočiti djetetovu inicijativu te da dijete dobije iskustvo sigurne privrženosti s roditeljem, istaknula je Čirjak i dodala kako djelatnici Kabineta žele da roditeljima iskustvo rada s njima bude kao daljnja motivacija za svaki sljedeći izazov s kojim će se susresti.
- Roditelje potičemo na aktivno sudjelovanje u cijelom procesu, potičemo i osnažujemo povjerenje i snagu u same sebe. Kroz aktivni dijalog želimo da roditelj profitira od naših napora i aktivnosti, kazala je Čirjak te na kraju istaknula kako se u Kabinetu kontinuirano radi i na edukaciji djelatnika, koji su polaznici Marte Meo programa za praktičare.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno