Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Ekološki sklad

Autor: Edi Prodan

27.09.2009. 22:00
Ekološki sklad


Izgledom i ekološki osviještenim motorom Volvo odmah pokazuje iz koje je škole stigao, no zadovoljstvo ruši visoka cijena


Volvo S40, automobil besprijekorno uglađene linije, u  DRIVe izdanju je apsolutni  simbol švedskog promišljanja dizajna. Testni je primjerak to dodatno isticao jer je  bio obojen u bijelo što je, uz  svijetlozelenu te boju drva,  najčešći odabir predmeta  “made in Sweden”. Čistoća  oblika spojena sa štedljivim  motorom je upravo ono što  su Šveđani osnivajući u Malmeu prvi dizajnerski studio  sebi zacrtali kao prioritete.  Uporabni predmet mora biti  jednostavan i apsolutno odgovoran prema okolišu. I to  u svim svojim fazama. Kada  su automobili u pitanju, emisija CO2 ne bi smjela biti viša  od 140 g/km, a kako je ovaj  sugestivni kompakt pokazao,  moguće je napraviti čak i  jedan tako izdašan automobil čija se težina opasno približava 1,4 tone, a da se ne  skrene u rasipnost. 
A do nečeg što u današnjim komercijalnim uvjetima možemo nazvati skoro besprijekornim, Volvo je  došao nizom jednostavnih ali  do kraja promišljenih poteza. Ponajprije, automobil je  spušten za 10 mm kako bi se  dobilo manji otpor zraka.  Uklonjeni su svi nepotrebni  detalji, a dodani oni poput  obloge antene koji pomažu  smanjenju potrošnje goriva.  Jako dobro poznati turbodizelski agregat je do kraja  uglađen te mu se, unatoč ne  baš zanemarivim gabaritima,  potrošnja bez problema  spušta ispod 5 litara. Može se  i s manje od četiri, no da bi se  to postiglo, mora se uskladiti  čitav niz parametara, od kojih je najvažnija monotona  prometnica gotovo bez uspona i padova te ostali sudionici u prometu koji vas  neće povlačiti na vožnju bržu  od 100 km/h ili pak oni  neumjereno spori jer svako  mijenjanje pravca poput  pretjecanja povećava potrošnju. Potrebno je, dakako,  i strpljenje te iskustvo vozača, a od nemale pomoći je  i strelica smještena u sam kut  instrument-ploče koja nam  signalizira idealan trenutak  za promjenu “brzine”.
Sama dinamika vožnje je  zadovoljavajuća. Nema tu  naglih skokova, no činjenica  je da se starta brzo i lako te  da se i solidni brzinski prosjeci ostvaruju  bez napora.  Upravčljivost automobila je  također, čak i bez elektronske pomoći kojom je S40 bio  opremljen, više nego dobra.
Nije ni funkcionalnost automobila nezadovoljavajuća,  no javlja se klasičan broj automobila s tri volumena i dva  para vrata: prolaz u prostrani  prtljažnik je za mnoge predmete preuzak. Čak i kad se  ubacuje manje predmete, nije lako složiti ih do krajnje  točke.  
Još da nije te nesretne kategorije cijena. Volvo S40 u  svom najekološkijem izdanju  već i baznom cijenom pomalo iznenađuje, a kad se  pak promotri ove 244 tisuće  kuna, javlja se i iznenađenje.  Istina – paket opreme “summum” znači da opremljenijeg nema. Uz svu klasiku, tu  je i koža na sjedalima od  kojih je vozačko pokretano  elektromotorom. No ma što  nabrajali, a možemo dakako  još dodati i xenon svjetla,  uočit ćemo da nema automatskog mjenjača (a nema ga  jer automatika podiže potrošnju) te da ručni koji mu je pridružen ima samo pet stupnjeva prijenosa pa je cijena  uistinu teško branjiva. Osim  ako sama pripadnost uglednoj  porodici Volvo ne podrazumijeva nekoliko desetak tisuća kuna više od konkurencije izvan premium segmenta.


 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE




Zapremina: 1560 ccm Snaga: 109 KS pri 4000 o/m Okretni moment:  240 Nm pri 1750 o/m Dimenzije (d/š/v): 4476/1845/1454 mm  Međuosovinski razmak: 2640 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 11,4 s  Maksimalna brzina: 190 km/h Potrošnja (o/g/p): 3,8/5,7/4,5 l Emisija  CO2: 119 g/km Težina: 1388 kg Gume: 205/50 R17  Prtljažnik: 404 l
+ Potrošnja, oprema
– Cijena, dostupnost prtljažnika