MORH ignorira usluge stručnjaka za avione

Slika korisnika admin
FAH
Po terenima oko Slunja još uvijek traje potraga za dijelovima palih MiG-ova

Po terenima oko Slunja još uvijek traje potraga za dijelovima palih MiG-ova, dok su do sada pronađeni premješteni u Zagreb. Glasnogovornica suda u Karlovcu izjavila je kako su dijelovi prevezeni u Hrvatsko vojno učilište (HVU), a neslužbeno se saznaje kako je dio ostataka i na Plesu u zračnoj bazi HRZ-a.

U MORH-u još uvijek traje svojevrsni zavjet šutnje, jer se ne iznose službeni podaci o zaključcima i do sada odrađenim stvarima, pravdajući se na istragu povjerenstva koja je još uvijek u tijeku. Čak je i dopremanje dijelova aviona bilo ovijeno velom tajne, no uz pomoć suda i neslužbenih izvora doznalo se da su elektronske komponente prebačene u HVU, gdje će svi letni parametri biti očitani, dok je ostatak lima pod strogim osiguranjem pohranjen u hangare HRZ-a. Ispada tako da Povjerenstvo zaduženo za istragu nesreće neće koristiti usluge Zrakoplovno-tehničkog centra (ZTC) u Velikoj Gorici, možda i najopremljenijeg za dijagnosticiranje problema na MiG-ovima 21. Jedan od mogućih razloga izbjegavanja ZTC-a su i sigurnosno problemi koji su postojali kod istrage pada helikoptera Mi-8 u Vukovaru prije par godina. Naime, tada se na Youtube-u pojavila snimka olupine palog helikoptera iz hangara ZTC-a.

Pao najmlađi "starac"

Čini se kako Ministarstvo obrane u ovom slučaju nije spremno na sigurnosne propuste, a kao dodatak takvom stajalištu može poslužiti i činjenica da teren na kojem se traže dijelovi palih aviona osiguravaju pripadnici Bojne za specijalna djelovanja (BSD). Podsjetimo, BSD je posljednji put ozbiljan nevježbovni angažman imalo prije dvije godine, kada su prvi došli na mjesto tragičnog požara na Kornatima, a njihovo angažiranje u toj situaciji do danas nije zdravorazumski objašnjeno.

Zanimljivost koja je posljednih dana isplivala je podatak da je 23. rujna HRZ izgubio svoj najmlađi mlazni avion. Naime, MiG-21 s registracijskim brojem 120 bio je najmlađi u floti, iako se radi o "starcu" izrađenom krajem 1979. godine. Za usporedbu, pala 108-ca bila je šest godina starija, a oba su aviona iz ukrajinskog kontigenta, nabavljenog tijekom Domovinskog rata. Kako ovakve nesreće s primjesom skandala i tajnovitosti obično otvaraju nove priče, ni ovaj put nije bilo drugačije. Sada se brojni ljudi povezani sa zrakoplovstvom pitaju je li prilikom modernizacije u Rumunjskoj 2003. godine za 10 milijuna dolara Hrvatska dobila dobru protuvrijednost. Prema nekim kalkulacijama, svi uređaji ugrađeni u toj modernizaciji koštali su oko dva i pol milijuna dolara, a zašto je plaćeno toliko za "ruke", mnogi se pitaju.

Novi moment

Novi moment u čitavoj priči, koji jasno dolazi neslužbenim kanalima, mogućnost je da se iz jednog od dva aviona koja se nisu srušila snimao čitav tijek vježbe. Ako to zbilja postoji, istražiteljima bi posao bio olakšan, ali dodatnih podataka, potvrda ili negiranja postojanja ove snimke nema. Tako i dalje svi mogući uzroci pada MiG-ova žive na razini spekulacija, od "prijateljske vatre" preko uleta u zračne struje do raspada dijelova jednog koji su pogodili drugog.

 

Stradala žena na dodatnim operacijama

Marija Klipa, teško ozlijeđena od krhotina vojnih zrakoplova, zbog teških je ozljeda koštanog tkiva nadlaktice, u KBC Zagreb podvrgnuta dvama operativnim zahvatima radi sprečavanja komplikacija i infekcija koje su moguće kod takve vrste ozljeda, izjavio je predstojnik Klinike za kirurgiju prof. Mate Majerović. Liječenje i oporavak pacijentice bit će dugotrajni i zahtijevat će još operacija, kao i dodatne korekcije zbog teško oštećenog živčanog tkiva u ruci, kazao je Majerović.

Hina)

Kategorija: 
Tag: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno