I znalci vole lijepo

Slika korisnika admin
Autor: 
subaru1
U cijelosti nova priča - Subaru Forester

Subaru Forester, u krugu znalaca dulje od desetljeća jedan od omiljenijih SUV-ova, nedavno je doživio i svoje treće izdanje te napravio - dvije hereze: konačno je u svoju ponudu uvrstio dizelski agregat te posvetio značajnu pozornost oblikovanju vanjštine. Znano je naime da je jedina dosadašnja misao vodilja u oblikovanju Forestera bio funkcionalizam te da se i od same pomisli na dizel bježalo k'o od vraga. A mi se danas, nakon prvih iscrpnijih testiranja novog Foresteta s dizelskim motorom, pitamo zašto? Motor je, uz nepobitnu činjenicu da je valjda, ako ne jedini, onda svakako vrlo rijetki dizelski bokser, iznimno snažan, dinamičan te odličnog okretnog momenta. Stvarajući svoj prvi dizel, u Subaruu su se vodili idejom da on po nizu karakteristika mora biti blizak benzinskim agregatima. I uspjeli su, uz dodatnu pojedinost - štedljivost. Vozeći serpentinama Forester iznad Brescie prema Odolu, gdje prolazi i glavni smjer Milano - Madonna di Campiglio, osjetili smo njegov snažni moment i sposobnost da se i tako izazovan smjer prođe praktično ne mijenjajući stupnjeve prijenosa - staviš u "treću" i voziš.

Oblikovanje je pak posebna priča. Kao prvo, dimenzije Forestera su danas u gornjem prosjeku SUV-ova kompaktne klase. Dužina mu je 4.560 mm, širina 1.780 a visina 1.675 mm. Konkretno je odignut od tla, 215 mm, a međuosovinski razmak je 2.615 mm. Svi su ti parametri značajno narasli (primjerice međuosovinski razmak za 10 centimetara) u odnosu na prethodnika a i vizualno - to je danas apsolutno moderan automobil. Dobro, nećemo reći da je revolucionaran, ali da je pristao svakako jest. U unutrašnosti su se također d ogađale velike promjene. Povećanje vanjskih dimenzija još se snažnije odrazilo na unutrašnjost tako da je prostora u svim smjerovima u izobilju te se putnici osjećaju uistinu ugodno. Vozačka se pozicija lako namješta u idealnu, a uz sve pohvale ergonomiji istaknuli bismo jako lijepu instrument ploču s plavom podlogom kako i nalaže pripadnost unikatnom Subaruovom brandu. 

Vratimo se motoru. Bokser, 16-ventilski common rail dizelaš koji su tako dugo i tako pomno razvijali ima zapreminu dvije litre te snagu od 147 KS pri 3.600 okretaja motora. Okretni moment koji nas je na tristotinjak kilometara testnih ruta oduševljavao, naše impresije zorno potcrtava brojkom od 350 Nm u zoni od 1.800 do 2.400 okretaja. Maksimalna brzina koju postiže je 186 km/h a ubrzanje od 0 do 100 km/h 10,4 sekunde. U svakom slučaju uobičajena dinamika za stroj koji, ovisno o izvedbi, teži od 1.540 do 1.577 kilograma. Potrošnja pak nije uobičajena, već - vrlo niska. Forester čak i u gradu troši svega 7,4 litre, na otvorenoj cesti 5,9 a prosjek od 6,4 litre svakako je jedan od najnižih u klasi SUV ili crossower vozila. Emisija CO2 od 170 g/km nije spektakularna no iako iznad proklamirane granice od 140 g/km, ipak nije u zoni koja će se uskoro penalizirati dodatnim porezima tako da i s te strane zaslužuje preporuku. Rezervoar obujma 64 litre uz tako nisku potrošnju dopušta i sjajnu autonomiju pa ako dovoljno pazite, s jednim je "tankom" moguće napraviti i do tisuću kilometara.

Istaknimo još dvije zabilješke. Prva se odnosi na zahtjevni off-road koji je odrađen s lakoćom, a drugi na autocestu. Vrhunska mirnoća, upravljivost i tišina u kabini sve do 150 km/h. Tada se snažnije počinje čuti šum vjetra, što je danak obliku, a motor je i dalje začuđujuće tih.

Nismo zapravo ni dvojili. Znali smo da će onog trenutka kad se Subaru odluči na komercijalizaciju svog dizelskog agregata biti riječ o jednom od najboljih na tržištu. A ni znalcima koji su tradicionalno birali Subaru vjerojatno nije krivo što će ubuduće voziti i - lijep automobil.

 MIRAN I TIH
Uz dobre reference kada je kvaliteta u pitanju, novi se, dizelski, Forester odlikuje i iznimno tihim radom. U zoni od 2 do 3 tisuće okretaja, što je apsolutno područje u kojem se takvi automobili najčešće i voze, buka je vrlo niska a razinu od 70 dB doseže tek iznad 3.700 okretaja motora. Zanimljivo, precizno izmjereni podaci govore da je Forester na razini upravljivosti jednak sportskim limuzinama a da mu je istodobno ovjes vrlo udoban, s odličnim upijanjem neravnina.
 EKSPLOZIVNI RAST
Da unatoč skepsama na svim poljima a ne samo u automobilskom sektoru kvaliteta ipak pronalazi kupce, dokaz je upravo Subaru kojem je u Hrvatskoj prodaja 2008. u odnosu na 2007. godinu porasla za 126 posto! Kako predviđaju u slučaju Forestera rast tek sljedi: ove ih se godine planira prodati 80 komada, dogodine 150 od čega 110 s dizelskim agregatom.
CIJENE
Forester se prodaje u dvije razine opreme: X i XS. Da ne bi bilo zabune, već i niži, X paket sadrži baš sve potrebno, od zračnih jastuka, klime, audio sustava pa sve do 16-inčnih alu-naplataka. Cijena takvom Foresteru, govorimo dakle isključivo u zoni dizelskog motora i integralnog pogona, je 249.880 kuna. Viši, XS paket donosi uglavnom bogatiji estetsko-zabavni, ali ne i funkcionalni paket, traži 267.200 kuna. Jedina je doplata metalik boja po 2.800 kuna.
Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno