Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Nauta se izvukla iz živog blata stečaja

27.10.2013. 23:00
Nauta se izvukla iz živog blata stečaja


Uz tridesetak drugih brodova u Nauti Lamjani je i brzi trajekt Capricorn, dužine 152 metara, koji je održavao liniju između Napulja na kopnu i otoka Sicilije te Sardinije. Trajekt se nalazi u vlasništvu anonimnoga američkog milijardera koji ga planira pretvoriti u četvrtu najveću jahtu na svijetu


Prije nešto više od dvije godine pokrenut je stečaj nad remontnim brodogradilište Nauta Lamjana na otoku Ugljanu i proizvodnja je ugašena na dvadeset mjeseci. Škver koji su mnogi proglasili mrtvim, zakucali posljednju brukvu u njegovu kapsu i pokopali ga danas radi, isplaćuje plaće za dvadeset i sedam radnika i vraća dugove vjerovnicima! Nevjerojatna priča za hrvatske, a pogotovo zadarske prilike jer je ovo prvi slučaj gdje se neka veća tvrtka iz živog blata lokalnih stečajnih postupka vratila u život. Umjesto škvera nisu niknuli apartmani, kao što su na primjer u Zadru umjesto tvornice Borisa Kidriča niknuli kvazi elitni stanovi. U Nauti su prošli najgore, održali i dokazali profitabilnost tvrtke u poslovno lošijem dijelu godine za brodoremontnu industriju i spremaju se za nadolazeću sezonu u svojoj branši.
Trenutačno je u škveru izvađeno trideset brodova, a izvršno-operativni zamjenik stečajnog upravitelja Ivana Rude Ivo Baljkas kaže kako ih je od pokretanje proizvodnje izvađeno više od 100. Baljkas s optimizmom gleda u nadolazeće razdoblje sezone remonta brodova. Led na tržištu je probijenu. U početku su mnogi bili skeptični, nisu znali što se događa s Nautom, radi li ona stvarno ili je to samo priča. Danas kapetani dolaze zadovoljni u škver sa svojim brodovima privučeni konkurentnim cijenama. Osobito se to odnose na one sa zadarskog područja koji više ne moraju putovati u Betinu, dok im je ispred nosa stajao zatvoreni škver. Škver su otkrili i stranci. Trenutačno se u Nauti Lamjani nalazi brzi trajekt Capricorn, dužine 152 metara, koji je održavao liniju između Napulja na kopnu i otoka Sicilije te Sardinije. Trajekt se nalazi u vlasništvu anonimnoga američkog milijardera koji ga planira pretvoriti u četvrtu najveću jahtu na svijetu. U Nautu su došli slučajno.
– Brod se nalazi u Turskoj i krenuo je na remont u Anconu gdje je u međuvremenu izbio štrajk. Glavni projektant na projektu je čovjek koji često dolazi u Hrvatsku na Kornate, zna za Nautu Lamjanu te je uspostavio kontakt s nama. Mi smo u početku bili skeptični, strah nas je bilo da ne dobijemo jedan veliki problem, međutim, ispalo je potpuno drugačije. U pregovorima smo s projektantima da se dio poslova obavi kod nas poput uređenje strojarnice, vađenje nekih motora. Projektant će nas uskoro posjetiti te ćemo znati na čemu smo, kaže Baljkas.
– Ljudi zovu svaki dan i pitaju ima li posla. Trebamo biti oprezni jer naš uspjeh ovisi o nama samima. Ne smijemo poslovati s gubitkom jer smo onda odmah gotovi. Ovo je sada vrlo povoljna situacija za nas radnike i u stečajnom postupku, ali i većinskim vjerovnicima. Prije godinu dana imali su devastirano brodogradilište, koje nije ništa radilo, a sada radi. Radnici koji danas ovdje rade zarađuju i za sebe i za one doma kojima se vraćaju dugovi i otvaraju nova radna mjesta, zaključuje predstavnik radnika Mario Košta.