Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Kreativnim idejama udahnjuju život svome gradu

Autor:

27.11.2008. 23:00
Kreativnim idejama udahnjuju život svome gradu

Foto: Filip BRALA



Osim manjih projekata, poput Sabuše, veoma uspješni i dobro zapamćeni bili su projekti naziva “Zeleni dani grada Zadra” te “KalelargArt”, kao centralna ljetna manifestacija, koja se rodila tek ove godine i “pobrala” samo dobre kritike, Smrkinići za božićno vrijeme 2009. godine pripremaju novi projekt u trajanju od tri tjedna
Sve veći broj različitih događanja koji iz godine u godinu oplemenjuju život u gradu, daju mu jednu potpuno novu dimenziju, a građanima pružaju nezaboravne trenutke te ih čine ponosnima što su Zadrani, rezultat je marljivog rada sve brojnijih medija i agencija za organizanje različitih projekata.
Za veliki broj takvih, iznimno uspješnih projekata koji su posebno obilježili i pojedine periode u godini, zaslužna je agencija RMC ili Ross Media Consulting, čiji su osnivači supružnici Darko i Igris Smrkinić, a uz logističku podršku Radija 057 i portala 057info.
U razgovoru s njima saznajemo kako je sve zapravo počelo od pokretanja samog radija, najstarijeg hrvatskog privatnog radija, a čiji su prvi zvuci iz etera prizašli još u veljači 1992. godine.
U utrci za Karneval
– Nakon što se opseg posla proširio, odnosno, poslije nemalog broja najrazličitijih uspješnih “evenata”, poput popularne Sabuše, Zadarske fešte, Karnevala, Nove godine, a koji su nastali u produkciji Radija 057, odlučili smo pokrenuti zasebnu tvrtku, zaduženu isključivo za ovaj vid tržišne komunikacije, pojašnjava Darko Smrkinić, te napominje kako agencija RMC svoj uspješan rad bazira isključivo na kvalitetnoj tržišnoj poziciji u segmentu tržišnih komunikacija i menadžmentu odnosa sa javnošču.
Kako pojašnjavaju Smrkinići, agencija RMC zastupa većinu medija u regiji kao i novoformiranu Mrežu dalmatinskih radija, te lokalne, kao i velike nacionalne tvrtke na lokalnoj razini.
– Kroz agenciju smo u mogućnosti klijentu pružiti kompletnu uslugu u svim aspketima nastupa na tržištu. Moram istaknuti da nam je spomenuta suradnja s vodećim nacionalnim tvrtkama pomogla u stvaranju profesionalnog tima koji može odgovoriti zahtjevima naručitelja. Riječ je, naime, o kompanijama koje postavljaju iznimno visoke kriterije, a s obzirom da je nama pravo zadovoljstvo uspješno realizirati projekt, oni su nas, na neki način, potaknuli da svoje usluge i produkciju podignemo na višu razinu, kazala je Igris, dodavši kako nakon pokretanja agencije nisu zanemarili svoje stare projekte, pa su se tako prošle godine, nakon devetogodišnje stanke, vratili i organiziranju Karnevala.
Poznato je također, kako je uz postojeće medije, kao rezultat brojčanog i iskustvenog rasta iz okvira 057 iskočio prvi zadarski cjeloviti informativni portal 057info.
– Kada smo došli u situaciju da bismo se mogli izraziti i u pisanoj formi, prvo smo pomislili na pokretanje novina u vidu još jednog tjednika, no tu smo ideju ubrzo napustili i okrenuli se izdavanju elektronske tiskovine kroz portal 057info, iako su kalkulacije bile još uvijek na strani klasične novine. Na drugoj strani, veliko je zadovoljstvo raditi na novim tehnologijama, biti prvi i pokretati stvari, pa i na lokalnoj razini, na kojoj ćemo i ostati, kazao je Darko, istaknuvši kako trenutni pokazatelji govore da su “povukli pravi potez”, jer je dnevni broj čitatelja zadarskog portala 057info u stalnom porastu.
Napomenuo je također, kako trenutno rade na obnovi vizuala te na snaženju redakcijskog tima kao prvoj kvaliteti portala.
– Moje je mišljenje da za svoj uspjeh najprije možemo zahvaliti afirmativnom pristupu. Jednako tako ne koristimo internet protokole za umjetno povećanje interesa javnosti, ostajemo lokalni i pokušat ćemo se razvijati u tom smjeru te se truditi da sami saznamo objektivnu sliku o sebi, napominje Igris te ističe kako ni čitanost ni slušanost ne žele pridobiti na račun senzacija, jer obzirom na svoju solidnu poziciju na medijskom tržištu, takav im pristup za kvalitetu i daljnju uspješnost zaista nije potreban.
Mala TV produkcija
Među brojnim projektima koje su veoma uspješno realizirali i zahvaljujući kojima se društveni život u Zadru zasigurno popeo na jednu višu razinu, Smrkinići su se ovog puta osvrnuli na prošlogodišnju zbrku oko Karnevala, usprkos kojoj su se i ove godine prijavili na natječaj za organiziranje Karnevala i Karnevalića.
– Poznato je da te “ojača ono što te ne ubije” zbog čega ćemo se ove godine ponovno boriti za Karneval. S obzirom da je Karnevalić opstao 15 godina i da je svake godine sve uspješniji, mislim da smo kompetentan izbor za organizaciju Karnevala. Vjerujemo se da će to ove godine tako i biti, kaže Darko, te napominje kako se nada da će ove godine gradske instutucije ispuniti obećanje, te na vrijeme započeti razgovore o Karnevalu kao i o ostalim uvijek vrućim manifestacijama.
Osim manjih projekata, poput Sabuše, veoma uspješni i dobro zapamćeni bili su projekti naziva “Zeleni dani grada Zadra” te “KalelargArt”, kao centralna ljetna manifestacija, koja se rodila tek ove godine i “pobrala” samo dobre kritike, Smrkinići za božićno vrijeme 2009. godine pripremaju novi projekt u trajanju od tri tjedna.
– Želja nam je kroz taj novi projekt dočarati prelijepo božićno vrijeme na Poluotoku. S obzirom da smo ove godine bili pretrpani obvezama, što dokazuju i dva nova, iznimno uspješna projekta nastala u ovoj godini, nismo se stigli posvetiti realizaciji za ovu godinu. Mi svakako pozdravljamo svaki pokušaj revitalizacije Poluotoka, no ipak, naš prioritet je sudjelovanje u projektima koji će osim estetskih postići i stvarne dugoročne rezultate. Svjesni smo da oživljavanje Poluotoka zahtijeva temeljitiji pristup i rad tijekom cijele godine u koji se trebaju uključiti svi relevantni subjekti, govore Darko i Igris, dodavši kako ih osim Grada i Turističke zajednice podržavaju i sponzori koji u tome nalaze interes, što je za njih jedna od najvećih potvrda uspješnosti.
Činjenica da se u posljednjih 16 godina, od kad postoji Radio 057, konkurencija itekako proširila te da se iz dana u dan pojavljuje sve veći broj različitih medija i sličnih agencija, Smrkiniće ne opterećuje.
Tako je, kaže Darko Smrkinić, agencija RMC upravo u pripremnoj fazi razrade projekta pokretanja male TV produkcije, ali na jedan komercijalno održiv način, uz primjenu novih teholoških mogućnosti.
– Radio 057 je u okvirima Zadra i naše regije ostao na vrhu slušanosti te je postao svojevrsni brand. To je nezavisna radio postaja, isto kao što je 057info nezavisan portal. Oba medija i sve produkcije i aktivnosti agencije RMC, izložene su isključivo tržištu, koje ih verificira već dugi niz godina. Uz činjenicu da nam entuzijazma ne fali, kao i rada cijelog 057 tima, koji je osnova svega, ostaje nam i dalje osloniti se na vlastite snage i biti svake godine sve bolji, napomenuo je Darko.
Zbog toga su itekako optimistični što se tiče budućnosti, a tome u prilog govori okrenutost budućnosti te kreativnost, uvijek nove ideje i vizije kao i činjenica da uživajući u svom poslu jednostavno žive sa svojim gradom.