Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Zadarska publika oduševljena ruskim baletnim umjetnicima

27.11.2011. 23:00
Zadarska publika oduševljena ruskim baletnim umjetnicima


Savršeno uvježbani, balerine i baletani Carskog ruskog baleta priuštili su zadarskoj publici nezaboravnu večer


U petak je drugi put u Zadru gostovao jedan od najpoznatijih svjetskih baletnih ansambla – Carski ruski balet. Prvo njegovo gostovanje bilo je s “Labuđim jezerom”, a prije nekoliko dana pred zadarsku publiku izišli su sa svojom interpretacijom dva svjetski popularna baleta “Carmen” i “Bolero”. Naišavši na glasan pljesak okupljenog auditorija, potvrdili su i u Zadru, kao i gdje god da su nastupali da im nema ravnih.
Savršeno uvježbani, balerine i baletani Carskog ruskog baleta priuštili su zadarskoj publici snažnu emociju proizišlu iz užitka gledanja savršenog sklada pokreta i glazbene “čarolije” svjetskih glazbenih velikana Rodiona Shchedrina i Mauricea Ravela, skladatelja spomenutih glazbenih djela. Oduševljenje većine u petak nazočnih Zadrana i njihovih gostiju u dvorani Višnjik nije stoga bilo ni najmanje neočekivano, a ni njihov pljesak kojim su “pozdravljali” gotovo svaki solo, pas de deux ili, pak, grupni nastup plesača.
Prvi na repertoaru bio je balet “Carmen”, nova, moderna verzija koju je koreografski “potpisao” Alberto Alonso, ispričavši na svoj način poznatu priču o Ciganki Carmen koja zbog ljubavi gubi život. Zaljubivši se najprije u vojnika Don Josea Carmen ga potiče da napusti službu i sve svoje radne i dužničke obveze, stavljajući kao i ona u prvi plan ono najvrjednije – ljubav. No njihova strast dolazi u iskušenje kada “vrckava” tamnoputa ljepotica svoju strast usmjeri prema naočitom toreadoru, zaboravljajući na Don Josea. Nesposoban podnijeti nevjeru, Don Jose ubija voljenu, koja slobodu vlastitih osjećaja plaća najskuplje od svega – životom. Klasični ljubavni trokut otplesali su Anastasia Miheikina kao Carmen, Nariman Bekzhanov kao Don Jose te Volkov kao toreador, zajedno s kolegicama i kolegama kojih je prije nekoliko dana u Zadru bilo preko četrdeset. Drugom baletu “Bolero”, predhodilo je malo plesno iznenađenje Carskog ruskog baleta za zadarsku publiku, čiji su članovi van programa otplesali nekoliko plesnih točaka iz nekih drugih baleta, uključujući i dvije točke iz “Labuđeg jezera” koje su dvoranu gotovo digle na noge. Malo je nedostajalo za stajaće ovacije kao i na kraju drugog baleta “Bolero” koji je, po mišljenju mnogih bio još zanimljiviji, emotivno još snažniji od “Carmen”. Čuveno orkestralno djelo Mauricea Ravela “Bolero” koreograf baleta Nikolaj Androsov plesno je zamislio kao priču koja progovara o susretu između Božanstva, prelijepe plesačice kao personifikacije sreće i težnje svake žive duše, i ljudi, pogana i poganki željnih njenog sjaja, željnih sjedinjenja s Božanstvom kao trajne žudnje svih “smrtnika”. Kako glazba postaje sve glasnija idol, Božanstvo oživljava, pretvarajući se iz nijeme skulpture u živu Boginju koja se spušta na zemlju po stepenicama sastavljenim od živih ljudskih tijela i spaja u ples s glavnim poganinom jedinim komu je dopušteno dodirnuti ju. Opijen njenom blizinom, on misli da je postao ravan Božanstvu, međutim, riječ je samo o obmani i iluziji, personifikaciji često života samog koji je upravo kroz maestralne taktove Bolera i gotovo nevjerojatne pokrete plesačica i plesača Carskog ruskog baleta tako snažno prije nekoliko dana “zaživio” u srcima zadarske plesne publike. Božanstvo je igrala Elena Kolesnichenko a glavnog poganina Gediminas Taranda.
Drugo gostovanje Carskog ruskog baleta privuklo je u dvoranu na Višnjiku znatno manji broj ljudi nego što je to bilo prvi put, oko tri tisuće posjetitelja, naspram sedam tisuća koliko ih je pogledalo “Labuđe jezero”, no to je bilo i za očekivati s obzirom na to da je u istom prostoru samo tjedan dana prije gostovao Irski plesni ansambl pa je najvećem broj poklonika plesa bilo teško izdvojiti dva puta u svega nekoliko dana, za hrvatske prilike, znatnije sume za karte.


O povijesti Ruskog carskog baleta




Ruski carski balet osnovali su 1994. godine Gedeminas Taranda, bivši solist “Bolshoj teatra” i Nikolai Anokhine, bivši solist narodnih plesova Igora Moiseyeva. Počasna direktorica Carskog baleta je legendarna ruska balerina Maja Pliseckaja koja je plesala davne 1967. godine u premijeri “Carmen – suite” i koja je inicirala osnivanja spomenutog baletnog ansambla.