Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

20 C°

Luksuzna krstarica

Autor: Edi Prodan

27.12.2009. 23:00
Luksuzna krstarica


Osim po pitanju cijene kad pretjera s listom dodatne opreme, S-Max, i to upravo s dizelskim agregatom, je vrhunski odabir za duga putovanja


Sasvim sigurno jedan od najkvalitetnijih i najluksuznijih velikih monovolumena na tržištu Europe, jer SAD je u toj domeni nedostižan svjetski prvak, je Ford S-Max. Napravljen zapravo na bazi Galaxyja, također vrsnog monovolumena s višegodišnjom tradicijom, S-Max je dobio zadaću da “kombijevski” stil pretvori u nedvojbeni luksuz. I – uspio je u svakom segmentu.
Vanjština je možda ostala najsličnija uzoru, no ono što se događa u unutrašnjosti stil je koji kao zanimljiv pamtimo i iz Mondea. Pravi, originalni S-Max počinje u zoni središnje konzole i mosta koji razdvaja prednja sjedala. Iznimno funkcionalno i vrlo lijepo. Svim je komandama lako vladati, a ono gdje se komplimenti nastavljaju je zona upravljivosti. Po standardnoj Fordovoj tehnologiji, i S-Max odlično “drži cestu” ili da ostanemo u zoni tipične automobilske frazeologije – upravljiv je automobil. Sumnja u ovu tvrdnju koja se može javiti zbog njegovih dimenzija i proporcija razbija se već samo nakon nekoliko uzastopnih zavoja i sve nevjerice čini suvišnim. S-Max je naime više nego jednostavno voziti, a kad k tome steknete međusobno povjerenje, vožnja počinje graničiti sa zabavom. Tome svakako pomaže i odlično proračunati motor. Zapremina od 2,2 litre sa 175 KS je ona zona gdje, naravno nadopunjen i odličnim okretnim momentom, automobil “hvata gas” ma u kojom se režimu rada nalazili. Dodatno zadovoljstvo, čak i nakon vrlo temperamentne i brojnim putnicima opterećene vožnje, je izvještaj o potrošnji. Prosjek od 8 litara uistinu nije teško održavati, a kad se nađete u zoni najjednostavnije vožnje, bez puno “gasa” putni vam kompjutor može pokazati da ste trošili nevjerojatno niskih 6,5 litara.
Ono gdje se pak definitivno nećete oduševiti je  cijena automobila. Dobro, u najjednostavnijoj formi S-Max se može dobiti za 220 tisuća kuna. No, kako se radi o pravoj cestovnoj krstarici, logičan je odabir dizelski agregat. Ali, tada već cijena značajnije raste. A kada se još nađete u “titanium” razini opreme, s mnoštvom dodatnih poslastica poput ekrana u naslonima za glavu kako bi putnici, dodatno opskrbljeni individualnim bežičnim slušalicama, mogli pratiti film s DVD playera, ili posebnih alunaplataka, grijanih i u svim smjerovima eklektromotorima namjestivih prednjih sjedala, bi-xenon svjetlima i još ponekim “čudom” moderne tehnike, krajnji će vas račun nemalo iznenaditi jer će vam poručiti kako ste dužni uplatiti 350 tisuća kuna. Jest da smo nahvalili S-Max, ali iznos je unatoč svemu definitivno pretjeran.
Zaključak se svodi na stav kako je svima koji putuju, i to u pravilu čine u većem društvu, S-Max savršeno vozilo. Sve preporuke idu i u smjeru dizelskog agregata, no budite na oprezu i nemojte se baš pretjerano zaigravati s dodatnom opremom. Poslušate li glas razuma, zadovoljstvo ovim automobilom može dugo potrajati.