Dugi otok i Preko traže više brodskih veza

Slika korisnika admin
Zvonko KUCELIN

Olujno jugo koje je u četvrtak haralo po Dalmaciji i na zadarskom je području prouzročilo teškoće u odvijanju prometa između kopna i otoka. Istina, ne toliko kao južnije, jer su svi trajekti ipak održali svoje linije. Promjena je bilo jedino na brzobrodskoj liniji od Zadra preko Rivnja i Sestrunja za Božavu i Zverinac. Ova je linija kasnila u polasku jedan sat, a katamaranska linija iz Rivnja za Zverinac je kasnila u polasku sat i 15 minuta.

Trajekti su vozili više-manje normalno, za Preko je ponovno prometovao Juraj Dalmatinac koji je vraćen s remonta. Prečani su inače proteklih dana dosta bili nezadovoljni što je liniju do Zadra neko vrijeme preuzeo pomalo nezgrapan i spor trajekt Bartol Kašić. Ovaj trajekt nije odveć star, izgrađen je prije 24 godine, ima kapacitet za prijevoz 500 osoba i 54 automobiča a može postići brzinu od 13 milja na sat no dođe već do pola kanala dok dosegne tu brzinu.

Linija Preko Zadar godinama je inače linija s najviše prevezenih putnika na Jadranu. Ove godine će biti oko 1,7 milijuna putnika na toj liniji, za oko 200 tisuća više nego na onoj između Splita i Supetra. Dakle, bilo bi normalno da državni brodar Jadrolinija na toj najfrekventnijoj liniji ima i najbolje trajekte. Zašto se uopće Bartol Kašić koji inače plovi na dužim linijama našao na ovoj najfrekvetnijoj, pa in kao privremena zamjena?

Nedavno je, naime, trajekt Sis imao kvar, pukao mu je cilindar hidraulike na krmenoj rampi koja je potom pala u more, a malo je nedostajalo da bude i gorih posljedica. Umjesto Sisa, neko su se vrijeme izmjenjivali Sv. Krševan i Jazine, a u zadnje vrijeme ubačen je Bartol Kašić. To su sve nekakve zamjene i rješenja dok se Juraj Dalmatinac nalazio na remontu.

Ovakve izmjene su po svemu sudeći najava što se može očekivati naredno ljeto. Jer, od 1. srpnja kompletni trajektni promet seli u Gaženicu, a još je previše toga nepoznato da bi oni koji su životno vezani uz plovibu izmeđi otoka i kopna tek tako mirno čekali.

Ne zna se još ni u kakve će uvjete doći putnici u novoj trajektnoj luci. Koliko se može doznati iz Lučke uprave projekt privremene pristanišne zgrade je gotov, na redu je ishođenje potrebnih dozvola a sve bio moralo biti na brzu brzinu gotovo, uključujući i očito ne puno važan detalj gradnje nove zgrade. Jer za sve to uraditi ostaje još samo pola godine što jasno daje do znanja da će se raditi o nekakvoj lako izvedivoj konstrukciji. Za ono trajnije rješenje, ako bude snage i volje, raspisat će se međunarodni natječaj pa kako bude.

Kategorija: 
Tag: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno