Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Putnici evakuirani s broda nasred kanala

Autor: Suzana Bandić

28.01.2009. 23:00
Putnici evakuirani s broda nasred kanala

Foto: Adam VIDAS



Iako su iz zadarske Lučke kapetanije odmah po dojavi Bože Bjelanovića, zapovjednika Zlatnog žala, na mjesto događaja uputili brod s inspektorima, a u pomoć im je priskočila i posada broda Vrgadinka, koji inače plovi na relaciji Ždrelac-Ždrelaščica, ovaj je događaj izazvao nezadovoljstvo, kako putnika zatečenih na brodu, a tako i mještana tog otoka, jer su svi oni usprkos brzoj reakciji i evakuaciji s broda jučer zakasnili na svoja odredišta


Šezdesetak putnika s otoka Pašmana koji su se jučer ujutro ukrcali na brod Zlatni žal, a koji privremeno plovi na relaciji Zadar-Ždrelac, našli su se u nesvakidašnjoj i nezavidnoj situaciji. Naime, uslijed puknuća cijevi za dovod goriva brod Zlatni žal, inače vlasništvo putničke agencije Manakul, zastao je na pola Zadarskog kanala.
Iako su iz zadarske Lučke kapetanije odmah po dojavi Bože Bjelanovića, zapovjednika Zlatnog žala, na mjesto događaja uputili brod s inspektorima, a u pomoć im je priskočila i posada broda Vrgadinka koji inače plovi na relaciji Ždrelac-Ždrelaščica, ovaj je događaj izazvao nezadovoljstvo, kako putnika zatečenih na brodu, a tako i mještana tog otoka, jer su svi oni usprkos brzoj reakciji i evakuaciji s broda jučer zakasnili na svoja odredišta.
O brodskoj liniji ovisi 200-tinjak mještana
S obzirom da je riječ o ranojutarnjoj liniji koja iz Ždrelca polazi u 6.20 sati, među putnicima je, logično, bilo najviše učenika srednjih škola, studenata i radnika. Kako se brod pokvario, jedni su se brodom Vrgadinka vratili u Ždrelac, dok su, pak, drugi prebačeni u Ždrelaščicu odakle su se autobusom odvezli do trajektnog pristaništa u Preku.
Međutim, jučer su na svoja odredišta kasnili i oni otočani koji su planirali slijedećom linijom stići u Ždrelaščicu jer je brod Vrgadinka koja inače plovi na toj relaciji bio uposklen oko evakuacije putnika s Zlatnog žala, a kasnije i tegljenjem broda u zadarsku luku Gaženica.
Na ždrelskom mulu odakle isplovljava brod jučer smo u 12.30 zatekli 50-tak mještana koji su nam rekli kako ovaj jučerašnji događaj nije usamljen.
– Meni se nikada nije dogodilo da sam ostao na brodu u kvaru, ali znam da mnogi jesu – rekao nam je Lovre Škara (14), učenik prvog razreda Ugostiteljske i turističke škole u Zadru dodajući kako je ovo prema njegovim saznanjima četvrti put u kratkom vremenu da izostane brodska linija radi kvara.
– Ovu brodsku liniju Zadar – Ždrelac dobila je tvrtka Mankul sa brodom Viking. No on se pokvario i prije nego je zaplovio, pa su uveli brod Zlatni žal kao zamjenu za njega. Međutim, Pašmanci se na njega žale zbog promaje i prokišnjavanja, a u početku nije imao ni grijanja pa ga je Lučka kapetanija izuzela iz prometa. Onda je neko vrijeme na ovoj relaciji plovilo brod Angelina, a prije dva dana vratio se natrag Zlatni žal jer je navodno riješio sve nedostatke i vidite što se dogodilo – rekao je ljutito vozač Liburnijinog autobusa Branimir Brzić dodajući kako se pitanje broda na toj liniji mora što prije rješiti jer o njemu ovise brojni mještani koji se, tvrdi on, jedva ujutro ukrcaju u autobus kojim dolaze na pristanište.
Za dva dana stiže novi brod
– Otkada je uvedena ova nova linija zbog radova na prokopu kanala Mali Ždrelac koji su doveli do obustave prometa mostom iznad njega istina je da nemamo sreće s brodovima. No, poduzeli smo sve što je u našoj moći kako bi žitelji općine Pašman trpjeli što manje posljedica zatvaranja mosta – rekao nam je predsjednik Općinskog vijeća Pašmana Nikolino Bašić, dodajući kako usprkos malim nedaćama ne treba zaboraviti činjenicu kako su ovu liniju Zadar-Ždrelac zapravo dobili zahvaljujući razumijevanju i dobroj volji u Ministarstvu mora.
Pojasnio je kako su čelni ljudi Općine od samog početka radova inzistirali na proširenju tehnološkog nasipa ispod mosta u Ždrelcu kako bi njime moglo prolaziti barem vozilo hitne pomoći te da će i to uskoro biti realizirano.
– Jadrolinija zabranjuje prijevoz goriva na svojim trajektima sukladno zakonu koji je stupio na snagu 1. siječnja ove godine. INA je na naše traženje obećala riješiti problem dovođenjem mobilne pumpe, a to bi se trebalo dogoditi u slijedećih 20-tak dana – ponosno je istaknuo Bašić dodajući kako je i rješenje s brodom na vidiku jer su iz Agencije za linijski promet obećali kako će im za svega dva dana poslati novi, adekvatniji brod.
Nije bilo opasnosti za putnike
– Brod Zlatni žal je u 14.30 ponovno preuzeo liniju. Jednako kako se kvarovi događaju na vlakovima, automobilima, autobusima i ostalim prijevoznim sredstvima, tako se dogodio i na ovom brodu. Došlo je do puknuća cijevi za dovod goriva koja je potom sanirana, a nakon što su brod pregledali djelatnici iz inspektorata lučke kapetanije te iz Hrvatskog registra brodova on je vraćen u pogon – rekao nam je Ivan Franičević, ravnatelj Agencije za linijski promet. Napomenuo je kako je uslijed kvara došlo do istjecanja manje količine nafte, no da ni u kom slučaju nije bilo govora o nekakvom ekološkom zagađenju niti da je bilo ikakve opasnosti za putnike.
– Agencija je raspisala natječaj i do kraja ovog tjedna upravno će vijeće agencije sagledati sve ponude te potom donijeti odluku o tome tko će dobiti koncesiju za ovu brodsku liniju. Na prošlom natječaju dobio ju je brod Viking, no on je prije 15-tak dana imao ozbiljnu havariju stroja te je stoga poslan u remont – iako gripozan, detaljno nam je pojasnio ravnatelj Franičević dodajući na kraju razgovora kako će se više znati krajem tjedna.


 I DO SADA PROBLEMI SA ZLATNIM ŽALOM




– U 6.20 sati ujutro krenuli smo iz Ždrelca i nakon jedno 15-20 minuta ugasila su nam se oba motora. Krenuli smo pogledati što je bilo i ustanovili da nam je pukla cijev od desnog motora. Nju smo promijenili, no u međuvremenu je isteklo gorivo koje je bilo u brodu i više nismo mogli uključiti brod, kazao je upravitelj stroja Boško Bjelanović, koji je jučer u Gaženici zajedno s ostatkom posade sanirao kvar koji je nastupio na brodu. A koliko su kvar i njegova sanacija stvorili muke posadi pokazivao je prizor premorenih članova koji su nakon cijelojutarnje strke hvatali san gdje god su stigli – spavajući po stubama i podovima.
Brod se inače ugasio negdje na pola kanala, a po putnike je došao drugi brod Vrgadinka koji ih je odvezao u Zdrelaščicu, nakon čega su oni autobusom odvezeni na trajekt. Zlatni žal je istog jutra, oko 11 i pol sati bio i popravljen. Ipak, kako doznajemo od upravitelja stroja Boška Bjelanovića, kvar nisu mogli sanirati na licu mjesta već ih je s kanala, gdje su stajali nekih pola sata, u Gaženicu doteglio drugi brod.
Ovo inače nije prvi puta da je Zlatni žal imao problema s plovidbom, naime sredinom ovog mjeseca Lučka kapetanija je zabranila da “Zlatni žal” isplovi sa zadarske rive jer nema potrebne dozvole, budući da je upisan u brodski registar samo za prijevoz turista ljeti. (I. JURJEVIĆ)