Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

U travnju početak druge faze Gaženice

Autor: Ivana Burica

28.01.2010. 23:00
U travnju početak druge faze Gaženice

Foto: Zvonko KUCELIN



Natječaj je završen, a u veljači bi trebao biti poznat izvođač radova kojeg moraju potvrditi Njemačka razvojna banka (KfW) i Europska investicijska banka (EIB), koje su osigurale 220 milijuna eura kreditnih sredstava za projekt, kazao je Burić. Doznajemo i da se na natječaj javilo osam, uglavnom inozemnih tvrtki od kojih neke imaju hrvatske kooperante


Radovi na prvoj fazi izgradnje Nove luke Zadar u sklopu kojih se vrši nasipanje te gradi sekundarni lukobran u luci Gaženici idu predviđenom dinamikom te će biti završeni u roku, dakle, u svibnju ove godine.
Informacija je to koju doznajemo od Ivice Burića, ravnatelja Lučke uprave Zadar.
– Realizacija druge faze najvjerojatnije će započeti u travnju. Ovim dijelom projekta izgradit će se obala i cijela kopnena infrastruktura – ceste, parkirališta, čekališna mjesta, cjevovodi. Na obalnom dijelu bit će uređen trajektni terminal namijenjen domaćem i međunarodnom te RO-RO prometu, a predviđena je i izgradnja 11 gatova. Natječaj je završen, a u veljači bi trebao biti poznat izvođač radova kojeg moraju potvrditi Njemačka razvojna banka (KfW) i Europska investicijska banka (EIB), koje su osigurale 220 milijuna eura kreditnih sredstava za projekt, kazao je Burić.
Doznajemo i da se na natječaj javilo osam, uglavnom inozemnih tvrtki od kojih neke imaju hrvatske kooperante.
Podsjetimo da prvu fazu vrijednu 43 milijuna eura od svibnja prošle godine izvodi austrijska građevinska tvrtka Strabag.
U sklopu početne faze ovog važnog i vrijednog projekta bit će nasuto ukupno dvadeset hektara površine, na koju će biti dovezeno 1,800.000 kubika materijala. Jedan dio, oko 200.000 kubika, bit će nasut materijalom od produbljivanja morskog dna na predviđenih 13 metara, a ostatak iz kamenoloma.
Kako najavljuju iz Lučke uprave, prvi trajekti u Gaženici bi mogli pristati već završetkom druge faze, što bi moglo biti koncem 2011. ili početkom 2012. godine. Cjelokupni projekt, dakle, i treća faza kojom je predviđena izgradnja terminalskih zgrada sa svim službama koje su nužne za funkcioniranje luke, poput policije i carine, trebala bi biti završena tijekom 2013. godine. Usto, u sklopu treće faze predviđena je i izgradnja turističkih i pomorskih agencija, kao i ugostiteljskih objekata.
Završetkom Nove luke Zadar dobit će se moderna putnička luka za prihvat svih vrsta putničkih i ro-ro brodova. Nova lučka urbana struktura trebala bi postati uporište gradskog i županijskog, ali i državnog gospodarskog razvoja.
Za grad Zadar Nova luka Zadar ima i dodatno značenje. Njenom realizacijom stječu se uvjeti za premještanje trajektne luke s Poluotoka u Gaženicu, što podrazumijeva rješavanje jednog velikog aktualnog problema – prevelikog broja vozila i neizostavnih ljetnih gužvi na Poluotoku.
Gaženica će biti osposobljena za istodobnu mogućnost ukrcaja i iskrcaja putnika sa šest trajekata na obalnim linijama dužine 50 do 150 metara.
Nadalje, Nova luka Zadar imat će i mogućnost prihvata tri broda na međunarodnoj ili dužobalnoj plovidbi dužine 150 do 200 metara te tri broda na kružnim putovanjima dužine 250 do 300 metara, uz mogućnost prihvata RO-RO brodova na istim gatovima.