IZAZOVNA GODINA As u rukavu - aktivni turizam!

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
Mihaela Kadija i Mario Paleka o pripremi sezone u novom normalnom
Autor: 
Posljednjih godina intenzivno se radi na razvoju i jačanju upravo outdoor, odnosno, aktivnog turizma koji je prepoznat kao proizvod s najvećim potencijalom. Analize i istraživanja trendova uslijed krize, ukazuju na povećani interes upravo za aktivnosti na otvorenom te je očito da će utjecati na odabir destinacija za putovanja. Moramo napraviti korak dalje od jednodnevnih događanja jednom godišnje koji ne mogu donijeti dugoročan razlog dolaska u destinaciju i stvoriti brend, zaključila je Mihaela Kadija
Marin GOSPIĆ/Zvonko KUCELIN
U Zadru imaju spremne scenarije za turističku sezonu 2021.

Prijašnjih godina nekako u ovo vrijeme već bi se naveliko pisalo o pripremama za turističku sezonu, a o predsezoni da i ne govorimo, tim više što su uskrsni blagdani ove godine dosta rano. S obzirom na to da se već skoro godinu dana nalazimo u nenormalnoj situaciji zbog pandemije koronavirusa i nitko na svijetu ne može predvidjeti što nas čeka, nije lako ni turističkim radnicima, a oni moraju biti spremni na sve scenarije, osobito, ako je riječ o čelnim ljudima turističkih zajednica.
Iako se možda u javnosti postavlja pitanje što oni rade, što uopće mogu raditi u vremenima koja živimo i na koji način mogu pripremati turističku sezonu, Mihaela Kadija direktorica Turističke zajednice Zadarske županije, odmah je kratko odgovorila kako rade »punom parom«. Naglasila je kako su u županijskom TZ-u krajem prošle godine, započeli niz aktivnosti kojim su se počeli spremati za ovu, izazovnu godinu.

Definiranje TOP doživljaja zadarske regije

- Preveli smo našu »press-mapu« na pet jezika i upravo sve »dižemo« na nove dijelove naših web stranica na jezicima naših vjernih tržišta: češkom, poljskom, slovenskom, slovačkom i mađarskom. Što se tiče kampanja, krajem prošle godine pokrenuli smo predradnju kojom želimo našoj komunikaciji na stranim tržištima, dati novo ruho. Radi se o »TOP doživljajima«, ističe Kadija dodajući kako su dosadašnje kampanje TZ-a Zadarske županije bila su koncentrirane na faze inspiracije i razmatranja u procesu donošenja odluke.
- No, okolnosti su se značajno promijenile tijekom 2020. godine. Promijenile su se navike kupaca te se još više skratio proces kupnje. Kupci žele znati brzo što i gdje mogu kupiti, te imati fleksibilnost. Zato smo krenuli definirati TOP doživljaje zadarske regije, perjanice našeg turizma s lepezom prijedloga kako provesti odmor u Zadarskoj županiji. Ono što nude naše agencije ili destinacijske menadžment kompanije, individualni ponuđači i organizatori turističkih aktivnosti, proizvoda i usluga, nacionalni i parkovi prirode, turističke atrakcije, muzeji i sl., želimo prezentirati na našim web stranicama i kampanje fokusirati upravo na taj sadržaj, objasnila je Kadija.

Ponuđači spremni, a turističke zajednice brinu o marketingu

Krajem godine održali su i deset subregionalnih radionica, dobili su preko 120 prijedloga programa i upravo rade na sistematizaciji, nakon čega će poslati u kreativnu produkciju prvi komplet TOP doživljaja. Rezultat će biti predmetom kampanja u 2021. godini i zauzimat će posebno mjesto na stranicama www.zadar.hr.
Na pitanje imaju li spreman, konkretan plan za sezonu ukoliko to bude dopustila epidemiološka situacija, Kadija je odgovorila da TOP doživljaji i vezana lepeza prijedloga kako provesti odmor u raznim okolnostima, interesima, periodima godine i destinacijama, koje upravo kreiraju, jesu razlozi za dolazak tijekom cijele godine.
- Oni su perjanice naše ponude, najspremniji ponuđači programa posebnih interesa u destinaciji. Naši nositelji ponude u toj sferi su spremni, a mi spremamo prostor za njihovu promidžbu i kampanje koji će im dati dodatnu vidljivost. TZ Zadarske županije, srećom, posljednjih godina intenzivno radi na razvoju i jačanju upravo outdoor, aktivnog turizma, koji je prepoznat kao proizvod s najvećim potencijalom. Analize i istraživanja trendova uslijed krize, ukazuju na povećani interes za aktivnosti na otvorenom, te je očito da će utjecati na odabir destinacija za putovanja. U protekloj smo godini poseban naglasak stavili na eno-gastro proizvod, posebno u promidžbi, te s time također, nastavljamo. Želimo još jače povezati naše proizvođače i ugostitelje. Brošura »Konobe i kušaone« s prezentacijom na našim web stranicama, pokazala se kao odličan alat. Također, radimo analize i pripremamo aktivnosti koji će još pojačati prepoznatljivosti naših specifičnosti u tom pogledu, posebno u sferi poticanja i suorganizacije periodičkih događanja na temu brojnih autohtonih proizvoda i namirnica našeg kraja kojih je pregršt. Moramo napraviti korak dalje od jednodnevnih događanja jednom godišnje koji ne mogu donijeti dugoročan razlog dolaska u destinaciju i stvoriti brend, zaključila je Kadija.
Što se tiče turističkih sajmova osobito onih većih, sve je moralo biti odgođeno, ali kako kaže Kadija, to je bilo i za očekivati. Dodala je kako su u planu digitalne prezentacije, tzv. webinari s nizom predstavništva HTZ-a u inozemstvu. Već su dogovorene prezentacije na njemačkom, poljskom, talijanskom tržištu, a drugima su pak, dostavljene informacije o novitetima i aktualnostima na našoj destinaciji. Tako da se komunikacija održava, samo drugim kanalima.

Forma manifestacija ovisi o epidemiološkoj slici

Njezin kolega, direktor Turističke zajednice Grada Zadra Mario Paleka naglasio je kako unatoč nezahvalnoj situaciji zbog pandemije koronavirusa, planom i programom rada za ovu godinu TZ grada Zadra, obuhvatila je niz aktivnosti u nadi kako će se globalno poslovno okruženje, uključujući međunarodni promet i turizam ipak do neke mjere stabilizirati.
- Javni poziv za sufinanciranje manifestacija 2021. je u završnoj fazi i bit će objavljen sredinom veljače. Očekujemo značajan broj prijava kvalitetnih kandidatura, koje ćemo podržati i koji će biti sastavni dio programa TZ grada Zadra, a samim time i atrakcija u kojima će gosti moći uživati bez opasnosti od ugroze zdravlja. Osim same financijske potpore, TZ će pružiti i dodatnu marketinšku potporu odabranim projektima. Značajnije manifestacije u organizaciji Turističke zajednice, poput Tuna, Sushi & Wine festivala, Meat Me Festivala, Adventa u Zadru kao i programa Ljeto na Poluotoku su terminski definirane, a oblik, forma i njihova izvedba, isključivo ovisi o epidemiološkoj situaciji u narednom razdoblju, naglasio je Mario Paleka dodajući kako je u tijeku i Javni poziv za udruženo oglašavanje u promotivnim kampanjama.

Meet, Feel, Explore...

Iako su klasični oblici offline promocije poput turističkih sajmova i prezentacija odgođene, predstavljanje Zadra putem offline materijala, prema njegovim je riječima, u potpunosti realizirano nedavno izrađenom i tiskanom novom reprezentativnom Image brošurom Zadra i trima podbrošurama prema ključnim turističkim proizvodima pod sloganom - Meet, Feel, Explore.
- U procesu smo planiranja drugih prihvatljivih modela i strategija oglašavanja i sukladnih media planova radi provedbe marketinških aktivnosti na ciljanim tržištima, posebno prateći tržišta od značaja za nositelje smještajne ponude, kako bi sinergija promotivnih poruka, kanala i financijskih mogućnosti bila najviša moguća. U skladu s novim smjernicama HTZ-a i Ministarstva turizma, većina marketinške komunikacije bit će usmjerena ka predstavljanju Zadra kao sigurne destinacije. Unatoč lošoj epidemiološkoj i poslovnoj situaciji koja traje već godinu dana, TZ grada Zadra aktivna je na društvenim mrežama Facebooku, Instagramu, Twitteru i YouTubeu, na kojima originalnim foto i video sadržajima, održava aktivnim pozicioniranje našeg grada kao jednog od najpoželjnijih odredišta na istočnoj obali Jadrana, rekao je Paleka.

Dodatno pozicioniranje destinacije

Kad je TZ Grada u pitanju, u tijeku je i prikupljanje svih relevantnih informacija vezanih za suradnju sa strateškim partnerima, odnosno, avioprijevoznicima u sklopu kojih se realizira i kampanja s ciljem dodatnog pozicioniranja naše destinacije na inozemnim tržištima.
- Uslijed izmjene seta zakona u prošloj i početkom ove godine, olakšali smo privatnim iznajmljivačima kontinuiranim informiranjem i educiranjem, kako bi čim lakše izvršavali obveze u svim segmentima poslovanja, pa smo tako osigurali stalnu YouTube video edukaciju u kojoj su objašnjene izmjene zakona. Svi se ti sadržaji komuniciraju i putem novog e-mail newsletter kanala te business stranice za iznajmljivače i poslovne subjekte na hrvatskom jeziku www.business.zadar.travel, naglasio je Paleka.

 

Turističke manifestacije

- Što se događanja tiče, najuporniji su svoja događanja održali i lani. Na organizatorima događanja, među kojima su i lokalne turističke zajednice kojima je to jedna od zakonskih zadaća, jest da stvaraju dobre programe, da ih prilagođavaju situaciji i da našim gostima pruže na taj način jedinstveno iskustvo. Nadamo se dobrim kandidaturama i na naš Javni poziv koje ćemo s veseljem poduprijeti. Za sada znamo datume tek za par događaja, ali važno je da su to značajna i ozbiljna događanja koja znaju svoju publiku i motiv su za dolaske, poput Međunarodnog susreta penjača u Paklenici, Zadarhalf Triatlona, Glazbenih večeri u Sv. Donatu, Highlander Velebitu, Wings for Life utrci. Objavili smo Javne pozive za potpore događanjima i potpore destinacijskim menadžment kompanijama (DMK), kojima podupiremo aktivnosti organizatora i agencija u stvaranju i marketingu dobrih programa. Vrlo nam je važan i novi Javni poziv za udruženo oglašavanje koji, uz već dva prethodno navedena ima za cilj što kvalitetnije promidžbe ove 2021. godine. Važnije je nego ikada usmjeriti sredstava i promidžbu u zajedničke programe, ključna tržišta i boriti se za svakog gosta. Očekujemo kvalitetne medija-planove i odlične zajedničke kampanje sustava turističkih zajednica i privatnog sektora, zaključila je Kadija.
 

 

O predstojećoj sezoni

- S obzirom na procjepljivanje koje je u tijeku globalno, očekujemo normalizaciju putovanja u određenom obliku i obujmu do ljeta 2021. godine, iako u daljnjim mjerama distanciranja, te obilježenog trendovima očuvanja okoliša i zdravlja. Marketinški i turistički stručnjaci pretpostavljaju sljedeće trendove: lokalizacija, izolacija, digitalno i važnost uloge posrednika. Mi smo na sve ove izazove spremni. Naša ključna emitivna tržišta su nam u auto-dosegu, kapaciteti već su prošle sezone pokazali spremnost na higijenske i sanitarne izazove, naša komunikacija prilagođena je pojačanoj digitalnoj eri, te radimo na još jačoj i efikasnijoj suradnji s privatnim sektorom u komunikaciji s tržištima. Što se tiče tržišta, fokus je na tzv. autogostima, iako se nadamo i određenoj normalizaciji avioprometa. Komunikacijski smjerovi će ići u vidu prirode, aktivnosti na otvorenom, nautike - što i jesu strateške odrednice brenda »Zadar Region«, rekla je Kadija.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 2 (1 glasova)