Kultura skrivena pred nasiljem

Slika korisnika admin

NEUHVATLJIVI PRAŠČIĆ RUDI

 "Neuhvatljivi praščić Rudi" je, kako piše u TV programu, serija "za mlade" i prikazuje se svakog jutra u 8 i 40. Prije neki dan sam je pogledao i kao nekakav, u narodu uvaženi, TV kritičar, toplo je preporučujem djeci i roditeljima. Tu su neka djeca koja imaju simpatične roditelje koji ih razumiju, zgodne bake, djedove i strine, i svi oni upadaju u neke nedužne situacije koje se lako riješe pri kraju svake epizode. Ah, da, tu je i taj praščić Rudi u svojstvu kućnog ljubimca koji je totalno nebitan što nije ni važno. Važno je da je jako naglašena trpeljivost između različitih etničkih skupina, da se poštuju tuđi vjerski običaji, da se svi slažu, a da jedini primjetni sukob postoji između dvije tetke. Jedna je Njemica koja sprema svoj specijalitet kiseli kupus, a druga je Turkinja s (mislim) kebabom, pa se kao natežu čije je bolje, ali se na kraju epizode i po tom pitanju slože. Odlična i jako edukativna serija za svaku hrvatsku obitelj.

STRAŠNO VAŽNE SPORTSKE VIJESTI

Ova je vijest jako važna. Petra Martić je pala za 6 mjesta i sada je 66., Mirjana Lučić za jedno mjesto i sada je 118., Ajla Tomljanović je 161., a Ani Mijačika je 202., Sve jedno bolje od drugoga. Jasno vam je da se radi o službenoj teniskoj WTA ljestvici i da su to naše tenisačice, ali, realno gledajući, zašto to govore u sportskom prilogu državne televizije? Zato što je tenis, to elitističko prenemaganje, i dalje u našoj javnosti fetišizirano iznad svake granice. A priznajte, od ove četiri dame čuli ste samo za Mirjanu Lučić, ali ne zato što je nekad bila velika nada, nego zato što je imala oca primitivca koji ju je tukao (kao i cijelu obitelj), pa je pobjegla od njega u Ameriku (za što joj ja osobno odajem priznanje), što je svojevremeno sa zadovoljstvom popratio sav naš žuti tisak. Znam, nije mala stvar biti 202. na svijetu, ali to ipak nije nešto o čemu treba govoriti u informativnim emisijama. Imamo mi daleko bolje pozicioniranih sportaša u drugim manje atraktivnim sportovima pa ih se ne spominje. Ajla Tomljanović i Ani Mijačika? Ma dajte se ljudi uozbiljite!

DVA FANTASTIČNA FILMA U ISTU NOĆ

U prošlom smo broju najavili film "Smisao života Montyja Pythona" kao jedinstveni događaj koji se nikako ne smije propustiti, ali nismo znali da nam je sudbina podarila još jedno ugodno iznenađenje. Naime, nakon genijalnog "Smisla Života", već poslije par sati slijedio je i "Viking Erik" Pythonovca Terryja Jonesa sa Timom Robbinsom, Garyjem Cadyjem i Johnom Cleesom u glavnim ulogama. Ova izvrsna parodija na povijesne filmove sigurno se svidjela svoj trojici ljudi koji su je uopće i pogledali. Naime, pametni HRT-ovci su ovaj odličan film kojeg bez problema mogu gledati sve generacije (mislim naravno na kulturne i pismene ljude) stavili u prigodan termin u 3 sata ujutro. To je i u redu s obzirom da u subotnju večer prvo treba udaviti gledatelje s "Dan poslije sutra" (ime sve govori), "Pakleni udar" i "Pet otrova". Za ova posljednja dva je dovoljno napomenuti da se radi o "američko-hongkonškim" filmovima, tako da daljnje objašnjenje nije ni potrebno. Kulturu svakako treba sakriti pred nasiljem.

DOKUMENTARNA SERIJA ZA LIJENČINE

E ovo ja cijenim. Kad je nešto dobro i profesionalno snimljeno, pa neka nam se reprizira, ako hoće, i svakih mjesec dana. "Overland" je, kao što mu i samo ime kaže, dokumentarna serija u kojoj akteri u ogromnim kamionima putuju po cijeloj zemaljskoj kugli i usput snimaju sve što im se učini zanimljivim. Idealno za sve lijenčine poput mene koji se ne vole micati iz udobnog kožnog naslonjača. U ovom serijalu oni prolaze Aziju, preko Bliskog istoka, pa preko "napaćene bivše Jugoslavije" (autori serije su naši susjedi Talijani), sve natrag do Rima. Problem je samo u tome što je TV termin po običaju neprikladan, u deset sati ujutro, kada normalan čovjek ili radi ili spava, a popodnevne reprize nema. Ovako dobre emisije bi trebalo emitirati tri puta dnevno jer nije svatko bogat kao ja pa da u kući ima DVD snimač.

VODA I SAPUN

Jeste li vidjeli onu reklamu s lijepom dugokosom djevojkom koja uđe u lift, a ispod pazuha joj tako smrdi da ljudi u paničnom strahu bježe od nje? Ima ona  tridesetak godina i tek je u toj dobi otkrila mogućnosti dezodoransa, što će reći da je godinama usmrđivala svoju okolinu. U sljedećoj bi joj reklami mogli objasniti da se smrad znoja ne uklanja tako da se na znojni pazuh nanosi mirisni sprej, već da je ponekad korisno i oprati se vodom i sapunom. A možda to ne znaju ni autori  reklame?

zadarskimario@gmail.com

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno