Srijeda, 8. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Xin Jin: Nudimo nastavak izvrsne suradnje

Autor: Damir Maričić

28.03.2010. 22:00
Xin Jin: Nudimo nastavak izvrsne suradnje

Foto: Vedran SITNICA



Kineski gosti oduševljeni ljepotom i uređenosti Zadra kazali su nam kako dolaze iz malog kineskog grada od svega milijun stanovnika
U Zadru smo prvi put, a zbog svog posla s uglednim partnerima iz Tankerske plovidbe. Iskoristili smo vrijeme i s kepetanom (Ive Mustać op.a.) razgledali jezgru grada. Impresionirani smo skladom ulica i kamenih ploha grada i plažama. Grad je lijepo organiziran i sređen, a oduševljeni smo za nas novim Pozdravom suncu i Morskim orguljama kao originalnim korištenjem nove tehnologije u unapređenju života i atrakcije Grada. Grad je lijep i ugodan za život. Znate, mi dolazimo iz jedne drugačije sredine iz malenog kineskog grada koji ima oko milijun stanovnika, kazao nam je predsjednik Uprave tvrtke Jiangsu Eastern Heavy Industry – Xin Jin. Riječ je o brodogradilištu iz kojeg je Tankerska plovidba preuzela brod Ugljan, a idućeg mjeseca treba preuzeti i Biograd.
Uvažavanje i partnerstvo
– Tankerska plovidba naš je poštovani partner i najveća brodarska tvrtka u Hrvatskoj s kojom radimo od prije tri godine s velikim uvažavanjem i na obostrano zadovoljstvo. Iznimno profesionalna i kooperativna tvrtka koja ima nama sličnu filozofiju što nam omogućava da i u dobrim i u teškim vremenima nalazimo zajednički jezik. Već smo, kako znate isporučili jedan brod bulk carrier od 37.500 tona, a sljedeći ćemo isporučiti idući mjesec , najkasnije do 25. travnja, odnosno moguće koji dan ranije. Zadovoljni dosadašnjom suradnjom ovdje smo i da predstavimo naše potencijale i interese za nastavak suradnje. Vjerujemo da će do nje doći i to bi nas istinski radovalo. Otvoreni smo za najrazličitije oblike suradnje pa i “joint venture” u tvrtci, kazao nam je Xin Jin.
U delegaciji kineskog brodogradilišta uz predsjednika uprave su i komercijalni direktor Lifenga Yanga, Yungming Liu predstavnik brokera te prevoditelj Li Jiangnjing.
Uz poslovne razgovore predstavnici Tankerske plovidbe nastojali su gostima pokazati i grad, odnosno zadarski akvatorij u koju su svrhu gosti obišli dio sjeverozapada Dugog otoka i svjetionik na Velom ratu kao jednu od najimpresivnijih točaka na ovom području.
Stižu novi brodovi
Valja kazati kako su ugovori Tankerske plovidbe s kineskim brodograditeljima sklopljeni prije nekoliko godina kada je vladala konjuktura (sjećamo se da su tada, nevezano za postignute uvjete i naše računice, ovdašnja brodogradilište bila punih lista narudžbi te radila gotovo isključivo zahtjevnije i skuplje tankere, a ne i brodove za suhe terete), a privode se kraju u vremenu teške brodarske krize koja se silinom sručila i na brodograditelje.
Ovo kinesko brodogradilište dio je svojevrsne brodograđevne revolucije u Kini kojom se posljednjih godina Kina od nekad davnije zanemarive vinula na vrh svjetske brodogradnje (tonažom, istina ne još i zaradom i cijenama te sofisticiranošću) u utakmici s Japanom i Južnom Korejom. Kriza se osjetila i tamo, a “korektnost” podrazumijeva zadržavanje narudžbi od strane Tankerske plovidbe. Naime, mnogo je u svijetu brodova već preklani, a pogotovo lani i ove godine, i otkazivano. Ista “korektnost” s kineske strane značila je korekciju cijena ugovorenih novogradnji naniže, dakle uštede. U brodogradilištu su nastavili tehnološku i organizacijsku revoluciju o čemu su prema riječima čelnika Tankerske plovidbe detaljno izvijestili.
Uprava Tankerske na okupu
– Preporučili su nastavak suradnje i predstavili svoje mogućnosti. One među ostalim znače sposobnost dovršenja broda za 13 mjeseci, kazao nam je kap. Ive Mustać predsjednik uprave Tankerske plovidbe.
Uvažavajući goste iz Kine razgovorima su nazočili svi članovi uprave i poslovodstva Tankerske plovidbe, uz Mustaća i dr. Petar Kragić, Ivica Čičmir, Dragan Gaćina te Lenko i Goran Milin.
Tankerskoj, kako smo rekli, slijede dvije primopredaje, jedna u Koreji i Kini, da bi već od 1. svibnja flota brojala 20 plovila s oko 1,4 milijuna dwt-a. Kada je ovo kinesko brodogradilište u pitanju svjedočili smo prošlotjednim napisima u hrvatskim medijima, nakon što je Atlantska plovidba Dubrovnik kao drugi hrvatski brodar potpisala nove ugovore za dva bulk carriera panamaxa.