Četvrtak, 28. ožujka 2024

Talijan koćom namjerno potrgao mreže ribaru Saši Elezu

28.03.2011. 22:00
Talijan koćom namjerno potrgao  mreže ribaru Saši Elezu

Talijanski ribar sa svojom je koćaricom Maria Anunciata dugom 30-ak metara u četvrtak poslijepodne pokidao oko kilometar i pol mreža stajaćica u vlasništvu Saše Eleza, vlasnika ribarskog broda Bonita. Daljnje uništavanje mreža Elez je spriječio prisilno zaustavivši Talijana

Ničim izazvan talijanski ribar sa svojom je  koćaricom Maria Anunciata  dugom 30-ak metara u četvrtak poslijepodne pokidao  oko kilometar i pol mreža  stajaćica u vlasništvu Saše  Eleza, vlasnika ribarskog broda Bonita koji je jučer ujutro  uplovio u zadarsku luku.
Incident se dogodio u  Zaštićenom ekološko-ribolovnom pojasu (ZERP-u), 21  milju od Velog rata na Dugom  otoku, a takvo iskustvo kada  je riječ o talijanskim ribarima,  Riječaninu Saši Elezu koji se  ribarstvom bavi već dugi niz  godina nije prvo.
Namjerno zakačio  mreže
– Mreže smo počeli polagati  nešto iza podneva, nakon što  smo se na radaru uvjerili da u  blizini nema niti jednog broda. Osjećali smo se sigurno i  sve je išlo u najboljem redu  sve negdje do 16 sati. Tada  smo primijetili skupinu talijanskih ribarica koje su išle  prema našim mrežama. Upozorili smo ih na mreže i većina  je promijenila kurs, osim jednog talijanskog broda, konkretno te 30-ak metara duge  zelene koćarice koja je nastavila ploviti ravno prema  našim mrežama – ispričao  nam je Elez napomenuvši kako su preko međunarodne radio-veze s posadom talijanske  koćarice pokušali stupiti u  kontakt, no oglušivali su se na  njihove pozive i nastavljali se  kretati istim kursom prema  njihovim mrežama.
– Zakačio mi je jedan kal  mreža svojim alatom, povukao za sobom, a potom ih  samo odrezao nožem i pustio  da potonu. Računali smo da je  time incident gotov – prisjećao  se Elez neugodna iskustva otprije tri dana s talijanskim  bahatim i bezobraznim ribarom koji je potom spustio  svoje mreže i krenuo na Elezove preostale.
– Kad mi je zakačio i drugi  kal i njih pokidao bilo mi je  dosta. Shvatio sam da to jednostavno radi namjerno pa  sam nazvao policiju.  Međutim, oni su mi rekli da  nemaju ingerenciju na tom  području već samo Obalna  straža pa sam kontaktirao  njih.
Ponovno nisam imao sreće  jer oni nisu imali na raspolaganju u tom trenutku niti  brod, a niti letjelicu – napomenuo je Elez koji je tada  stvar uzeo u svoje ruke i krenuo se obračunati s Talijanom. Nakon desetak, 15 milja  naganjanja svojom upola manjom i sporijom ribaricom  sustigao ga je, a kad su se našli  “bok uz bok” započeo je verbalni okršaj.
Talijan ga “počastio”  srednjim prstom
– Ribar koji se našao na  provi broda pokazao nam je  srednji prst, a onda je uslijedila “paljba” psovkama i  uvredama pa sam mu uzvratio. Nazvao nas je “Zlavima”,  odnosno Slavenima i rekao  nam da mi tu nemamo što  tražiti. Ja sam mu odgovorio  da sam ja svega osam milja od  moje državne granice, a on da  je 60, pa da ne znam tko ima  veće pravo na ribolov u toj  zoni, pričao je Elez koji je  potom kako bi Talijanu “stao  ukraj” bio prisiljen baciti mu  konop pred provu i prisilno ga  zaustaviti, kako to inače ribari  običavaju u sličnim situacijama. Vidjevši da nema drugog izlaza, Talijan se tada ipak  zaustavio, no iako je bilo  preočito da je Elezu potrgao  mreže, nastavio je tvrditi kako  to nije učinio.
– Nakon vike, psovanja i  prijetnji, on je krenuo prema  Italiji, a ja sam ostao bez  mreža vrijednih između 15 i  20 tisuća kuna. Osim toga, ja  živim od ovog posla i s tim  mrežama bi u ovo vrijeme  kada se lovi riba “romb” zaradio sigurno 50-ak tisuća kuna, ispričao je vlasnik broda  Bonita koji je cijeli slučaj  odlučio prijaviti zadarskoj policiji, a kakav će ishod na kraju  biti, ostaje za vidjeti.
Zbog bahatosti talijanskih  ribara u zoni ZERP-a odgovornima dijelom Elez drži i  naše zakonodavce za koje  kaže kako mu nije jasno “zašto  ovaj problem tako bagateliziraju”. S našim ribarima,  kaže, nikada nije imao ovakvih problema.
– Znalo se događati da netko nekome slučajno zapne u  mreže, ali da se to namjerno  čini doživjeli smo samo od  Talijana – kaže Elez napominjući kako ipak nisu svi  takvi već tek jedan manji  dio.