Topolino - nostalgični mišić

Slika korisnika admin
Autor: 
topolino
Prepoznatljivi Fiatov mališan - Topolino

U jeku Fiat 500 euforije, automobilski div iz Torina otvara još jednu stranicu svoje prebogate povijesne čitanke - iz arhiva se vadi novi "otrov za kupce", na svijet dolazi nova verzija Topolina! Nagovještaji se o toj novoj igrački već dugo mogu pročitati na raznim stranicama jer to je vozilo o kojem rado pišu i revije što izvorno s automobilima nemaju nikakve veze, no sve se činilo kako nakon ne tako stare Pande i vrlo svježeg 500, za trećeg mališana naprosto nema mjesta. Ali, analize su nakon pomame za modelom 500 pokazale kako ga - ipak ima.

Pobjeda proeuropske politike u Srbiji otvorila je Fiatu vrata obnavljanju ugovora sa Zastavom te se tako došlo do otvaranja mogućnosti sklapanja proizvodne linije i za Topolino. Riječ je inače o minijaturi koja se radi na skraćenoj platformi Fiata 500 i Pande a ukupna će joj duljina biti 3,11 metara. Automobil će imati četiri mjesta (odnosno, preciznije bi bilo govoriti o sustavu 3+1 jer kako se o prtljažniku može govoriti tek u simboličnom smislu, četvrta će pozicija biti fleksibilna te omogućavati i funkciju "bunkera") i, kako pretpostavljaju gazde Fiata, vrlo nisku proizvodnu cijenu (u maloprodaji bi trebao stajati po prilici 7 tisuća eura) te na taj način zadovoljiti tržišta koja gravitiraju Kragujevcu, odnosno tržišta tranzicijskih zemalja gdje je sve prisutnija težnja za novim automobilom, ali ne i platežna moć koja bi ga mogla omogućiti. K tome, minijatura su uvijek gladne i "zapadne" države, a više je no sigurno kako će (pa i zbog nostalgije) taj automobil imati odličnu prođu na talijanskom tržištu.

Za Topolino se stvara i sasvim novi motor zapremine 900 "kubika". Riječ je o dvocilindarskom agregatu snage do 50 KS koji bi imao emisiju CO2 ne veću od 90 g/km! Time Fiat nastavlja svoju pozitivnu ekološku politiku i preduhitruje norme koje kazuju da će automobili 2014. godine u okoliš smjeti ispuštati svega 120 g/km CO2. Kako bi se pak maksimalno olakšalo snalaženje u gradovima, Topolino će imati u opciji (koja će se vjerojatno u prodaji poticati) i automatski mjenjač opremljen "start-stop" sistemom, što će motor automatski isključivati i uključivati prigodom "stani-kreni" vožnje u gradovima te tako značajno smanjivati potrošnju preskupog benzina i emisiju štetnih plinova.

Vizualno, Topolino je prepoznatljivi Fiatov proizvod, no prema prvim fotografijama čini nam se ne toliko zavodljiv kao 500. Svejedno, moderna i funkcionalna minijatura, ostvare li se k tome prognoze o cijeni, mogla bi imati velikog uspjeha. Bude li pak sve funkcioniralo kako treba, prvi se primjerci Topolina na sajmovima (najvjerojatnije u ožujku u Ženevi) očekuju 2010. godine. Kad se pak u Šumadiji zahukta proizvodnja, svake će godine u potragu za vlasnicima krenuti 100 tisuća "mišića".


Rođen 1936.

Topolino (odnosno mišić) je rođen u eri velikih totalitarnih projekata, 1936. godine. Cilj mu je bio motorizirati talijansku naciju (sličko kao "buba" u Njemačkoj) a da bi to uspio, morao je biti - povoljan. Minijaturan (štoviše, kad se pojavio bio je najmanji automobil na svijetu), s vodom hlađenim motorom obujma 569 ccm smještenih u 4 cilindra, snage 13,5 KS, stražnjeg pogona te prosječne potrošnje od 6 litara, prvi su primjerci imali cijenu od 8 tisuća lira. Iako to tako ne djeluje, Topolino je mogao primiti 2+2 putnika (dva odrasla i dvoje djece) a pojavljivao se u nekoliko verzija od kojih su posebno zanimljive cabrio (s platnenim krovom) ili pak karavan. Proizvodio se do 1955. godine, a ukupna produkcija u tih 20-ak godina iznosila je 520 tisuća komada.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno