Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Apsolutno sljubljivanje

Autor: Edi Prodan

28.06.2009. 22:00
Apsolutno sljubljivanje


Svi elementi koji se postavljaju pred jedan moderan automobil u novoj generaciji E klase apsolutno su usklađeni a jedinu naznaku narušavanja tog cjelovitog sljubljivanja pronalazimo u računu na kojem piše: pola milijuna kuna
Bit će tome već i više od desetljeća kako je jedan od najpoznatijih hrvatskih ugostitelja, s restoranom u Voloskom, na redovitoj emisiji Radio Rijeke počeo koristiti termin: sljubljivanje. Nailazio je tada taj pojam na čuđenje, nerazumijevanje pa i podsmijeh da bi danas svima bilo jasno i opće prihvaćeno: sljubljivanje je naprosto termin koji pojašnjava užitak koji nastaje konzumacijom jela sa svim njegovim elementima, u što nedvojbeno spada i vizualna prezentacija, u kombinaciji s idealno odabranim vinom. Ali i, općenito, plemeniti osjećaj što se javlja zahvaljujući čitavom sustavu u kojem se dešava gastronomska svetkovina. Cjelovito sljubljivanje donosi veliko zadovoljstvo prožimanjem čitavog niza elemenata koji samostalno, ili istaknuti u okolini koja ih ne može pratiti, nikada ne bi mogli dotaknuti takve vrhunce.
Nova generacija Mercedesove E klase, u verziji s odličnim dizelskim agregatom označenim kao 250 CDI, još je jednom dokazala kako je upravo taj automobil ona točka na kojoj se mjeri apsolutna posvećenost uspjehu. Pola milijuna kuna, pritom, koliko po prilici treba izdvojiti za jedan ovakav automobil je – mnogo novca. Ali ono što daje je zapravo poprilično teško izmjeriti tom općepoznatom i jednako toliko prihvaćenom metodom jer uvijek – daje više. Jasno nam je da veliku ulogu u svemu ima stav koji vlada o Mercedesovim automobilima kako o nečem apsolutno nadmoćnom, ali i kada bismo pokušali eliminirati taj podsvjesni stav, realna bi mjerenja pokazala sličnu nadmoć.
Motor je tako apsolutni tehnički iskorak koji u cjelosti prihvaća niz današnjih potrebitosti. Dakle unatoč dimenzijama i težini te snazi koja prelazi 200 “konja” on u prosjeku donosi potrošnju koja je na testu jedva prelazila 7 litara. A automobil je k tome bio opremljen automatskim mjenjačem. Svakako, iz toga proizilazi i ekološki više no prihvatljiva emisija CO2 a tehnološkoj superiornosti konstruktora motora spremno su se pridružili i dizajneri odnosno karoseristi koji su koeficijent otpora zraka smanjili na cx 0,26 što je do sada bili poznato samo kod pojedinih, hrabrijih prototipova. A E klasa nakon svega i dalje izgleda kao apsolutno tradicionalna limuzina, odnosno ostala je onakvom kavu je desetljećima i žele obožavatelji sa svih kontinenata.
Kažemo opet – limuzina, pomalo i konzervativna, a ubrzanja i maksimalna brzina koju ostvaruje na razini – sportskih automobila. Nije naravno lako povezati sve te činijenice jer kada se “stotka” hvata za nekih sedam sekundi a maksimalna brzina značajno prelazi 200 km/h a vi pritom niste prikovani u neudobnoj kabini sportskog automobila već, udobno zavaljeni u ergonomski oblikovanoj kabini, ispunjenoj elegantnom glazbom, razum si postavlja brojne upitnike. Ni traga od šuma vjetra ili ma kakve buke koja bi narušila plemenitost osjećaja. A brzina na granici strožeg kažnjavanja.
U nadgradnji, paketu “avantgarde”, uz cjelokupnu opću opremu, vanjština i unutrašnjost se dižu na još višu razinu. Brojni su tu ukrasi a ono što posebno ističemo su kotači od lakog metala u izvedbi s 5 dvostrukih krakova te gumama zamamnih dimenzija 245/45 R17 te još i više: “direct control” – spušteno podvozje sa sportskijim postavkama.
Kako je ipak osnovni smisao automobila njegovo kretanje kroz prostor, krenimo. Rekli smo već – bešumno. Snaga se prensi silovito a moguć je i odabir dva tipa vožnje. Jedne koja će u cjelosti podržavati ugodu te druge koja će u svemu tome još istaknuti sportske ambicije. Podvozje se ukrućuje a mjenjač brže reagira. Koja je to pretvorba! Velika, tradicionalna limuzina odjednom postaje ljutiti trkač. I leti kroz zavoje skoro bez naginjanja. Veliki ju je tada užitak voziti no ipak, prava domovina takvih automobila su autoceste. Uostalom automobil je svojedobno oblikovan kako bi suvereno jezdio njemačkim “autobanovima”. Danas mu je to omogućeno i po hrvatskim prometnicama. Stoga, vratimo se priči o sljubljivanju.
Poznata je naime odanost Hrvatske Mercedesovim automobilima. Oni su, kao i u mnogim drugim državama svijeta, mjerilo uspjeha u životu i sposobnost povezivanja s pravim vrijednostima. I ma koliko mijene kod nas u socijalno-političkom smislu bile česte i dramatične, Hrvatska se nikad nije odricala Mercedesa. Uostalom, teško da bismo ni današnje ekonomsko stanje mogli nazvati dobrim a opet – Mercedesovi automobili su na službenoj ljestvici ukupnog zbroja od 1,4 milijuna vozila u Hrvatskoj među deset najčešćih marki. Ipak, kako se standard pa i neke druge pojave što na njega utječu danas izražavaju drugim brojkama te kako je pokrivenost suvremenim prometnicama dosegla apsolutno zapadnjačke prosjeke, nova generacija Mercedesa E klase se konačno s Hrvatskom u cjelosti – sljubila. Baš kao što je uspjela i u sljubljivanju svih karaktersitika, neke smo u ovom tekstu pokušali i pobliže pojasniti, što tvore – rasne automobile. Izgled, oprema, sigurnost, kvaliteta materijala, potrošnja, ekologija i dinamika – sklad bez mane. Cijena? Visoka možda i previsoka ali u ovim relacijama, u tako skladno sljubljenoj cjelini, ipak je to ponešto irelevantniji podatak.
Nova generacija Mercedesove E klase nastavlja put koji su skladno složili prethodnici. I dalje ostaje omiljenom metom više srednje klase, uspješnih ljudi današnjice, a čini nam se da joj i navedeni motor apsolutno pristaje. Moćni, ekološki dizeklaš. Baš kao što vrijeme nalaže.


 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


Zapremina: 22143 ccm Snaga: 204 KS pri 4200 o/m Okretni moment: 500 Nm pri 1600 o/m Dimenzije (d/š/v): 4868/1854/1471 mm Međuosovinski razmak: 2874 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 7,2 s Maksimalna brzina: 240 km/h Potrošnja (o/g/p): 4,7/8,7/6 l Emisija CO2: 159 g/km Prtljažnik: 540 l Težina: 1735 kg Gume: 245/45 R 17