Afirmacija domaćih skladatelja

Slika korisnika admin
Autor: 
Josip PEDIŠIĆ
Ana Lucić i Vlatka Peko u par navrata svirale su četveroručno djela domaćih autora

U Svečanoj dvorani Sveučilišta u Zadru u nedjelju, 27. lipnja 2010., u 21 sat, održan je koncert ozbiljne glazbe na kojemu su sjela suvremenih hrvatskih skladatelja predstavili studenti Muzičke akademije u Zagrebu. Na programu su bili: Ivo Josipović: "Passo sempio", za glasovir četveroručno i Dubravko Palanović: "Preludij", za glasovir četveroručno, a izvođači su bili Ana Lucić i Vlatka Peko.

Potom su izvedena djela Vjekoslava Nježića: "As the Time...", za glasovir, u izvedbi Ante Sladoljeva, te Mladena Tarbuka: "Za Vladu", u izvedbi Katarine Sobočan.

Predstavljeni su i Srđan Dedić: "All that Blues", za glasovir, u izvedbi Vlatke Peko, kao i Krešimir Seletković: "Neurosis", za glasovir, a muzicirao je Bartolomej Stanković.

Izvedeno je još jedno djelo Ive Josipovića: "Diabolezza", a za glasovirom je opet bila Vlatka Peko.

Predstavljena je i Sanja Drakulić: "City", za glasovir četveroručno - Katarina Sobočan i Lucija Majstorović.

Za kraj je ostavljen Berislav Šipuš: "Ricercare", a za glasovirom je bila Jelena Pavić.

O skladateljima:

Ivo Josipović

Jedna od oznaka stvaralaštva skladatelja Ive Josipovića (1957.) nerijetko je zaigranost glazbenom građom koja može podjednako iskazati autorsko umijeće, stilske karakteristike kao i maštu kojima se oblikuju pojedinosti i cjelina djela

Josipović je pravi učenik razreda Stanka Horvata po brizi za skladateljski zanat koji će biti važan preduvjet svakoga njegovog skladateljskog pokušaja. Skladatelj je to i za kojega se, međutim, može reći da je od učiteljskog uzora na stanovit način odstupio, jer je u svojim djelima, bilo da je riječ o "Sambi da cameri" za trinaest gudača ili gudački orkestar iz 1985., "Drmešu za Pendereckog" za tamburaški orkestar iz 1986. ili "Derneku" za dva glasovira i gudače iz 1988. godine, negdje uz rubove prepoznatljivoga formalnog obrasca uvijek pronalazio mjesta za radost uz glazbu i zaigranost umjetničkim činom.

Dubravko Palanović

Završio je studij kontrabasa (1999.) u razredu prof. Josipa Novosela na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Bio je član renomiranog međunarodnog omladinskog orkestra Gustav Mahler koji je djelovao pod vodstvom Claudija Abbada, a sada je zaposlen na mjestu kontrabasista u Zagrebačkoj filharmoniji. Član je kvarteta kontrabasa L'Elephant.Još za vrijeme studija započinje skladati za svoj instrument, a kasnije upisuje studij kompozicije. Diplomirao je u klasi prof. Željka Brkanovića. Osnivač je komornog ansambla Zagrebačke filharmonije "Acoustic Project" s kojim održava ciklus koncerata u Nacionalnoj sveučilišnoj knjižnici.

Vjekoslav Nježić

Studij kompozicije završio je na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji, u klasi prof. Horvata, a usavršavao se u Austriji, Poljskoj, Luksemburgu, Njemačkoj i Mađarskoj, na području kompozicije, zborske i elektroničke glazbe. Poslijediplomski studij glazbene tehnologije za podrušja multimedijskih, filmskih i plesnih projekata završio je u Nizozemskoj, na Sveučilištu u Utrechtu. Predaje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu." U većini mojih recentnih djela pokušao sam iskoristiti iskustva iz elektroakustičkih istraživanja percepcije slušanja i vremenskoga toka u cilju kreiranja djela koja bi mogla pokazati da slušanje nije samo doživljaj linearnoga protoka vremena, već je isprepleteno skokovima u svijesti slušatelja. Upravo me takva razmišljanja potiču na upotrebu elektronički kreiranih zvukova sa živim akustičkim instrumentima".

Mladen Tarbuk

Mladen Tarbuk svestrana je umjetnička osobnost, operni i simfonijski dirigent, skladatelj, producent, pedagog i redaktor. Autor je opsežnoga i razgranatog opusa, u kojemu se nalaze solistička, komorna, koncertantna, orkestralna i vokalno-instrumentalna djela. Glazbenik čija se djelatnost račva u mnogim smjerovima, a čija se široka znanja o glazbi i drugom često i na raznolike načine odražavaju u njegovu skladateljstvu. Tarbukove partiture tako pokazuju zanimljivu dvojnost: s jedne strane čvrsta unutarnja struktura, postojana i solidna arhitektonika, znalačko iskorištavanje izvodilačkih sastava, a s druge pak strane snažni izvanglazbeni poticaji, asocijacije i mota koji u skladateljskom činu izazivaju pravu "žeđ" za ekspresijom - u koloritu, količini zvuka i tretiranju (često nekonvencionalnih) izvodilačkih aparata.

Srđan Dedić

Diplomirao je skladanje 1989. godine na Muzičkoj akademiji u Zagrebu kod Stanka Horvata Njegova djela izvode ugledni orkestri i izvođači, npr. Simfonijski orkestar iz Louisvillea, Praški simfonijski orkestar, Korejski komorni orkestar, Ansambl Cantus, Gudački kvartet Penderecki, Zagrebačka filharmonija, Simfonijski orkestri Hrvatske i Slovenske radiotelevizije. Djela su mu predstavljena na mnogim festivalima, npr. na Svjetskim danima glazbe Međunarodnoga društva za suvremenu glazbu 1997. i 2003., na Međunarodnoj skladateljskoj tribini UNESCO-a u Parizu, na Gaudeamusovu Međunarodnom glazbenom tjednu u Amsterdamu, na Muzičkom biennalu Zagreb, na Festivalu suvremene glazbe pri Državnom sveučilištu u Indiani, na Svjetskom kongresu saksofonista u Montréalu.. Dobitnik je velikog broja nagrada. Od godine 1991. razvija teorije i programe na području skladanja uz pomoć računala.

Krešimir Seletković

Diplomirao je kompoziciju na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu prof. Davorina Kempfa. Polazio je ljetne tečajeve u Semmeringu (Austrija) i Radziejowicama (Poljska) 1997. godine, ljetni tečaj u Darmstadtu (Njemačka) 1998. godine, te ljetne tečajeve u Szombathelyju (Mađarska) i Grožnjanu 1999. godine. Skladbe su mu izvođene u Hrvatskoj, Italiji, Sloveniji, Rusiji, Kini, Austriji, Kanadi i Nizozemskoj. Godine 2000. skladba Minimo izvedena je na festivalu Svjetskih dana glazbe (World Music Days 2000) u Luxembourgu. Zaposlen je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u zvanju docenta. Redoviti je član Hrvatskog društva skladatelja, a od 2003. godine urednik je edicije notnih izdanja Ars croatica.

Sanja Drakulić

Sanja Drakulić, pijanistica i skladateljica, završila je studij glasovira na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, a usavršavala se u Nici, Weimaru, Parizu i Moskvi. Kompoziciju je studirala na École Normale de Musique A. Cortot u Parizu, Hochschule für Musik und Darstellende Kunst u Beču, na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji, a od 1987. na Moskovskom državnom konzervatoriju "P. I. Čajkovski", gdje je magistrirala (1992.) i doktorirala (1994.), te studirala muzikologiju i orgulje. Dvije godine je bila asistent Kompozicije na istom konzervatoriju. Djela joj izvode priznati svjetski solisti, ansambli i orkestri širom svijeta, a osobito na međunarodnim festivalima suvremene glazbe. 2002. i 2003. godine, bila je programska voditeljica Međunarodne glazbene tribine u Puli.

Berislav Šipuš

Berislav Šipuš (Zagreb, r. 1958), usporedo sa studijem povijesti umjetnosti na zagrebačkom Filozofskom fakultetu studirao je i diplomirao kompoziciju na Muzičkoj akademiji u Zagrebu (1987., klasa prof. S. Horvata). U kompoziciji se usavršavao kod Gilberta Bosca u Udinama (1986.) te Francoisa Bernarda Machea i Iannisa Xenakisa u pariškom Elektronskom studiju UPIC (1987.). Dirigiranje je usavršavao kod V. Kranjčevića, Ž. Brkanovića, K. Šipuša i M. Horvata. Dirigentska aktivnost vodila ga je kroz Hrvatsku, Bugarsku, Albaniju, Njemačku i Italiju, a za svoje je skladbe dobio niz nacionalnih i inozemnih nagrada. Od 1997. godine umjetnički je direktor Muzičkog biennala Zagreb. U razdoblju od 2001. do 2005. bio je ravnatelj Zagrebačke filharmonije. Cantus Ansambl vodi od utemeljenja 2001.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno