Elektromobil bez krova oduševljava činjenicom da unatoč ubrzanju na razini F1 zapravo ne treba ni gram benzina
Fenomenalnih 3,9 sekundi koliko je potrebno da bi se postiglo ubrzanje od 0 do 100 km/h, dobra maksimalna brzina viša od 200 km/h a potrošnja goriva – nula, ništa, zero! Pa se onda pitate o kakvoj se to grešci radi jer tako nešto – nije moguće. Ali ipak jeste jer je u SAD, točnije Kaliforniji, predstavljen Teslin roadster, dakle apsolutni elektromobil, i to u cabrio izdanju. Već poznati sportski dvosjed dobio je tako nastavak. S obzirom pak da se radi o Kaliforniji, čudno je da redoslijed nije bio suprotan.
Tesla Roadster nam dolazi u klasičnom izdanju, postavljen na platformu Lotus Elisea ali umjesto klasičnog benzinsklog goriva on ima elektromotor. Koji pak zahvaljujući energiji uskladištenoj u bateriji kapaciteta 147 Ah razvija 292 KS pri 6 tisuća okretaja motora a tu je i 380 Nm okretnog momenta dostupnih u čitavom rasponu okretaja. Podtaka o potrošnji naravno nema a nema ni brojki koje bi govorile o emisiji ma kojih štetnih plinova.
Estetika automobila je na razini klasike za roadstere. Efikasna unutrašnjost, skupi materijali, iznimna kvaliteta audio sustava i skoro nikoliko mjesta za ma kakvu prtljagu. Vozač i suputnik sobom smiju pobnesti samo emocije i strast prema brzini. Vanjština je pak nalik automobilu od kojeg se koristi podvozje, što znači da i u tom segmentu možemo govoriti o čistoj klasici. Dimenzije su mu d/š/v 3946/1873/1127 mm a međuosovinski razmak 2352 mm. Iako smo zbog obilja aluminija i ostalih kompozitnih materijala očekivali manju masu, 1313 kilograma još snažnije govore u prilog fascinaciji dinamikom. Ono što također govori u prilog apsolutno promišljenoj kompoziciji vozila su i dimenzije guma: 175/55 R16 ispred te 225/45 R17 straga. Jasno je stoga da se napred išlo na manji otpor i olakšano efikasno pretvaranja električne u kinetičku energiju, ali zato straga moralo ustabiliti vrlo brzi automobil. Autonomija mu je također zavidnih 340 kilometara no da bi ju se postiglo mora se voziti u režimu “autonomia”. Poželi li se opisivanu dinamiku, potrebno je prekidač okrenuti u položaj “performace” no tada se neovisnost vožnje značajno smanjuje.
Cijena Tesle roadstera je 134 tisuće eura. I to u državama koje preferiraju elektromobile. Istina, sasvim bi slična priča bila i u Hrvatskoj jer se na Teslu ne plaća trošarina. Hrvatski zakoni naime za automobile na isključivo električni pogon ne predviđaju nikakav međunamet. Stoga, tko može i želi – slobodno. Pa ipak je Tesla rođen u srcu Hrvatske, u ličkom Smiljanu.
TRAJNE KOMPONENTE
Ma koliko mnogi sumnjali u smislenost masovnije prozvodnje elektromobila, Tesline komponente govore drugačije. Jamstvo na bateriju je 100 tisuća milja, odnosno 160 tisuća kilometara. Sposobna je podnositi temperature od -29 do+43 stupnja a važno je znati da ju se nakon isteka vijeka trajanja skoro u cijelosti može reciklirati.
najnovije
najčitanije
Županija
u povljani
PROJEKT VRIJEDAN 55 MILIJUNA EURA: Na Pagu otvoren camping resort s pet zvjezdica
Zadar
GLAZBENA VEČER
U Zadar stiže impresivna Koncertna večer Glazbene škole Vatroslava Lisinskog Zagreb
Hrvatska
POSTIZBORNE NEDOUMICE
Nova opcija u pregovorima o Vladi: Penava bi s oporbom mogao postati predsjednik Sabora
Nogomet
Nogometaš iz Vrane
Ante Zurak nakon nogometne karijere ‘ušao’ u poljoprivredne vode: ‘Ovo mi je puno manje stresnije…’
Županija
POTPORE
Dodijeljene su potpore Turističke zajednice Zadarske županije, evo tko je dobio sredstva
Crna Kronika
PU ZADARSKA
VOZAČ JE UHIĆEN Na Bilom Brigu mrtav pijan skrivio prometnu nesreću pa pobjegao, uhvaćen je
Zadar
NAVIJAČKA PJESMA
VIDEO Predstavljena ‘Diži se grade’, nova zadarska navijačka pjesma: ‘Nastala je iz ljubavi prema…’
Županija
obavijest hep-a
DONOSIMO POPIS Nekoliko ulica u Zadru i županiji dio petka bez struje
Zadar
legendarni veslač
Održana komemoracija za Romana Bajla, zadarskog sportskog velikana
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV