Taksisti zovu inspektore

Slika korisnika admin
A. SITNICA
U Zadru je preko 80 prijavljenih taksista i još nekolicina onih neprijavljenih, što je za zadarsko područje previše

Turističku ponudu  grada Zadra još od prošle sezone, kada se na tržištu pojavio novi taksi prijevoznik,  upotpunjuje jeftinija i pristupačnija služba taksi prijevoza.  S obzirom na to da se već više  od godinu dana vozila taksi  službi na zadarskim ulicama  susreću češće nego ikad i to  gotovo u svim dijelovima grada i županije, ova je novost  među Zadranima bila pun pogodak. Podsjetimo, naime, sve  je ove promjene potaknula tvrtka Lulić d.o.o. koja je najprije  u promet "pustila" 15 svojih  automobila, koji su dostupni  24 sata dnevno te su na relaciji  od pet kilometara najprije prevozili za samo 20 kuna, dok se  svaki sljedeći kilometar naplaćivao 10 kuna. Potaknuta  ovom oštrom konkurencijom i  većina je zadarskih taksista vrlo brzo uvela puno jeftiniju  naplatu. Ipak, bio je to samo  pokušaj privlačenja korisnika i  stjecanja njihova povjerenja  koje je zbog previše neugodnih  iskustava s taksistima u Zadru  bilo izgubljeno.

Četrdeset kuna pet  kilometara

S obzirom na to da je zbog  ovako jeftine usluge taksi prijevoznicima rad bio neisplativ,  taksi Lulić danas prijevoz naplaćuje 30 kuna za 5 kilometara, cijene zadarskih taksista  razlikuju se od taksista do taksista, dok je još najjeftiniji novi  taksi prijevoznik Denis, kojemu je ovo prva turistička sezona, a koji svoju uslugu naplaćuje tek 20 kuna za 5 kilometara. Doznajemo to u razgovoru s Predragom Šimunovom, predstavnikom Taksi sekcije pri Udruženju obrtnika  Zadar, koji navodi da su s  početkom ove sezone zadovoljni, iako ona još nije na  razini prošlogodišnje.

- Grad Zadar je prošle godine svoju odluku o naplati  taksi službe u Zadru uskladio  sa zakonom pa je tako propisana maksimalna cijena usluge taksi prijevoza, a ona iznosi 40 kuna za 5 kilometara  vožnje te 10 kuna za svaki  sljedeći kilometar. Tako naši  prijevoznici sami određuju cijenu svoje usluge, koja ne smije biti veća od maksimalne  propisane cijene. Ja sam,  primjerice, prije početka sezone vozio za 25 kuna za 5  kilometara, a sad u sezoni vozim za 40 kuna za pet kilometara. Nisam siguran hoću li  na jesen opet sniziti cijenu, jer  to mi se zaista ne isplati, s  obzirom na to da su troškovi  goriva i održavanja vozila veliki, kazao je Šimunov, istaknuvši da se za ovogodišnju sezonu pomalo pribojava i to  zbog puno veće konkurencije  jer se ove godine pojavilo 20  novih prijevoznika.

Trenutačno, kako navodi  Šimunov, u Zadru vozi preko  80 prijavljenih taksista, i još  nekolicina onih neprijavljenih,  što je za zadarsko područje  previše, dvostruko više nego  prije samo dvije godine, zbog  čega je besmisleno očekivati  više posla.

- Sezona nikako ne može biti  bolja, jer nas je previše, a da je  ipak započela, osjetili smo  prošli tjedan u vrijeme praznika. Ipak, najviše posla  očekujemo nakon 10. srpnja, a  što će, vjerujem, trajati možda  i do listopada. Na tome smo  najviše zahvalni Ryanairu i ostalim zrakoplovnim kompanijama koji u Zračnu luku dovode veliki broj putnika, kazao  je Šimunov, istaknuvši da su u  vrijeme sezone radnim danima  najčešće kratke, gradske relacije, dok je vikend rezerviran  za županiju i to najviše prema  Zračnoj luci te turističkim naseljima poput Petrčana ili Zatona te Marine Sukošan, a ponekad i marine u Šibeniku.

Mir u Zračnoj luci 

Ono što ga posebno veseli je  da su od ove sezone sa  Zračnom lukom dogovorili  strogo poštovanje reda taksista pri preuzimanju gostiju u  Zračnoj luci, tako da su sada  nesuglasice, svađe i međusobna borba za putnike koji trebaju prijevoz, prošlost.

No unatoč svim tim pozitivnim stranama, ono na što je  Šimunov, kao i svi njegovi kolege, i dalje ogorčen je rad  nadležnih inspektorata za koje  kaže da ne obavljaju svoj posao i ne provjeravaju one takstiste koji rade bez dozvole,  varaju klijente i tako narušavaju ugled svih ostalih.

- Naš najveći problem još je  rad na 'crno', previše je takstista koji rade bez ikakve dozvole, a koje ni Inspektorat rada  ni Inspektorat za cestovni promet, kao ni Grad Zadar, koji  im je podijelio dozvole za rad,  ne kontroliraju. Štoviše, inspektori očekuju da mi koji  radimo legalno prijavljujemo  'ilegalce', da ih prokazujemo.  Ali, ja to ne želim, ne želim se  ljudima zamjeriti, jer smatram  da je to posao inspektora, a ne  naš posao, ističe Šimunov, naglasivši da, po tom pitanju,  među taksistima vlada nered,  što ih posebno ljuti.

Najviše ih smeta što sve ovo  dovodi do brojnih neugodnih  iskustava klijenata s taksistima, jer oni koji nisu prijavljeni  mahom varaju klijente, što,  naravno, stvara negativnu sliku o takstistima općenito.

- Događa se da, primjerice, u  Zračnoj luci taksist koji je prijavljen uzme putnika i onda ga,  kad izađe iz Zračne luke prebaci kod drugog taksista koji  radi ilegalno, a on se ponovno  vrati čekati red. To presjedanje, naravno, turista koji ne  zna o čemu se radi prestraši,  kazao je Šimunov.

Kategorija: 
Tag: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno