Naš najveći problem još je rad “na crno”, previše je takstista koji rade bez ikakve dozvole, a koje ni Inspektorat rada ni Inspektorat za cestovni promet, kao ni Grad Zadar koji im je podijelio dozvole za rad, ne kontroliraju. Štoviše, inspektori očekuju da mi koji radimo legalno prijavljujemo “ilegalce”, ističe Predrag Šimunov
Turističku ponudu grada Zadra još od prošle sezone, kada se na tržištu pojavio novi taksi prijevoznik, upotpunjuje jeftinija i pristupačnija služba taksi prijevoza. S obzirom na to da se već više od godinu dana vozila taksi službi na zadarskim ulicama susreću češće nego ikad i to gotovo u svim dijelovima grada i županije, ova je novost među Zadranima bila pun pogodak. Podsjetimo, naime, sve je ove promjene potaknula tvrtka Lulić d.o.o. koja je najprije u promet “pustila” 15 svojih automobila, koji su dostupni 24 sata dnevno te su na relaciji od pet kilometara najprije prevozili za samo 20 kuna, dok se svaki sljedeći kilometar naplaćivao 10 kuna. Potaknuta ovom oštrom konkurencijom i većina je zadarskih taksista vrlo brzo uvela puno jeftiniju naplatu. Ipak, bio je to samo pokušaj privlačenja korisnika i stjecanja njihova povjerenja koje je zbog previše neugodnih iskustava s taksistima u Zadru bilo izgubljeno.
Četrdeset kuna pet kilometara
S obzirom na to da je zbog ovako jeftine usluge taksi prijevoznicima rad bio neisplativ, taksi Lulić danas prijevoz naplaćuje 30 kuna za 5 kilometara, cijene zadarskih taksista razlikuju se od taksista do taksista, dok je još najjeftiniji novi taksi prijevoznik Denis, kojemu je ovo prva turistička sezona, a koji svoju uslugu naplaćuje tek 20 kuna za 5 kilometara. Doznajemo to u razgovoru s Predragom Šimunovom, predstavnikom Taksi sekcije pri Udruženju obrtnika Zadar, koji navodi da su s početkom ove sezone zadovoljni, iako ona još nije na razini prošlogodišnje.
– Grad Zadar je prošle godine svoju odluku o naplati taksi službe u Zadru uskladio sa zakonom pa je tako propisana maksimalna cijena usluge taksi prijevoza, a ona iznosi 40 kuna za 5 kilometara vožnje te 10 kuna za svaki sljedeći kilometar. Tako naši prijevoznici sami određuju cijenu svoje usluge, koja ne smije biti veća od maksimalne propisane cijene. Ja sam, primjerice, prije početka sezone vozio za 25 kuna za 5 kilometara, a sad u sezoni vozim za 40 kuna za pet kilometara. Nisam siguran hoću li na jesen opet sniziti cijenu, jer to mi se zaista ne isplati, s obzirom na to da su troškovi goriva i održavanja vozila veliki, kazao je Šimunov, istaknuvši da se za ovogodišnju sezonu pomalo pribojava i to zbog puno veće konkurencije jer se ove godine pojavilo 20 novih prijevoznika.
Trenutačno, kako navodi Šimunov, u Zadru vozi preko 80 prijavljenih taksista, i još nekolicina onih neprijavljenih, što je za zadarsko područje previše, dvostruko više nego prije samo dvije godine, zbog čega je besmisleno očekivati više posla.
– Sezona nikako ne može biti bolja, jer nas je previše, a da je ipak započela, osjetili smo prošli tjedan u vrijeme praznika. Ipak, najviše posla očekujemo nakon 10. srpnja, a što će, vjerujem, trajati možda i do listopada. Na tome smo najviše zahvalni Ryanairu i ostalim zrakoplovnim kompanijama koji u Zračnu luku dovode veliki broj putnika, kazao je Šimunov, istaknuvši da su u vrijeme sezone radnim danima najčešće kratke, gradske relacije, dok je vikend rezerviran za županiju i to najviše prema Zračnoj luci te turističkim naseljima poput Petrčana ili Zatona te Marine Sukošan, a ponekad i marine u Šibeniku.
Mir u Zračnoj luci
Ono što ga posebno veseli je da su od ove sezone sa Zračnom lukom dogovorili strogo poštovanje reda taksista pri preuzimanju gostiju u Zračnoj luci, tako da su sada nesuglasice, svađe i međusobna borba za putnike koji trebaju prijevoz, prošlost.
No unatoč svim tim pozitivnim stranama, ono na što je Šimunov, kao i svi njegovi kolege, i dalje ogorčen je rad nadležnih inspektorata za koje kaže da ne obavljaju svoj posao i ne provjeravaju one takstiste koji rade bez dozvole, varaju klijente i tako narušavaju ugled svih ostalih.
– Naš najveći problem još je rad na ‘crno’, previše je takstista koji rade bez ikakve dozvole, a koje ni Inspektorat rada ni Inspektorat za cestovni promet, kao ni Grad Zadar, koji im je podijelio dozvole za rad, ne kontroliraju. Štoviše, inspektori očekuju da mi koji radimo legalno prijavljujemo ‘ilegalce’, da ih prokazujemo. Ali, ja to ne želim, ne želim se ljudima zamjeriti, jer smatram da je to posao inspektora, a ne naš posao, ističe Šimunov, naglasivši da, po tom pitanju, među taksistima vlada nered, što ih posebno ljuti.
Najviše ih smeta što sve ovo dovodi do brojnih neugodnih iskustava klijenata s taksistima, jer oni koji nisu prijavljeni mahom varaju klijente, što, naravno, stvara negativnu sliku o takstistima općenito.
– Događa se da, primjerice, u Zračnoj luci taksist koji je prijavljen uzme putnika i onda ga, kad izađe iz Zračne luke prebaci kod drugog taksista koji radi ilegalno, a on se ponovno vrati čekati red. To presjedanje, naravno, turista koji ne zna o čemu se radi prestraši, kazao je Šimunov.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
HDZ
Milić: Postigli smo dogovor koji je dobar za Hrvatsku i reflektira volju birača
Zadar
prilagodba turističke ponude
Pristupačni turizam je inkluzivan, uključuje sve, ne isključuje nikoga
Scena
osvrt
Kedžo komentirao Eurosong: ‘Nakon nastupa Irske mislim da ću spavati s mamom i tatom u krevetu..’
Svijet
BIDENOVA ODLUKA
SAD zaustavio isporuku streljiva Izraelu zbog napada na Rafah
Scena
progovorila
Ella Dvornik otvoreno o svojoj transformaciji
Nogomet
LIVI KOD KNJAZA
Livaković o nogometnim počecima u Zadru: ‘Budući da je mama kasnila po mene na treninge…’
Zadar
GODIŠNJICA TRAGEDIJE
NIKADA ZABORAVLJEN: Mnogi se prisjećaju preminulog pilota Marka Novkovića: ‘U mom srcu ne mogu umrit’
Scena
PJEVAČICA I VODITELJICA
Vlatka Pokos ostala zgrožena plakatom u Zadru: ‘Odvratni seksizam’
Zadar & Županija
Problem - ideologija
Načelnik Jasenica se ogradio od Facebook čestitke njegove liste nagrađenom novinaru Novosti
Zadar
U 104. GODINI