Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

OD LONDONA DO MASLENICE I NATRAG Ako bilo tko u Hrvatskoj snima film i treba kipara, neka se javi!

29.08.2019. 11:28
OD LONDONA DO MASLENICE I NATRAG  Ako bilo tko u Hrvatskoj snima film i treba kipara, neka se javi!


Michael White je engleski kipar koji se posljednjih 20 godina specijalizirao kao Creature FX umjetnik u filmskoj industriji. Radio je, među ostalim, Izvanzemaljce za Ratove zvijezda, dinosauruse za Jurassic Park i odijela za Batmana. Preselio se u London u ranim dvadesetima kako bi studirao skulpturu i bio u blizini filmskih studija
Nakon završetka fakulteta radio je kao kipar za filmove, TV, tvrtke za modeliranje i igračke, kolekcionarske figure i za privatne komisije
Nedavno je prešao na rad u nastavi i prošle godine upoznao suprugu Anu s kojom sada živi u Hrvatskoj, točnije u Maslenici nedaleko Zadra. No, zbog nedostatka posla vraćaju se u London.


Kada se razvila vaša strast prema skulpturi?


-Kada sam imao 18 godina pohađao sam tečaj make-up za posebne efekte i tamo sam prvi put naučio proces protetike. Skulptura je osnova svega, od jednostavnog reza ili rane do razrađene animatronske glave. Jednom kada sam započeo kiparstvo postao sam opsjednut. U vrlo kratkom vremenu zanemario sam sve svoje druge lekcije i cijelo vrijeme kipario. Osobno sam u kiparskoj sobi svaki dan od 7 do 18 sati. Na kraju su počeli zaključavati kiparsku sobu kako bi me pokušali natjerati da prisustvujem ostalim predavanjima. Napustio sam školu i nastavio sam kod kuće. Nakon nekoliko godina imao sam portfelj posla koji me odveo na Londonsko sveučilište.




Zombiji i vukodlaci
Kada i kako ste započeli raditi na filmovima?


Sve se odnosi na kontakte i koga znate. Kad sam bio na Sveučilištu, radio sam na kratkom filmu nazvanom »Mačka s rukama«, mračnoj bajci, miješajući zaustavljanje pokreta i akciju uživo. Nakon što sam diplomirao nazvao sam producenta tog filma da vidim rade li na nečem drugom. Oni tada nisu bili, ali dao mi je broj drugog umjetnika za protetiku s kojim su radili. Nazvao sam ga i on me pozvao u njegovu radionicu. Vodio me kao pripravnika nekoliko mjeseci i odatle sam bio u mogućnosti to iskoristiti za posao koji je radio za Neilla Gortona (najpoznatijeg po Doktoru Who) i upoznavši ljude tamo i dobivajući informacije od njih nastavio sam raditi na Image FX-u za Boba Keena – Hellraiser. To su bili moji prvi filmski poslovi – puno niskobudžetnih horor filmova. Zombiji, vukodlaci, krv i gore!


Tko je vaš uzor među filmskim kiparima?


Ima ih toliko! Ali ako bih morao odabrati jedan, to bi bio Don Lanning. Ima ludu maštu i njegova strast prema kiparstvu je zarazna. Povremeno predaje u raznim studijima širom svijeta, kao i online u školi likova umjetnosti Stan Winston. Smatram da je nemoguće gledati jednu njegovu lekciju i ne htjeti kipariti!


Možete li izdvojiti jedan film kao omiljeni na kojem ste radili?


Svi imaju svoje dobre i loše točke, ali Rogue One uvijek padne na pamet. Dizajni su bili mnogo mračniji i odrasliji u odnosu na više obiteljske prijatelje stranaca The Force Awakens. Prvobitna namjera bila je da film bude vrlo mrzovoljan i što realniji ratni film. Imali smo kiborge, droide bombaše samoubojice, vanzemaljce – sve vrlo zgodne stvari. U konačnici je producent završio ponovno snimanje velikog dijela filma s drugim redateljem i kao rezultat toga prilično je mnogo našeg rada završilo u pozadini, popunjavajući mnoštvo ili uopće ne u filmu. Droid koji sam kipario pojavio se prilično istaknuto u sceni otvaranja – otprilike dvije sekunde – tako da sam bio sretan. A zapravo mi se film sviđa!


Proživjeti dnevnu svjetlost
Trenutno ste orijentirani na podučavanje, zašto?


Tijekom godina sve više i više mladih ljudi mi se obraćalo za savjet o bilo čemu, kako poboljšati svoje kiparstvo, što izraditi za njihove portfelje, kako dalje krenuti ljestvicama i pomoći u osobnim projektima. Nešto je korisno u mladom, nervoznom i nesigurnom čovjeku dati samopouzdanje da ide naprijed s onim što želi učiniti. Svi smo negdje započeli i ohrabrujuće je bilo kad nisu shvatili kako profesionalci prvi put odgovaraju. Također radno vrijeme na filmovima može biti smiješno! Na Ratovima zvijezda napustio bih kuću u 5 ujutro, započeo s radom u 8 ujutro, završio u 18 sati, a ako bih imao sreće bio bih kod kuće od 20:30 do 21 sat. 5 dana u tjednu, oko 2 ili 3 godine. Ponekad nikad ne vidite dnevnu svjetlost.


Imate li planove za rad na filmu?


Trenutačno ne ali nikad se ne zna. Ako bilo tko u Hrvatskoj snima film i treba kipara, neka se javi! Za sada bih želio uzimati više poslova od privatnih klijenata ili za javnu skulpturu – statue i arhitekturu itd. Također želim nastaviti s poučavanjem, vođenjem vlastite nastave i predavanja u školama. A ja imam vrlo dugačak popis osobnih projekata koje bih želio raditi. Volim proživjeti dnevnu svjetlost i biti sa svojom ženom!