Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Uskoro odluka o novom koncesionaru

Autor:

28.10.2009. 23:00
Uskoro odluka o novom koncesionaru


Zadovoljni smo činjenicom da su sva naša potraživanja, dakle i zaostale plaće i dnevnice, uvažena. Također smo zadavoljni da je otkriven dug Čazmatran Nove, te čekamo odluku o novom koncesionaru, rekao je Marin Kvartuč, sindikalni povjerenik Contusa, dodajući kako će biti zadovoljni kad počnu raditi


Contus, nekad jedna od ponajboljih tvrtki za autobusni prijevoz putnika, danas je u stečaju s 23 milijuna kuna duga prema brojnim vjerovnicima.
Iako su mnogi iznenađeni iznenadnom propasti ove nekad uspješne tvrtke, Contus je duže vrijeme loše poslovao, iako se činilo da posluje dobro. Stečajni upravitelj Milan Ljubičić rekao je kako je Contus u cijelom razdoblju od 2003. godine do otvaranja stečaja imao barem dva uvjeta za uvođenje stečaja – poslovalo se bez plana i bez knjigovodstva, te su već tada imali visoke dugove. Osim toga kroz blagajnu putničke agencije nelegalno se ubacivao privatni novac u mjenjačnicu. Na ročištu je rečeno kako je u tom razdoblju Jago Kozina, vlasnik i član Uprave tvrtke, od Contusa “posudio” ukupno 29,7 milijuna kuna, a nije ništa vratio.
Stečajni upravitelj je nekadašnjim radnicima priznao 1,1 milijun kuna potraživanja iz buduće stečajne mase. Najveći vjerovnik je Ministarstvo financija koje potražuje 11,1 milijun kuna, zatim Hypo banka, Banka kovanica i još petnaestak vjerovnika kojima je ukupno priznato 23,2 milijuna kuna potraživanja.
Inače, na ročištu je bilo govora i o prodaji 52 posto udjela Contusa tvrtki Preludio u vlasništvu Darka Matka iz Ivanić Grada, a koje se dogodilo krajem prošle godine. Ljubičić je istaknuo kako ga je upravo Darko Matko zajedno s Terezom Kozinom, suprugom Jage Kozine, spriječio da preuzme oko 600 000 kuna gotovine iz blagajne agencije na kolodvoru prilikom proglašenja stečaja On je spomenuti novac htio uzeti i odnijeti u banku, kao što je propisano zakonom, ali je u tome bio spiječen, a policija koja je bila u to vrijeme u agenciji nije intrvenirala.
Pored ovih potraživanja još osam vjerovnika traži ukupno 5,6 milijuna kuna od Jage Kozine, ali oni će svoja dugovanja morati namiriti kroz privatne parnice.
Ljubičić je još dodao kako stečajni postupak ide dalje, kako i tvrtka Contus ima svoje dužnike od kojih čeka da uplate novce. Osim toga treba se utvrditi “odbjegla” imovina kako bi se točno utvrdilo koliki je njen iznos.
Dok stečajni postupak traje nekadašnji djelatnici Contusa s nestrpljenjem čekaju odluku Povjerenstva Ministarstva mora, prometa i infrastrukture o novom koncesionaru na nekadašnjim Contusovim linijama. Podsjetimo, nakon prigovora tvrtke Olvin te pismenog upozorenja sindikalnih predstavnika djelatnika Contusa i SSSH kako je tvrtka Čazmatrans Nova dužna državi oko 8 milijuna kuna, resorno je Ministarstvo ovu informaciju provjerilo i otkrilo kako potvrdu o plaćenim davanjima državi nije izdala Porezna uprava. Zbog toga je odlučeno kako Čazmatrans Nova ne može biti novi koncesionar.
 – Zadovoljni smo činjenicom da su sva naša potraživanja, dakle i zaostale plaće i dnevnice, uvažena. Također smo zadavoljni da je otkriven dug Čazmatran Nove, te čekamo odluku o novom koncesionaru. Radnici čekaju, nije lako biti bez posla četiri mjeseca, ali strpljen spašen, rekao je Marin Kvartuč, nekadašnji sindikalni povjerenik Contusa, dodajući kako će biti zadovoljni kad počnu raditi bez obzira na to tko bude novi koncesionar. Kazao je, međutim, kako on i radnici preferiraju tvrtku Olvin jer je ona iz Zadra i voljni su preuzeti sve radnike te imaju nove autobuse.
Upravo je tvrtka Olvin pokrenula i zahtjev za otvaranje stečaja zbog nešto manje od 500 000 kuna duga. Željko Rajčić, vlasnik tvrtke Olvin, rekao je kako se znalo da je Čazmatrans dužan državi te su čak i djelatnici govorili o tome.
 – Očekujem da ćemo upravo mi dobiti te koncesije jer imamo nove autobuse i mislim da imamo i najbolje uvjete. Mislim da ne može samo cijena karte biti faktor odlučivanja o koncesionaru te da bi se trebao poslušati želja i volja radnika, zaključio je Željko Rajčić.
Vedran Uranija, pravi zastupnik SSSH-a rekao je kako su i radnici te sindikat pismeno pozorili i Ministarsvo i ministra Božidara Kalmetu na dugovanja Čazmatrans Nove te su tražili da se taj podatak provjeri.
 – Želja radnika je da se ne raspisuje novi natječaj, već da se što je prije moguće odabere novi koncesionar kako bi mogli što prije početi raditi. Osim toga ponovili su svoje želje oko toga koga žele za novog koncesionara i nadaju se kako će im se želje uvažiti prilikom donošenja odluke, kao što je i praksa u zemljama Europske unije, zaključio je Uranija.
O tome tko će biti novi koncesionar na atraktivnim linijama Zadar-Zagreb-Zadar i Zadar-Split, te Zadar-Zrenjanin, odlučit će Povjerenstvo resornog ministarstva, a odluka bi trebala uskoro.