Ministar prometa Božidar Kalmeta najavio je pred Novu godinu da će posebnom odlukom od početka 2009. zabraniti tranzitni kamionski promet državnim cestama, a taj će se promet odvijati isključivo autocestama.
Kalmeta je to rekao na sjednici Vlade, na kojoj je odlučeno da će, izvan turističke sezone, u razdoblju između 15. rujna tekuće i 1. lipnja sljedeće godine, i vozila treće i četvrte skupine cestarinu moći plaćati kreditnim karticama u sustavu naknadnog obračuna, pomoću uređaja za elektroničku naplatu cestarine EMC, uz popust od 20 posto. To bi svakako trebalo ublažiti reakciju prijevoznika na ovakvu odluku.
Po toj se odluci prestaju izdavati mjesečne i godišnje karte za treću i četvrtu skupinu vozila, a već izdane karte ostaju u primjeni do isteka roka na koji su izdane.
Odluka koja je najavljena već je izdana, a kaže:
– Na temelju članka 8. stavka 2. i stavka 5. alineja 2. Zakona o javnim cestama (“Narodne novine”, broj 180/04. i 138/06.), ministar mora, prometa i infrastrukture, donosi ODLUKU – O ODREĐIVANJU JAVNIH CESTA PO KOJIMA SE MORA ODVIJATI TRANZITNI PROMET TERETNIH AUTOMOBILA KROZ REPUBLIKU HRVATSKU.
Odlukom je predviđeno da se tranzitni promet teretnih automobila sa ili bez prikolice čija ukupna masa prelazi 7,5 tona, koja su sama ili s priključnim vozilom dulja od 14 metara, mora odvijati isključivo po propisanim koridorima cestovne mreže u Republici Hrvatskoj. Slijedi popis autocesta (svih), odnosno popis državnih cesta kojima se smije odvijati tranzit.
Popis državnih cesta koje se tiču za Zadar uobičajenih tranzitnih pravaca navodi cestu Karlovac – Grabovac (pred Plitvicama) što je evidentno da se odnosi na prekogranični tranzit put Bosne i Hercegovine. Potom je tu Žuta Lokva – Senj. Ličko Petrovo Selo – Grabovac na slijedu je prometa od granice BiH (Prijeboj – Izačić) ka Karlovcu i Zagrebu. Za izlaz iz luke Zadar naveden je pravac Gaženica – Zadar 2. Jadranska magistrala, odnosno Lička magistrala ne navode se u popisu.
Kakve će reakcije prijevoznika uslijediti saznat ćemo vjerojatno poslije Nove godine. Poznat je problem polupraznih autocesta, koje su izgrađene u impresivnom razmjeru, uz istovremeno prometovanje teretnjaka državnim cestama, a što je višestruk problem. Naime, istovremeno se autoceste ne koriste, a terete i troše državne ceste, uz pojačane rizike sigurnosti. Svi dosadašnji pokušaji da se nađe način plaćanja i cijene koje bi prijevoznike preusmjerile na autoceste nisu uspjeli.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Premier liga
VIDEO Lider Arsenal pregazio Chelsea s čak pet komada! Pogledajte golove
Nogomet
Nogomet
Tudorov Lazio slavio u uzvratu, ali Juventus ide u finale Kupa Italije
Nogomet
Pojačanje u uredu
Borussia Dortmund u klupskoj legendi pronašla novog glavnog direktora kluba
Zadar
PRIRODOSLOVNO-GRAFIČKA ŠKOLA
EKO DANI Drvo nade i biografija vode simboli ekoloških izazova
Scena
posebno iznenađenje
Jelena Rozga doživjela emotivan trenutak na pozornici
Nogomet
TRENER MLAĐIH KATEGORIJA
Zadarski trener Patrik Puljić o borbi s bolešću: ‘Najteža faza bila je suočavanje s dijagnozom…’
Crna Kronika
NAPAD
TEŽAK NAPAD U VIRU: Staklenom bocom i fizičkom snagom udario 53-godišnjakinju, ozlijeđena je
Zadar
velika promjena
NOVI KONCEPT Od sljedeće godine uvodi se devetogodišnje obrazovanje. Evo kako će funkcionirati
Zadar
NIZ ŠALJIVIH KOMENTARA
NASUPROT FOŠE: Mnogi se sprdaju s cipelicama ‘zadarske Pepeljuge’: ‘Da znam tko je princ…’
Nogomet
HRVATSKI REPREZENTATIVAC