Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

20 C°

U zadarskim školama neće biti ukidanja domaćih zadaća

29.01.2012. 23:00
U zadarskim školama neće biti ukidanja domaćih zadaća


Ravnatelj Srednje škole Obrovac, Darko Tokić ističe da se pri provođenju reformi školstva treba voditi računa o mentalitetu i tradiciji.
– Bio sam u školama u Finskoj gdje uopće nema ocjenjivanja. Tamo to funkcionira. No, ne može se model neke zemlje tek tako preslikati u drugu, zaključuje Tokić
Nakon što je novi ministar znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jovanović najavio da će u roku od šest mjeseci krenuti u reformu školstva, a među izmjenama koje je najavio možda je najjače odjeknula ona o ukidanju zaključivanja ocjena na kraju polugodišta, nedavno je interes javnosti privukla vijest o još jednom posve novom pristupu tradicionalnom obrazovanju.
Naime, Osnovna škola Vijenac u Osijeku je nakon osmogodišnjih internih istraživanja prva u Hrvatskoj ukinula klasične domaće zadaće.
Je li ovaj potez osječke škole najava nekih posve novih “vjetrova” u hrvatskom školstvu?
Ako je suditi po razmišljanjima ravnatelja osnovnih i srednjih škola u Zadru i na zadarskom području, odgovor na ovo pitanje bio bi – ne!
Ravnatelj Srednje škole Obrovac, Darko Tokić čijim zalaganjem ova škola u mnogočemu spada među najuspješnije i najnaprednije škole u Zadarskoj županiji i za kojega se može reći sve prije negoli da je konzervativan, potez osječke škole ne drži adekvatnim.
 Stjecanje radnih navika
– Iz jednostavnog razloga što je domaća zadaća jedan od načina da se učenika natjera na svladavanje nastavne materije. Domaći radovi su i način za stjecanje radnih navika. Dijete može biti ne znam koliko inteligentno i s lakoćom svladavati nastavni plan i program, ali dođe trenutak kada će to dijete svojim rezultatima preteći manje inteligentno dijete s radnim navikama, govori Tokić napominjući da s druge strane ne treba pretjerivati i učenike opterećivati domaćim zadaćama.
– Oslobađanje od domaćih zadaća jedino ima smisla u školama s cjelodnevnim boravkom gdje je predviđeno i vrijeme za učenje i vježbanje aktualnog nastavnog gradiva. Stava sam da učenike ako su opterećeni svakako treba rasteretiti, ali na pametan način. To rasterećenje treba biti u funkciji usvajanja potrebnog gradiva, da učenik može optimalno funkcionirati. Nikako da to bude rasterećenje po principu “oslobodit ćemo učenike pola gradiva pa neka imaju vremena za lutanje”, govori Tokić ističući da se pri provođenju reformi školstva treba voditi računa o mentalitetu i tradiciji.
– Bio sam u školama u Finskoj gdje uopće nema ocjenjivanja. Tamo to funkcionira. No, ne može se model neke zemlje tek tako preslikati u drugu, zaključuje Tokić.
Ravnatelj Strukovne škole Vice Vlatkovića, Tihomir Tomčić smatra da odluka o domaćim zadaćama treba ostati u domeni svakog pojedinog nastavnika.
– Nisu svi predmeti isti. Imamo primjerice matematiku i fiziku gdje je potrebno rješavati zadatke, ili pak povijest gdje se nastavno gradivo svladava na drugačiji način. Moje osobno mišljenje jest da nije loše da djeca doma vježbaju. Jedino, ne odobravam ponašanje pojedinih profesora koji učenicima zadaju domaće radove, a kasnije ih niti ne pregledaju. Time svojim učenicima ne šalju poruku da je to što rade važno i da im je stalo, govori Tomčić.
Domaće zadaće korisne
Općenito gledavši, dodaje Tomčić, domaće zadaće su poželjne. One bi trebale učenika upućivati na najvažnije sadržaje koje treba usvojiti.
Ravnateljica Osnovne škole Krune Krstića Jasmina Matešić podsjeća da se na tri predmeta, a to su hrvatski, matematika i engleski, odnosi preporuka o obveznom davanju domaćih zadaća.
– Držim da je to ispravno jer su to takvi predmeti koji se zaista trebaju vježbati kod kuće. Može se eventualno razgovarati o smanjenju obima domaćih zadaća za neke druge predmete. Iako, mislim da njihov obim ni sada nije prevelik, govori Matešić koja slično kao i njeni kolege napominje da su domaće zadaće važne za stjecanje radnih navika.  
– Ministar Željko Jovanović se oglasio rekavši da nema ništa protiv ovog poteza osječke škole i da su škole te koje same određuju kako će urediti pojedine stvari, uključujući i domaće zadaće, govori Ivan Čular, ravnatelj OŠ Šime Budinića prema čijim saznanjima, a do kojih je došao kroz razgovore s učiteljima, ukidanje domaće zadaće nije najbolje rješenje.
– Učitelji u našoj školi mahom zagovaraju domaće zadaće, a i mišljenja sam da su one korisne te da doprinose kvaliteti odgojno-obrazovnog rada. No, ako se i budu uvodile novine po ovom pitanju, nije na školama i nama ravnateljima da se time bavimo. Takve stvari trebaju krenuti od resornog ministarstva i to ne na bilo kakav način. Svakoj važnoj promjeni trebaju prethoditi detaljna istraživanja, pilot projekti i ostale za to predviđene metode, rekao je Ivan Čular.