Za pretrpljeni strah odšteta od 14 tisuća eura nedovoljna

Slika korisnika admin
Olupina kruzera Costa Concordia
EPA
Mnogi putnici smatraju da iznos od 14 tisuća eura ne pokriva ni troškove, a kamoli pretrpljeni strah - Costa Concordia

Odšteta u iznosu od 14 tisuća eura dijelu putnika neće pokriti niti materijalne troškove nastale zbog havarije, a kamo li nadoknaditi pretrpljeni strah i stres - kažu hrvatski putnici s Costa Concordie s kojima smo razgovarali po objavi vijesti da vlasnik cruisera kani ponuditi svakom preživjelom putniku s broda koji se nasukao i prevrnuo pokraj talijanskog otočića Giglio

Kompanija Costa Crociere u dogovoru s talijanskom nacionalnom udrugom za zaštitu potrošača svakom putniku koji je preživio havariju namjerava ponuditi 11 tisuća eura odštete i tri tisuće eura za pokriće troškova putovanja, uključujući i djecu za koju je krstarenje bilo besplatno. Odštetu bi trebalo dobiti i 127 hrvatskih državljana, no Vladimir Štrbac s Cresa kaže da odštetu u tom iznosu najvjerojatnije neće prihvatiti.

Čeka se ponuda

- Mislim da neću prihvatiti taj iznos, ukoliko nam ga Costa ponudi. Konzultirat ću se sa svojim odvjetnikom, ali na brodu mi je ostalo puno vrijednih stvari, a i samo putovanje nije bilo jeftino. Uzeli smo praktički najskuplju kabinu tako da 14 tisuća eura ne pokriva niti troškove putovanja i izgubljene stvari, a kamo li pretrpljeni stres i posljedice koje su ostale, kaže Štrbac, dodajući kako iz Costa Crociere nije dobio nikakvu ponudu za obeštećenje, kao ni dokumentaciju za postavljanje odštetnog zahtjeva.

Riječanin Ivan Stanković koji je na Costa Concordiji bio na bračnom putovanju sa suprugom Janom ističe kako će o eventualnom prihvaćanju ponuđene odštete razmišljati tek kada primi službenu ponudu brodovlasnika.

- Ovo su sve neslužbene informacije, tako da ne mogu reći puno više. Kad bi u obzir uzeli cijenu krstarenja, izgubljene stvari i sve pretrpljene šokove onda taj iznos o kojem se govori sigurno ne bi bio dovoljan. No, prerano je bilo što govoriti, dok nam kompanija ne pošalje službenu ponudu, kazao je Stanković.

Slično razmišlja i Dalida Mladenić iz Rijeke, koja ističe kako će pričekati dok ne dobije ponudu iz Costa Crociere.

- Što se tiče iznosa od 14 tisuća eura koji se spominje u medijima, to je, barem u mom slučaju, dovoljno za nadoknadu štete u vidu izgubljenih stvari i cijene putovanja. Što se tiče pretrpljenog stresa i straha, iako je to teško mjerljivo novcem, odšteta bi sigurno trebala biti veća. Koliko sam shvatila iz medija, ovih 14 tisuća eura bit će naknada upravo za materijalnu štetu, dok će se odšteta za pretrpljeni strah naknadno utvrđivati, kazala je Mladenić.

Ponuda "sitniš"

Talijanski mediji, međutim, prenose kako se dogovorena odšteta odnosi se i na nematerijalne troškove, odnosno duševne boli i uništen odmor. Dogovor se ne odnosi jedino na obitelji smrtno stradalih, ozlijeđene i one kojima treba liječnička pomoć. Poseban ured za dogovaranje isplate odšteta kompanija Costa Crociera otvorit će u svom sjedištu u Genovi, a sve odštete bit će isplaćene u roku od sedam dana nakon dogovora između kompanije i putnika.

Neke od talijanskih udruga za zaštitu potrošača već su se oglasile u tamošnjim medijima, nazivajući ovakav dogovor nacionalne udruge i kompanije sramotnim, a ponuđeni iznos "sitnišem".

Iz Riječkog Jadroagenta, preko kojeg je dio hrvatskih putnika otišao na krstarenje, jučer nije bilo moguće dobiti nikakve službene informacije o ponuđenoj odšteti budući da nikakav službeni dopis iz Costa Crociere nije stigao na njihovu adresu.

Farcus: Crna sudbina Coste Concordije inspirirana EU-om
Ako uzmemo u obzir lošu sreću koja u zadnje vrijeme prati Europsku uniju, simboliku možemo izvući iz činjenice da je upravo EU inspirirala dizajn velikog talijanskog kruzera koji se nasukao kraj toskanog otoka Giglio. Europska unija je naime bila osnovna ideja za opremanje unutrašnjosti broda Costa Concordia, tvrdi za Reuters američki arhitekt iz Miamija Joe Farcus koji je dizajnirao interijer tog kruzera. "Kod dizajniranja ovog broda ideja vodilja bila je da svaka prostorija predstavlja jednu od zemalja članica EU", tvrdi arhitekt Farcus, koji se  prisjetio da je centralni salon dizajniran u belgijskom stilu Art Nouveau. Piano bar je pak uređen u mađarskom stilu, jer je Farcus mađarskog porijekla. Izvršni direktor kompanije Costa Crociere Pier Luigi Foschi također je imao na umu Europsku uniju kada je brod 2006. nazvao Concordia, što znači sloga ili harmonija, tvrdi Farcus koji je svojevremeno ušao u Guinnessovu knjigu svjetskih rekorda kao arhitekt koji je stajao iza uređenja prvog putničkog broda koji je težio više od 100.000 tona. No nakon nasukavanja Coste Concordije, sasvim opravdano će preporučena veličina svjetskih kruzera, koji već dostižu težinu od 225.000 tona, morati biti ponovo razmotrena iz sigurnosnih razloga, objašnjava Farcus. (S. A.)
Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno