Kao Zadranku žaloste me destrukcije oko luke Gaženica

Slika korisnika valentinam
Grozdana Perić, zadarska zastupnica u Saboru:
“Home port” ima višestruki efekt jer se na svaki kruzer, koji je jedan mali grad od 4.000 stanovnika, ukrcava tone i tone prehrambenih proizvoda. Sve to treba proizvesti, dopremiti, obaviti popravke, popratne usluge, a to će sve raditi domaći ljudi
Grozdana Perić: Cijeli je postupak bio sukladan važećim zakonima, a odluka o odabiru koncesionara dostavljena DORH-u

Na jučerašnjoj sjednici Saborskog odbora za pomorstvo nazočila je i zadarska saborska zastupnica Grozdana Perić koja, inače, obnaša i dužnost predsjednice Odbora za financije i državni proračun Hrvatskoga sabora te predsjednice Povjerenstva za fiskalnu politiku. Zamolili smo je za komentar i dojmove sa sjednice saborskog odbora na kojoj su se čuli "pro et contra" argumenti glede koncesioniranja u Luci Gaženica.

- Najprije moram reći da me kao građanku grada Zadra smeta što destrukcije zadobiju više pažnje od konstruktivnih ideja i događanja. Što se tiče Gaženice, priča počinje od početka 80-ih godina kada se uočava potreba izmještanja trajektnog prometa s Poluotoka, a nastavlja se početkom 2000-ih kada se projekt Gaženice predstavlja tadašnjoj Vladi Republike Hrvatske na čelu s premijerom Račanom, i kada ta luka i projekt postaje luka od državnog značaja. Tada sam i ja, kao jedna od rijetkih iz Zadra, bila na prezentaciji projekta u tzv. “kockici”, a cijeli postupak je vodio tadašnji gradonačelnik Božidar Kalmeta sa suradnicima, pojašnjava Grozdana Perić.

- Dolazak koncesionara za međunarodni promet i terminal je normalan proces, kao što za domaći promet imamo “Jadroliniju”. Važno je reći da je cijeli postupak objave natječaja te cijeli postupak u komunikaciji sa zainteresiranim ponuđačima, bio sukladan zakonskim propisima, dakle važećim zakonima Republike Hrvatske, kao i da se Odluka o odabiru koncesionara i ugovor dostavlja i Državnom odvjetništvu .

Sami nominalni iznos naknade nije jedini rezultat, odnosno efekt, već je to i varijabilni dio koji se povećava s porastom prometa. Sami ponuđači obvezali su se da će Zadar u roku od tri godine postati “home port“, što znači da su projicirali povećanje broja putnika do 2021. godine na oko 247.000 putnika i oko 14.000 vozila . To donosi i Lučkoj upravi dodatne prihode od naknade i to po putniku 1,50 eura i dva eura po vozilu.

Osim toga, “home port” ima multiplikativni efekt jer se na svaki kruzer, koji je jedan mali grad od 4.000 stanovnika, ukrcava tone i tone roba, poglavito prehrambenih proizvoda, obavlja se niz usluga. Dakle, sve to treba proizvesti, dopremiti, obaviti popravke, obaviti popratne usluge, a to će sve obavljati domaći ljudi i domaće tvrtke sa svojim zaposlenicima, kaže Grozdana Perić, koja uz ostale dužnosti, djeluje i kao članica saborskog Odbora za regionalni razvoj i fondove EU, te kao članica Izaslanstva Hrvatskoga sabora u Parlamentarnoj skupštini Mediterana.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 1 (1 glasova)