UTJECAJ EPIDEMIJE Zadarske turističke tvrtke zasad izbjegle drastične mjere prema zaposlenicima

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
Radi se s minimalnim brojem ljudi, budno se prati rasplet situacije
Najveće turističko poduzeće u Hrvatskoj, Valamar Riviera, prije nekoliko dana je donijela odluku o pokretanju programa »Pauza, restart« koji će se primjenjivati počevši od 1. travnja u trajanju od minimalno 30 do 90 dana, koliko trenutačno traje razdoblje primjene mjera Vlade za očuvanja radnih mjesta
Zvonko KUCELIN
Predsezona koja je prepoznatljiva po velikom broju stranih gostiju mlađe životne dobi ove će godine posve izostati

Iako je globalna pandemija COVID-a-19 snažno uzdrmala svjetsko pa tako i hrvatsko gospodarstvo, prvi se na udaru našao turistički sektor koji izravno generira oko 20 posto nacionalnog BDP-a. Najveće turističko poduzeće u Hrvatskoj, Valamar Riviera, prije nekoliko dana je donijela odluku o pokretanju programa »Pauza, restart« koji će se primjenjivati počevši od 1. travnja u trajanju od minimalno 30 do 90 dana, koliko trenutačno traje razdoblje primjene mjera Vlade za očuvanja radnih mjesta. Njihov program moglo bi se sažeti na način da je manji broj zaposlenih zadržan na poslu, a ostali su poslani doma, pri čemu se za isplatu njihovih plaća planira korištenje državnih mjesečnih naknada.
Govoreći o mjerama koje po prihodima najjače turističko poduzeće u Zadarskoj županiji, Turisthotel, provodi s ciljem prevencije širenja te ograničavanja štetnih učinaka pandemije virusa COVID-19 na njihovo poslovanje, Frane Skoblar, voditelj Odjela marketinga ove zadarske tvrtke kazao je kako su, sukladno napucima Stožera civilne zaštite, na snazi trenutačno mjere privremene obustave poslovanja svih njihovih ugostiteljskih objekata u Zadru, uključujući i Boutique Hostel Forum.

Mobilizirana Turisthotelova Praonica

- U TH Praonici koja i u ovom periodu nastavlja s kontinuiranim i pravovremenim protokom robe prema bolnicama i ustanovama za skrb, od 27. siječnja provodimo sve potrebne preventivne mjere s ciljem zaštite naših klijenata i zaposlenika. Radi se o od učestalim dezinfekcijama ruku i radnih površina, prijevoznih sredstava, obveznog korištenja zaštitne opreme (membranska odjela, maske, višeslojne rukavice) prilikom manipuliranja rubljem do korištenja propisanih dezinfekcijskih sredstava u samom procesu pranja rublja, kazao je Skoblar dodajući kako je TH Praonica, Odlukom Ravnateljstva civilne zaštite RH koja je stupila na snagu 19. ožujka, mobilizirana radi obavljanja poslova pranja posteljnog rublja za lokacije karantenskog smještaja na području Zadarske županije.
- Što se Zaton Holiday Resorta tiče, zbog nesigurnosti i neizvjesnosti prouzročenih ovom globalnom zdravstvenom krizom, svjesni smo da je posve izvjesna odgoda odnosno pomicanje datuma otvorenja resorta s planiranog 25. travnja na neki budući termin kad se za to stvore potrebne sigurnosne pretpostavke. Naš prioritet u ovom trenutku ostaje zaštita zdravlja i sigurnosti naših gostiju i zaposlenika te očuvanje radnih mjesta. Od izbijanja epidemije, buking je u fazi stagnacije što zapravo i ne predstavlja iznenađenje. U stalnoj smo komunikaciji s gostima i ohrabruje pritom činjenica kako masovnih otkaza zasad nema.
Stupanjem na snagu novih, strožih mjera suzbijanja epidemije od strane nadležnih tijela, Društvo provodi odluku o privremenoj organizaciji rada na način da se za poslove gdje je to primjenjivo djelatnici upućuju na rad od kuće, istaknuo je voditelj odjela marketinga ove tvrtke dodajući kako se nadaju da ćemo svi skupa uskoro prevladati ovu zdravstvenu i gospodarsku krizu.
Na tragu odluka Turisthotela su i u trećem po prihodima županijskom turističkom poduzeću, Iliriji iz Biograda. Predsjednik Uprave te tvrtke, Goran Ražnjević, rekao je kako se Ilirija prilagođava situaciji.

Nema masovnih otkaza

- Još 12. ožujka Ilirija je potpuno preoblikovala poslovanje. Od tog trenutka smo sve posvetili, poslovne procese i aktivnosti da osiguramo brigu za zaposlenike i imovinu, vjerovnike i državu. Imamo 246 zaposlenika, a to je prva i zadnja linija obrane. Trenutačno je angažirano 75 zaposlenika koji brinu o poslovnim procesima u mjeri kojoj ih imamo. Pet dana prije toga radilo je 100 zaposlenika, a prije toga čak 150. Svi oni imaju ista prava, naglasio je Ražnjević koji nije htio komentirati program koji je donijela Valamar Riviera.
- Nemamo novina ovakve vrste. Svakog dana se prilagođavamo situaciji sukladno našim potrebama. Apsolutno je da ćemo morati reagirati na ono što se bude događalo. Treba se osjetiti tajming. Turizam kakav smo poznavali više ne postoji. Tko zna hoće li i kada takav turizam doći. Možda će se to dogoditi za nekoliko mjeseci. Ovo je potpuno novo vrijeme, potpuno novo promišljanje, tako da treba slijediti razum, kazao je prvi čovjek Ilirije dodajući kako uvijek trebaju pobijediti razum i struka odnosno znanje.
U jednako teškoj i neizvjesnoj situaciji su i privatni iznajmljivači, bilo da se radi o onima koji od toga žive ili im je to dopunska djelatnost. Daniel Radeta, predsjednik Udruge iznajmljivača Zadar, potvrdio je kako je situacija s bukingom izrazito loša.
- U zadnjih mjesec i pol dana od izbijanja epidemije promijenilo se puno toga i ovaj turistički sektor, turističke agencije, kao i sve što je vezano za turizam bilježi ogromne gubitke. Rezervacije u prethodnom periodu su otkazane, što je u potpunosti razumljivo i logično. Za sada postoji jedino interes za otkazivanjem rezervacija. Kompletna predsezona je već otkazana. Drastičan broj povećanja otkazanih rezervacija krenuo je s informacijom kako Ryanair otkazuje svoje letove do svibnja, a već sada je i upitno što će biti s lipnjom, istaknuo je Radeta koji je rekao kako o trenutačnoj situaciji najbolje govore podaci u sustavima koji prate interese klijenata. Graf prikazuje razliku u broju pretraga za period od 90 dana iz kojeg je lako iščitati da interesa gotovo da i nema.

Omogućite fleksibilne uvjete otkazivanja

- Nitko nije siguran koliko će ovo zapravo trajati i većina ljudi u ovom trenutku ne razmišljaju o putovanju i odmoru. Trenutačno sve ovisi o razvoju situacije s pandemijom, ali isto tako smatram da se dosta toga može napraviti kako bi eventualno umanjili broj otkazanih rezervacija za sezonu i posezonu. Jedan od načina da se prilagodi poslovanje ovom neizvjesnom periodu je da se omogući fleksibilne uvjete otkazivanja, što podrazumijeva besplatno otkazivanje sve do dana dolaska. Tako se ostavlja prostor gostima da odluku o svom odmoru donesu do zadnjeg trenutka bez pritiska naplate od strane iznajmljivača, preporučio je predsjednik ove Udruge podsjećajući kako se u našoj zemlji godišnje od turizma zaradi više od 10 milijardi eura.
- Hrvatska i njeni građani žive od turizma, to je jedina naša zdrava privredna grana. U ovim okolnostima Vlada RH bi prema svojim građanima, obrtnicima i firmama trebala imati sluha više nego ikada, a mjere koje smo do sada imali prilike vidjeti kao pomoć gospodarstvu nisu dovoljne. Ono što nude je samo odgoda i akumuliranje dugova, a potreban je otpis i oslobađanje davanja kako bi se spasila radna mjesta. Vjerujem kako je i bankama u interesu zadržati svoje klijente te je samo pitanje vremena kada će ponuditi reprograme i moratorij na rate kredita, zaključio je Radeta koji drži kako je već sada jasno da će se pravila igre mijenjati i da će ekonomski oporavak tržišta trajati jako dugo.
 

Bradbury smatra kako će ipak biti ove turističke sezone

Britanac Paul Bradbury jedan je od najboljih poznavatelja hrvatskog turizma i pokretač izvrsnog portala na engleskom jeziku Total Croatia News. Bradbury već godinama živi u Hrvatskoj. Sad je napisao tekst o hrvatskoj turističkoj sezoni 2020. u kojem pokušava odgovoriti na pitanje hoćemo li ove godine s obzirom na pandemiju koronavirusa uopće imati turističku sezonu.

Smatra da trebamo biti pozitivni i nadati se da će se sve riješiti i da će se letovi nastaviti do 1. lipnja, kako primjerice Ryanair planira. Treba uzeti u obzir i neke druge stvari. Koliko će ljudi htjeti ili moći si priuštiti poći na odmor u Hrvatsku ili drugdje?

Budemo li se mogli vratiti u normalu do 1. lipnja, veći dio sezone bio bi spašen. Nažalost, to nije tako jednostavno, upozorava Bradbury.

Gospodarski problemi zbog koronavirusa tek su počeli, a ljudi su već počeli gubiti radna mjesta, a poduzeća propadati. Ovaj trend u sljedećim će se tjednima, nažalost, pogoršati. Pa kad ovo ludilo napokon završi, dobra je vijest da će svatko željeti pobjeći iz svoje samoizolacijske stvarnosti, a ne postoji bolji način za to od idilične hrvatske plaže. Ali koliko će ljudi imati dovoljno novca da to plati?

U brzoj anketi ovog portala o namjerama ljudi da posjete Hrvatsku mogu se izvući dva zaključka: znatan broj turista ove godine neće putovati te će vrlo značaj broj turista pričekati da sve ovo završi i potom odlučiti.

Konkurencija, odnosno borba za turiste nakon koronavirusa bit će suluda, smatra Bradbury.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno