Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

20 C°

RACIONALIZACIJA Benkovačka Gradska uprava imat će umjesto pet – tri pročelnika

30.04.2020. 13:28


Zbog prilagođavanja rada u ovom vremenu koronavirusa mnoge jedinice lokalne samouprave provode mjere štednje i racionalizacije poslovanja gradske ili općinske uprave. Međutim, Grad Benkovac je tu odluku donio još prije više od dva mjeseca, od kada je 25. veljače 2020. godine u Hrvatskoj u Zagrebu dijagnosticiran prvi slučaj nove bolesti COVID-19.
Naime, Gradsko vijeće Grada Benkovca na tzv. proračunskoj sjednici održanoj 19. prosinca 2019. pod predsjedanjem Borisa Ercega, prihvatilo je prijedlog gradonačelnika Tomislava Bulića da se u cilju povećanja efikasnosti i učinkovitijeg rada Gradska uprava ustroji tako da umjesto pet upravnih tijela ima tri upravna tijela. Prijedlog o novom ustrojstvu benkovačke Gradske uprave izglasan je s 9 glasova za, 4 protiv i 2 suzdržana vijećnička glasa.


Provedba brojnih projekata
– S obzirom na aktualne prioritete upravljanja Gradom, provedbe brojnih projekata, među kojima i 25 milijuna eura vrijednan Investicijski plan javila se potreba drugačijeg ustroja u pojedinim područjima iz samoupravnog djelokruga jedinice lokalne samouprave, zbog učinkovitijeg rada Gradske uprave, kazao je Bulić.
Trenutačno u Gradskoj upravi ima četiri upravna odjela sa četiri pročelnika (Ljiljana Čerina Bljaić, Petra Dabo Zrilić, v.d. pročelnik Mile Marić, službenica ovlaštena za privremeno obavljanje poslova pročelnice Marija Bešlić), dok Ured gradonačelnika nije imao pročelnika.
– Umjesto dosadašnjih pet upravnih tijela ustrojavaju se tri upravna tijela i to: Ured gradonačelnika, Upravni odjel za prostorno planiranje, komunalno gospodarstvo, zaštitu okoliša i razvoj te Upravni odjel za proračun, financije i gospodarstvo, nabrojio je Bulić.
Natječaj za tri gradska pročelnika/ce je 15. travnja 2020. godine objavljen u Narodnim novinama NN 460/2020. Trajao je osam dana te sad slijedi prethodna provjera znanja i sposobnosti kandidata koji ispunjavaju formalne uvjete natječaja.
– Svaki od kandidata, kako je to već uobičajeno, imat će pisano testiranje i intervju, naglasio je Bulić koji po funkciji usmjerava djelovanje upravnih tijela u obavljanju poslova iz njihovog samoupravnog djelokruga i nadzire njìhov rad.


Magistar struke ili stručni specijalist
Osim što je hrvatski državljanin kandidat mora biti magistar struke ili stručni specijalist, s najmanje pet godina radnog iskustva na odgovarajućim poslovima, imati organizacijske sposobnosti i komunikacijske vještine, vozačku dozvolu B-kategorije, položen državni stručni ispit i dr.
Ured gradonačelnika preuzima poslove dosadašnjeg Odjela za opće, pravne i kadrovske poslove i dio poslova koji se odnose na društvene djelatnosti dosadašnjeg Upravnog odjela za gospodarstvo, društvene i komunalne djelatnosti.
Upravni odjel za prostorno planiranje, komunalno gospodarstvo, zaštítu okoliša i razvoj preuzima poslove Upravnog odjela za prostorno planiranje, zaštitu okoliša i razvoj i dio poslova koji se odnose na komunalne djelatnosti dosadašnjeg Upravnog odjela za gospodarstvo, društvene i komunalne djelatnosti.
Upravni odjel za proračun, financije i gospodarstvo preuzima poslove Upravnog odjela za proračun i financije, poslove javne nabave iz svih dosadašnjih odjela i dio poslova koji se odnose na gospodarstvo iz dosadašnjeg odjela Upravnog odjela za gospodarstvo, društvene i komunalne djelatnosti.
Doista je širok djelokrug poslova koji imaju tri nova upravna tijela, a definirani su poslovi i dužnosti pročelnika.
»Pročelnik organizira i koordinira rad u upravnom tijelu, brine se o zakonitom i pravovremenom obavljanju poslova i poduzima mjere za osiguranje efikasnog poslovanja upravnog tijela, raspoređuje zadatke i poslove i daje službenicima i namještenicima upute za rad, predlaže donošenje akata za čije je predlaganje ovlašten, donosi akte sukladno posebnim zakonima, brine se o stručnom osposobljavanju i usavršavanju službenika i namještenika u tijeku službe i o pravilnom korištenju imovine i sredstava za rad, obavlja nadzor nad radom službenika i namještenika, odlučuje o pravima i obvezama službenika i namještenika, provodi postupke zbog povrede službene dužnosti, te ocjenjuje službenike i namještenike, u skladu sa zakonom, izvršava i druge ovlasti utvrđene zakonom i drugim propisima«.