Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

Kraj zastoja na putu za Dalmaciju

Autor: Damir Maričić

29.05.2009. 22:00
Kraj zastoja na putu za Dalmaciju

Foto: Adam VIDAS



Dovršenje drugih cijevi pokrenuto je zbog stalnih ljetnih zastoja, koji su ovim eliminirani. Dovršetak je stajao 787,5 milijuna kuna (bez PDV-a), a obje cijevi su bez PDV-a stajale 2,3 milijarde kuna
Danas će u promet biti puštene obje cijevi tunela Mala Kapela i Sveti Rok na autocesti A1 Zagreb-Split-Dubrovnik. Time će put od Zagreba do Zadra i drugih odredišta u Lici i Dalmaciji, tijekom ljetnih gužvi teći bez zastoja. Do sada je red na Svetom Roku znao biti do Masleničkog mosta, a ponekad se vikendom promet i prekidao i pretvarao u jednosmjeran.
Prigodna svečanost održat će se na odmorištu Marune ispred južnog portala tunela Sv. Rok.
Tuneli će od petka u 22 sata do subote u 10 sati biti zatvoreni za sav promet zbog konačnog tehničkog prilagođavanja svake cijevi za jednosmjerni promet.
Druge cijevi 787,5 milijuna kuna
Ukupna vrijednost radova za druge cijevi oba tunela iznosi 787,5 milijuna kuna (bez PDV-a), a obuhvaćaju projektiranje, građenje, opremanje, bojanje i nadzor, dok za oba tunela tj. četiri tunelske cijevi iznosi 2,3 milijarde kuna (bez PDV-a). Radove građenja druge cijevi tunela Sv. Rok izvodila je Poslovna udruga koju čine Hidroelektra niskogradnja d.d. i Konstruktor-inženjering d.d., a građenje druge cijevi tunela Mala Kapela izvodila je Poslovna udruga koju čine Viadukt d.d. i Strabag AG.
Tunel Mala Kapela najduži je tunel na autocesti Zagreb-Split, čija je desna cijev 5.780 m, a lijeva 5.821 m. Radovi na iskopu desne cijevi započeli su 2002. te je u lipnju 2005. puštena u promet. Lijeva cijev tunela Sv. Rok dugačka je 5.679 m, a desna 5.670 m. U lipnju 2003. u promet je puštena desna cijev, a kao službeni početak građenja uzima se 1993. Tada je predsjednik dr. Franjo Tuđman u ratnim uvjetima označio početak proboja, istina ne na samom Svetom Roku zbog nedostupnosti.
Oba tunela građena su prema novoj austrijskoj metodi (NATM-bušenje i miniranje) koja se pokazala prilagodljivom za različite geološke uvjete koji su se javljali duž trase tunela.
Obzirom na povećanje prometa, naročito prometne zastoje u špici turističke sezone te zbog povećanja sigurnosti, u rujnu 2007. započelo je dovršenje drugih cijevi tunela. Autocesta A1 značajna je za turistički promet u ljetnim mjesecima, a ljetno prometno opterećenje čini više od 40 posto ukupnog godišnjeg prometa.
U očekivanju rekordnog prometa
Prosječni godišnji dnevni promet već u 2006. premašio je 10.000, a ljeti je dosegnuo 28.000 vozila. Očekuje se da će ove sezone kroz Malu Kapelu proći oko 29.000, a kroz Sv. Rok oko 30.000 vozila.
 Sezona pred nama i svaka buduća vožnja tako neće više biti opterećena zastojima. Naravno, sad je po pitanju protočnosti autoceste ključno pitanje za Hrvatsku rješenje Lučkog i tamošnjih naplatnih kućica. I naravno, Hrvatska ima novi najduži tunel – to je druga cijev tunela Mala Kapela, dugačka 5.821 metar.