Turistička sunčanica

Slika korisnika admin

S obzirom da su počele vrućine,  za nerealna očekivanja u turizmu i  općenito na polju gospodarstva u  uvjetima globalne krize i loše lokalne analize, brojnim će se izgovorima za pogrešne procjene  možda pribrojiti čak i - nedužno  Sunce!

Naime, govornike kao da je uhvatila sunčanica pa njihove riječi  lebde bez uporišta u stvarnosti i  nude halucinaciju sretne, bogate,  najljepše i najpoželjnije destinacije na svijetu, koju, eto, zbog  mračne zavjese krize, ne mogu  prepoznati ni oni koji u njoj žive,  ni oni koji bi u nju trebali doći  tijekom turističke sezone  ošamućeni potrošenom parolom  "mala zemlja za veliki odmor".

Onima koji na svijet gledaju ne  iz visine, nego "iz nizine", ispod  oboda velikog, trošnog šešira i bez  ružičastih naočala, istina izgleda  drugačije i upućuje već sada da će  turizam svakako podbaciti, no svima se uporno pokušava servirati  optimizam bez pokrića i uvjeriti  tzv. pesimiste da iz svoje perspektive baš i ne vide dobro jer kriza  polako gubi na snazi. Ne vide kako  je uspjeh što se zemlja uspjela  zadužiti više nego ikad.

To što su se počeli objavljivati  obeshrabrujući pokazatelji (ne)uspješnosti turističke sezone nikoga  ozbiljno nije zabrinulo niti zaustavilo u već pomalo potrošenoj i  sad već malo vjerojatnoj tvrdnji i  nadi da će turizam biti luka spasa  za krizni plimni val koji će morati  zaobići hrvatske sunčane obale.  Tako su se mogle čuti i tvrdnje  kako će kriza u svoju silaznu putanju, ali i one da nam predstoje  teški dani koji će tražiti ne samo  promjenu načina promišljnja gospodarstva, nego i promjenu mentaliteta.

Kako zaraditi što više, a raditi  što manje, morat će prestati biti  dominantni moto u svijetu (ne)rada. Oni koji su u prilici čuti ovakva  potpuno suprotna razmišljanja  mogu samo zaključiti da je istina  zasigurno negdje u sredini, no da  ova sredina nikako nije "zlatna".  Igranje potpuno i isključivo na  turizam dok izostaje dosljedna i  cjelovita primjena antirecesijskih  mjera, poput primjerice, osiguranja likvidnosti, može biti vrlo  opasno. Velike državne tvrtke svrstane su u neplatiše i ne treba biti  ekonomski strateg da bi se shvatilo  kako taj lanac nelikvidnosti može  početi dobivati nove karike. Nemoguće je, također, u sveopćoj  recesijskoj histeriji Hrvatsku predstavljati kao onu izvnvremensku i  izvanprostornu oazu koju će kriza  samo okrznuti i uporno tvrditi  kako će turizam izvući zemlju iz  teškoća iako je jasno kako se problemi, poput koncentričnih krugova, iz gospodarstva šire na sve  ostale sfere života.

Trebaju se namaknuti obećani  milijuni na brojnim stavkama, raznim socijalnim kategorijama, a istodobno provoditi štednju kao lajtmotiv državnog proračuna.

Treba uvjeriti neodlučne turiste  u poslovično gostoprimstvo i bajkovite ljepote koje se jednostavno  moraju vidjeti i onda ništa neće  biti skupo. Ovakvo sunce i more  nitko ne može platiti!

Valjda treba bez promišljanja  vjerovati da nisu uludo potrošeni  pusti milijuni za turistički marketing, misliti kako će nas sve  spasiti to magično sunce i more i  živjeti sretno kao da nam uistinu  granjiva sunce, a ne kao da nam je  misli pomutila ta turistička  sunčanica?!

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno