S obzirom da su počele vrućine, za nerealna očekivanja u turizmu i općenito na polju gospodarstva u uvjetima globalne krize i loše lokalne analize, brojnim će se izgovorima za pogrešne procjene možda pribrojiti čak i – nedužno Sunce!
Naime, govornike kao da je uhvatila sunčanica pa njihove riječi lebde bez uporišta u stvarnosti i nude halucinaciju sretne, bogate, najljepše i najpoželjnije destinacije na svijetu, koju, eto, zbog mračne zavjese krize, ne mogu prepoznati ni oni koji u njoj žive, ni oni koji bi u nju trebali doći tijekom turističke sezone ošamućeni potrošenom parolom “mala zemlja za veliki odmor”.
Onima koji na svijet gledaju ne iz visine, nego “iz nizine”, ispod oboda velikog, trošnog šešira i bez ružičastih naočala, istina izgleda drugačije i upućuje već sada da će turizam svakako podbaciti, no svima se uporno pokušava servirati optimizam bez pokrića i uvjeriti tzv. pesimiste da iz svoje perspektive baš i ne vide dobro jer kriza polako gubi na snazi. Ne vide kako je uspjeh što se zemlja uspjela zadužiti više nego ikad.
To što su se počeli objavljivati obeshrabrujući pokazatelji (ne)uspješnosti turističke sezone nikoga ozbiljno nije zabrinulo niti zaustavilo u već pomalo potrošenoj i sad već malo vjerojatnoj tvrdnji i nadi da će turizam biti luka spasa za krizni plimni val koji će morati zaobići hrvatske sunčane obale. Tako su se mogle čuti i tvrdnje kako će kriza u svoju silaznu putanju, ali i one da nam predstoje teški dani koji će tražiti ne samo promjenu načina promišljnja gospodarstva, nego i promjenu mentaliteta.
Kako zaraditi što više, a raditi što manje, morat će prestati biti dominantni moto u svijetu (ne)rada. Oni koji su u prilici čuti ovakva potpuno suprotna razmišljanja mogu samo zaključiti da je istina zasigurno negdje u sredini, no da ova sredina nikako nije “zlatna”. Igranje potpuno i isključivo na turizam dok izostaje dosljedna i cjelovita primjena antirecesijskih mjera, poput primjerice, osiguranja likvidnosti, može biti vrlo opasno. Velike državne tvrtke svrstane su u neplatiše i ne treba biti ekonomski strateg da bi se shvatilo kako taj lanac nelikvidnosti može početi dobivati nove karike. Nemoguće je, također, u sveopćoj recesijskoj histeriji Hrvatsku predstavljati kao onu izvnvremensku i izvanprostornu oazu koju će kriza samo okrznuti i uporno tvrditi kako će turizam izvući zemlju iz teškoća iako je jasno kako se problemi, poput koncentričnih krugova, iz gospodarstva šire na sve ostale sfere života.
Trebaju se namaknuti obećani milijuni na brojnim stavkama, raznim socijalnim kategorijama, a istodobno provoditi štednju kao lajtmotiv državnog proračuna.
Treba uvjeriti neodlučne turiste u poslovično gostoprimstvo i bajkovite ljepote koje se jednostavno moraju vidjeti i onda ništa neće biti skupo. Ovakvo sunce i more nitko ne može platiti!
Valjda treba bez promišljanja vjerovati da nisu uludo potrošeni pusti milijuni za turistički marketing, misliti kako će nas sve spasiti to magično sunce i more i živjeti sretno kao da nam uistinu granjiva sunce, a ne kao da nam je misli pomutila ta turistička sunčanica?!
najnovije
najčitanije
Hrvatska
OBJAVA NA FACEBOOKU
HDZ: “Ako je mogla Europa, mogli su nam i Milanović i njegovi jataci čestitati na pobjedi”
Hrvatska
predsjednik dp-a
Penava otkrio što je bilo na sastanku DP-a: “U jednoj stvari nam je čak SDP i bliži od HDZ-a”
Košarka
NBA
Miami bez Butlera protiv Chicaga
Nogomet
Hrvatski korijeni
Panamski mediji tvrde da su Hrvatska i Panama u utrci za sinom nekadašnjeg njemačkog reprezentativca
Hrvatska
POTRES
Sjevernu Tursku pogodio potres magnitude 5,6
Zadar
TUŽNA VIJEST
Preminuo bivši profesionalni košarkaš i trener Denis Skitarelić
Zadar
HEP JAVLJA
INFORMIRAJTE SE! Brojne ulice u Zadru sutra ostaju bez električne energije
Zadar
LIJEPA PRIČA
KONAC DJELO KRASI Zadranka Matea Ljubanović u Norveškoj ispisuje uspješnu poduzetničku priču
Hrvatska
DRŽAVNO IZBORNO POVJERENSTVO
Prebrojano je 99,74 posto glasova. HDZ preko noći dobio jedan dodatni mandat, IDS ga izgubio
Županija
PODRŠKA S JUGA