Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

NISSAN NOTE – Bezrazložno sramežljiv

Autor: Edi Prodan

29.06.2008. 22:00
NISSAN NOTE – Bezrazložno  sramežljiv


Iako se radi o jednom od najugodnijih i prostorom najizdašnjijih automobila u segmentu, Nissanov Note scenu bezrazložno prepušta mnogo lošijima od sebe
Uistinu nije nam jasno što  je tome razlog. Izgled – pristao, ponuda prostora – izdašna, motor – štedljiv: zastupljenost na cestama – premala. Kako pojasniti da Nissan Note, dakle automobil  koji sa svoja četiri metra  dužine te krojem što ga svrstava na granicu monovolumena, nudi obilje prostora  ali i ugled što  mu dolazi od  jednog od nacjenjenijih proizvođača terenaca i SUV-ova (a  u toj se kategoriji dokazuju  isključivo najsposobniji) na  svijetu čuči u sjeni kojekakvih  ne pretjerano osmišljenih  proizvoda na četiri kotača?  Odgovor uvelike leži u hrvatskom mentalitetu. Kojem  je uvreda kad mu kažeš da je  nepromišljen ali se jednako  tako duri i kad mu pripojiš  racionalnu ulogu. Pogotovo  kada je odabir automobila u  pitanju. A Note je, ma koliko  mu na maski pronalazili vezu  s Muranom, ipak prije svega  pametan automobil. U testnom slučaju pamet je dodatno potcrtana činjenicom  da je bio pokretan dizelskim  agregatom snage 86 KS kojeg  istina krasi i sasvim pristojna  dinamika ali će svatko na  prvo mjesto kad opisuje taj  agregat staviti njegovu – nevjerojantnu štedljivost. Ono  što piše u popratnim materijalima, ili u u našoj tablici,  skoro da je istina. Točnije,  podacima navedenim uz rubriku “potrošnja” dovoljno je  dodati još 10 posto i dolazite  do preciznog podatka.
U vožnji je Note također  ugodan automobil. Odlično  drži pravac, veliki međuosovinski razmak jako utječe  na kvalitetu vožnje a veće  brzine lako podnosi bez pretjerane buke. Ponuda prostora  mu je također jao dobra jer  na stražnjoj klupi ima iznimno mnogo prostora. Svakako, klizna stražnja klupa  pomaže jednostavnosti kombinacije zapremine prtljažnika i prostora za noge ali čak i  kad se naglasak značajnije  stavi na volumen “bunkera”,  mjesta za noge imaju dovoljno i visoki ljudi.
Ono što dodatno pojačava  ugodu vožnje cjelokupna je  oprema. Klimatizacija i audio  sustav dio su tvorničke postave a vanštinu krase i svijetla za maglu. Jasno je stoga  da se i tu radilo na “pameti”  jer se nije ubacivalo išta što bi  zadiralo u zonu luksuza radi  luksuza. Ipak, sva ta niska  dobrih elemenata, od motora  do opreme, za posljedicu ima  i jedan manje popularni element – cijenu. Nije da je 120 i  neka tisuća kuna previše, ne  to je u zoni onog što se danas  traži ali kada se tu opet u  priču upetlja onaj hrvatski  mentalitet s početka, poželjnost odabira se nekako hladi:  nije našem mentalitetu imanentno kupovati nešto što  “pjeva” a da se to ne vidi.  Note je odličan u svojoj funkcionalnosti, ne i u pojavnosti. I to mu je glede tržišnog uspjeha jedina “mana”.  Kako promijeniti stavove?  Teško, sporo to ide. Rušenjem cijene, dodatnim akcijama? Možda bi to bio  dobar put jer kad bi ljudi  shvatili kako je lijepo druženje s Noteom, u slijedećem  odabiru se više ne bi premišljali.
 
 
_______________________
Tehničke  karakteristike
Zapremina: 1461 ccm  Snaga: 86 KS pri 3750 o/m  Okretni moment: 200 Nm pri  1900 o/m Dimenzije (d/š/v):  4083/1690/1550 mm  Međuosovinski razmak: 2600  mm Obujam prtljažnika: 260 l   Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 13  s Maksimalna brzina: 168 km/h  Potrošnja (o/g/p): 4,6/5,9/5,3 l  Emisija CO2: 250 g/km  Težina:  1165 kg Gume: 175/65 R15


+ Unutrašnjost, klizna  stražnja klupa, potrošnja
– Cijena