Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

Beton i asfalt do Božića, a onda?

Autor: Edvard Šprljan

29.07.2013. 22:00
Beton i asfalt do Božića, a onda?

Foto: Zvonko KUCELIN



Radovi na drugoj fazi nove luke Gaženica ušli su u završnu fazu. Nema više velikih dizalica, postavljeni su svi elementi, radi se na betoniranju pristanišnih gatova, na njihovoj „monolitizaciji”, odnosno dovođenja do predviđenih razina.
– Na gradilištu je sada stotinjak radnika, radovi se odvijaju predviđenom dinamikom i ovaj dio radova će biti gotov do konca ove godine, kaže Milan Matić, glavni inženjer Strabaga.
Tek se sada u biti vidi monumentalnost cijele ove nove lučke infrastrukture. Najduži gat, famozni gat četiri namijenjen za pristajanje kruzera, uistinu je ogromnih dimenzija. Dugačak je više od 300 metara, većim dijelom širok je 42 metra, a dubina mora na tom dijelu nove luke je od 13,5 do 16 metara. Mogu uz njega pristati najveći kruzeri koji zalaze u Jadransko more. Trenutačno se obavljaju završni radovi prije nalivanja betona za pristanišnu rampu za kruzere.
Malo dalje je pristanište za brodove na dužobalnim linijama, sa strane je pristanište za trajekte na linijama između Zadra i otoka, a tamo u susjedstvu pogona Adrije je ribarska luka. Na dijelu gdje je ribarska luka gaz je oko četiri metra, dakle svugdje sasvim dovoljno za predviđeni promet.
– U biti je preostalo još relativno malo posla u odnosu na ono što je do sada obavljeno. Nakon betonaže idu asfalterski radovi, a onda ugradnja opreme – bokobrana i sličnih stvari, objašnjava Igor Pukec koji ispred Lučke uprave Zadar na samom gradilištu obavlja koordinaciju.
– Strabag je većinu svojih inženjera već povukao s ovog gradilišta na neka druga, a kako dinamika radova dobro napreduje očekujemo da će početkom naredne godine druga faza radova biti potpuno dovršena i spremna za tehnički pregled. Koliko znam u Ministarstvu prometa u tijeku je projektiranje privremenog rješenja za pristanišnu zgradu, vjerojatno kontejnerskog tipa, kaže Pukec.
Oko toga što će biti kad se dovrši ova druga faza radova, koja je očito pri samom kraju, ipak još nije sve potpuno jasno. No zadnja službene izjave ne govore baš puno u prilog optimističim najavama da će se, ipak graditi nešto smanjena verzija Bašićeva projekta putničkog terminala.