Utorak, 19. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Autohtoni proizvodi i iskustva – prvi na listi interesa

30.07.2021. 12:35


Staru gradsku jezgru okupirale su suvenirnice, kafići, fast food objekti i raznorazne trgovine, na što se već godinama svi žale, a naročito stanovnici Polutoka. Uvijek se ponavlja ista priča kako u centru Zadra nedostaje kvalitetnih turističkih sadržaja, koji bi obogatili boravak u našem gradu. Manjak kvalitetne turističke ponude problem je koji se provlači već dugi niz godina, a neraskidivo je povezan s masovnim turizmom, koji, ruku na srce, uz sve napore i kampanje, još uvijek dominira u Zadru.


Domaće sve popularnije
U takvoj se situaciji ne može puno očekivati od turista srednje platežne moći, koji su najbrojniji u špici sezone. Uz ograničen budžet, naročito ako je »nagrižen« zbog pandemije koronavirusa, pred prosječnim je posjetiteljem odluka gdje potrošiti, a gdje uštedjeti. Često se ušteda ostvari upravo u segmentu kupnje suvenira. Iskusni trgovci dobro znaju koji su turisti spremni potrošiti više, pa se i oko njih više trude i nude im domaće suvenire. No, situacija se polako, ali sigurno mijenja. Mijenja se profil posjetitelja, kojima sunce i more više nisu jedini prioritet prilikom odabira destinacije. I u špici sezone sve je više turista, koji aktivno traže, pa i zahtijevaju, trajnije doživljajno iskustvo, koje obuhvaća sve segmente turističke ponude, pa tako i prodaju suvenira.
Uputili smo se u šetnju Poluotokom, kako bismo ocijenili trenutačnu ponudu domaćih suvenira.
Došli smo u prodavaonicu autohtonih hrvatskih suvenira, koja je bila puna kupaca. Prodavačica nam je rekla kako interesa ne manjka te kako je više nego ikad vidljiv interes za kupnju takvih domaćih suvenira, slika, magnetića, ukrasa, nakita, šalica, brodića, keramike…
– Turisti sve više prepoznaju, pa i zahtijevaju domaće proizvode, što nama, kao suvenirnici koja prodaje isključivo hrvatske proizvode, debelo ide na ruku. Kada uđu u našu trgovinu ugodno su iznenađeni činjenicom kako ne prodajemo uvozne proizvode, kazala je prodavačica i dodala kako suvenirnica u kojoj je zaposlena podupire domaće proizvođače i male OPG-ove.
– Naš je cilj kupcima predstaviti najbolje od naše zemlje, što oni cijene i poštuju. Imamo širok asortiman raznovrsnih proizvoda, tako da svatko može pronaći nešto za sebe. Cijene su prihvatljive, jer su našim kupcima ionako kvaliteta i porijeklo suvenira bitniji od cijene, zaključila je prodavačica.


Traži se kvaliteta
Posjetili smo i Maraskinu trgovinu na Poluotoku, čiji su se tradicionalni proizvodi dobro udomaćili među turistima kao pravi zadarski suveniri.
– Najpoznatiji je naravno Maraschino, što nas ne iznenađuje, s obzirom na njegovu povijest i važnost za zadarsku regiju. No, ljubiteljima likera i domaćih alkoholnih pića nisu nepoznati ni drugi tradicionalni likeri, kazala nam je prodavačica te dodala kako se osjeti promjena u ponašanju turista.
– Sve se više traže autohtoni i organski proizvodi. Ne samo alkoholna pića, već i naše domaće marmelade. Iznimno nas veseli vidjeti takvu promjenu, jer nam je svima naravno cilj da domaći proizvodi i suveniri postanu sinonim za kvalitetu turističke ponude Zadra, zaključila je prodavačica.
Bez obzira na ove pozitivne informacije, pred turističkim je sektorom još uvijek velik zadatak promjene imidža Zadra kao turističke destinacije okrenute inovacijama i prezentaciji kvalitetnih zabavnih i obrazovnih programa temeljenih na autohtonim dalmatinskim užancama i proizvodima.