Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

NEMA NOVIH LINIJA Još se ne zna kako izbjeći širenje korone u gužvama u autobusima

30.08.2020. 07:58


Za osam dana trebala bi početi nova školska godina, ravnatelji i stručne službe osnovnih i srednjih škola već su donijeli planove i scenarije kako bi se nastava trebala provoditi, ali još je mnogo nepoznanica pred nama. Jedna od tih nepoznanica je svakako i prijevoz učenika do škole. Naime, mnogo je djece, posebno u ruralnim krajevima naše županije, kao i srednjoškolaca, koji do škola dolaze odnosno dovoze se autobusom.
Provjerili smo u Liburniji, najvećem zadarskom autoprijevozniku, jesu li spremni za početak nove školske godine te kako su se točno pripremili.


Zbog učenika uobičajeno se dodaju linije
– U ponedjeljak imamo sastanak u Gradu i Županiji gdje ćemo dobiti daljne upute o tome kako ćemo organizirati prijevoz djece u autobusima. Za sada smo pripremili sve kao i u redovnim linijama – dakle imamo dezificijense na ulaznim vratima u autobuse, te svi putnici, uključujući i vozača, moraju imati zaštitne maske na licu, rekao nam je Edvin Šimunov, direktor Liburnije. Dodao je kako nisu imali problema s prihvaćanjem ovih mjera te su se i putnici i vozači brzo prilagodili.
Slobodan Erslan, voditelj Prometno-operativnog odjela Liburnije detaljnije nam je pojasnio kako se spremaju za početak nastave kada će se značajno povećati broj putnika u javnom prijevozu, posebno u jutarnjim satima, odnosno u vrijeme kad se ide na posao, ali i u školu.
– Mi smo za početak školske godine pripremili broj autobusa kao i prije početka epidemije koronavirusa. Naime, sada imamo 18 županijskih linija, a kad krene škola, uvodimo dodatnih 17 linija, čime ćemo sveukupno imati 35 linija na raspolaganju. Važno je objasniti kako su se srednjoškolci, koji žive u okolnim mjestima, do sada vozili redovnim linijama koje smo rasporedili tako da svi autobusi dolaze na autobusni kolodvor oko 7.10, 7.15 sati. Nakon toga učenici mogu presjedati na gradske autobuse koji ih voze za Puntamiku ili do nove Tehničke škole ili nastavljaju pješice do škola koje su blizu kolodvora – škola u Perivoju Vladimira Nazora ili primjerice Medicinsku školu…, pojašnjava nam Erslan.


Liburnija dobila koncesije
– Što se tiče prijevoza osnovnoškolske djece, ona imaju organizirani prijevoz te se ne voze redovnim linijama. Mi smo na natječaju dobili koncesiju za prijevoz djece za desetak osnovnih škola u zadarskom zaleđu i na otocima, ali tek trebamo vidjeti hoće li se mijenjati uvjeti prijevoza učenika, zaključio je Erslan.
Razgovarali smo i s Ivanom Šimunićem, županijskim pročelnikom za obrazovanje, kulturu i sport, a pod čijom je ingerencijom i organiziranje učeničkog prijevoza.
– Imali smo sastanke s ravnateljima srednjih i osnovnih škola oko organizacije nastave uz poštivanje svih uputa epidemiologa. Ravnatelji škola su dobili zadatak da naprave analizu pripreme organizacije nastave prema novim mjerama te da u tu analizu uključe i prijevoz učenika. Moramo imati na umu da su osnovne i srednje škole u različitim pozicijama te će za svaku školu u biti vrijediti drugačije, rekao nam je Šimunić. Dodao je kako će, što se tiče srednjih škola, neke od njih koje sada rade u jednoj smjeni, početi raditi u dvije smjene. Istaknuo je kako će se voditi računa da satnica početka druge smjene bude ista kao i do sada, te smatra kako ne bi trebalo uvoditi nove linije prema Zadru za srednjoškolski prijevoz.




Uvođenje druge školske smjene
– Što se tiče rada osnovnih škola, svaka škola ima svoju situaciju kako će urediti održavanje nastave, a shodno tome i prijevoz učenika. Primjerice, u Osnovnoj školi Stjepana Radića u Bibinjama te školi u Poličniku nastava će se odvijati u dvije smjene, ali neće imati dodatnog prijevoza jer će u Poličniku ujutro ići samo viši razredi, a popodne samo niži razredi za koje i inače nije bio potreban prijevoz. Što se tiče organiziranja nastave u Preku u OŠ Valentin Klarin, oni se opet vraćaju u dvije smjene na način da će se mali i veliki učenici voziti odvojeno, a mi ćemo platiti za taj dodatni prijevoz, pojasnio je na nekoliko primjera kako bi nastava trebala izgledati. Kao primjer je naveo i situaciju u Polači gdje su u prvoj varijanti mislili da će biti potrebe za dodatnim prijevozom, ali dodatnom analizom uočeno je da je bolje nabaviti novih 30-ak jednosjednih klupa te će tako organizirati nastavu prema epidemiološkim mjerama i izbjeći dodatni prijevoz.
Za kraj je dodao kako je iz razgovora s ravnateljima dobio pozitivne reakcije te kako su zadovoljni ovim mjerama. Naglasio je kako se svi slažu da ne postoji jedno rješenje, već se mjere mogu prilagoditi svakoj pojedinoj školi.