"Umjesto subvencioniranja Jadrolinije, odavno se mogao napraviti most"

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
Vedran SITNICA
Analizirane su potrebe putnika na jednoj od najfrekfrentnijih pomorskih linija

Putnici koji se koriste uslugama Jadrolinijinog prijevoza na relaciji Zadar - Preko drže da su četiri najvažnije karakteristike putovanja: dostupnost putovanja baš kada im odgovara, sigurnost, trajanje putovanja i udobnost. Rezultati su to ankete provedene na uzorku od 1.500 ispitanika u ožujku 2015. godine koju je predvodio dr. sc. Mate Kosor u suradnji s kolegama sa Sveučilišta u Zadru, Centra za interdisciplinarno istraživanje mora i pomorstva, predstavljene javnosti u utorak u Gradskoj knjižnici Zadar u okviru Morskog utorka, predavanja: Želje i navike putnika između Zadra i Preka.

Nepodudarnost službenih parametara i stanja na terenu

Kosor i njegov tim suradnika analizirali su potrebe putnika na jednoj od najfrekfrentnijih pomorskih linija u zemlji, relaciji na koju otpada gotovo 15 posto linijskog pomorskog prometa u Hrvatskoj. Istraživanje, na prvi pogled očekivano i uobičajeno, no ne, njihova je anketa raritetni projekt u Hrvatskoj, niti država, a niti Jadrolinija ne provode istraživanja te vrste, zakoni i kriteriji za funkcioniranje prometa, u ovom slučaju pomorskog, određuju se na osnovu prepostavki, ne uvažavajući potrebe korisnika. Dovoljno je samo vidjeti službene kriterije za izdavanje koncesije za određenu brodsku liniju, što je Kosor pokazao prisutnima, i usporediti ih s podacima prikupljenim na terenu te uočiti njihovu nepodudarnost. Službeni kriteriji za izdavanje koncesije broje nekoliko stavki na osnovu kojih se izračunavaju bodovi te shodno broju bodova izdaje i dozvola za koncesiju.

Kao prvi kriterij vrednuje se starost broda koja donosi najviše potencijalnih bodova. Rezultati terenskog istraživanja, naprotiv, pokazuju da je putnicima starost broda negdje na začelju prioriteta za razliku od sigurnosti, koju su putnici postavili na visoko drugo mjesto, za razliku od službenih, tehničkih kriterija za izdavanje koncesija, koji sigurnosti daju tek neznatan broj mogućih bodova.

Koliko su službeni kriteriji za izdavanje koncesija za brodske linije u suprotnosti s potrebama putnika vidljivo je i iz činjenice da je broj linija, što putnicima predstavlja najvažniju karakteristiku putovanja, potpuno izostavljen na popisu kriterija koji se boduju u svrhu odabiranja najboljeg koncesionara za određenu trajektnu/brodsku liniju. Nepodudarnost službenih parametara i stanja na terenu odraz je izostanka istraživanja, koja takoreći ne postoje, ne samo u segmentu brodskog prijevoza, već u kompletnom prometnom sektoru.

Okupljeni u knjižnici imali su što za reći nakon predavanja, diskusija koja je uslijedila je bila konstruktivna, tim više, što je među prisutnima bilo i onih kojima je promet posao. Raspravljalo se o cijenama karata, o otočnim pokazima i potrebi da i otočani plate, makar i simboličnih kunu, dvije za kartu, ako će to unaprijediti liniju, o državnim subvencijama brodskog prijevoza, o brojnim segmentima vezanim za otočnu "žilu kucavicu". No, kao jedini zaključak izdvojila se potreba što skorije izgradnje mosta ili tunela, koji bi jedini bili trajno i adekvatno rješenje za otočane.

- Umjesto da država subvenconira Jadroliniju, s tim novcem se već odavno mogao napraviti most. Neki su izračuni da za most ne bi trebalo više od 100 milijuna kuna s obzirom da je na najužem dijelu između kopna i Pašmana svega 1,7 km razdaljine. No, umjesto mosta, mi i dalje imamo trajekte i brodove, mi i dalje namamo adekvatan odgovor na činjenicu da otoci "umiru", da je stanovništva sve manje i manje, a to je nažalost, trend koji nezaustavljivo galopira, naglasili su skoro jednoglasno sudionici tribine.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno

Komentari

Slika korisnika rene
Dobro jutro ima i budnih u nasoj državi
Slika korisnika rene
U Tkonu rade stopu za most vridnost 40 miliuna kuna.