Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Stričak tražio odlazak u zatvor prije pravomoćnosti presude

Autor: Minja Gugić

29.11.2008. 23:00
Stričak tražio odlazak u zatvor prije pravomoćnosti presude

Foto: Zvonko KUCELIN



Preko svog odvjetnika Željka Olujića, Stričak je zatražio odlazak na izdržavanje kazne i prije pravomoćnosti presude na što ima zakonsko pravo.Najprije će biti upućen u poseban odjel Uprave za zatvorski sustav u Zagrebu gdje će odlučiti u koju će ga kaznionicu smjestiti
Iako mu presuda još nije pravomoćna, vozač “tegljača smrti” Miljenko Stričak (27), osuđen na Općinskom sudu u Zadru krajem rujna na 8,5 godina zatvora za prometnu nesreću u tunelu «Ledenik» ovih bi dana mogao početi služiti kaznu.
Sud u Zadru udovoljio je, naime, zahtjevu Stričakova odvjetnika Željka Olujića, pa će iz zadarskog pritvora, prije nego što počne izdržavati kaznu, biti upućen u poseban odjel Uprave za zatvorski sustav u Zagrebu. Tamo će odlučiti u koju će ga kaznionicu smjestiti.
Podsjećamo, najveća ikada izrečena kazna u povijesti hrvatskog pravosuđa od osam godina i šest mjeseci zatvora izrečena je 24.rujna ove godine, na Općinskom sudu u Zadru Miljenku Stričaku (25) zbog izazivanja stravične prometne nesreće u tunelu Ledenik, kada je svojim tegljačem s poluprikolicom usmrtio dvije majke i njihovo dvoje djece koji su se vraćali kući u Zagreb s ljetovanja krajem srpnja prije dvije godine.
Miljenko Stričak “okružen” brojnim novinarima i fotoreporterima te obiteljima stradalih, presudu je saslušao posve mirno, no u jednom trenutku, ipak, bilo je vidno da jedva savladava suze kada su ga pravosudni policajci odvodili u pritvor zadarskog Istražnog centra.
Uz zatvorsku kaznu, predsjednik Sudskog vijeća Marijan Bitanga Stričaku je izrekao i kaznu zabrane upravljanja vozilima C i E kategorije u trajanju od pet godina, što stupa na snagu onog trenutka kad presuda postane pravomoćna, a počet će se primjenjivati kada Stričak izađe iz zatvora.
Sudac Bitanga presudu je obrazložio činjenicom kako je tijekom dokaznog postupka nedvojbeno utvrđeno kako je Stričak kriv za smrt četiri osobe i teže ozljede još triju osoba koje su stajale u koloni u tunelu Ledenik, kada je mladi vozač svojim tegljačem “uletio” u tunel, bez kočenja, brzinom od najmanje oko 90 km/h na sat, iako je ograničenje bilo 60km/h i bili su vidni znakovi upozorenja prije ulaska u tunel. Na taj je način izazvao lančani sudar pet automobila i doslovce je zdrobio “opel astru” zagrebačkih registracija, koja se u tom trenutku nalazila na začelju kolone i koju je vozila Jadranka Matešić-Marković
Na mjestu je poginula ona i njezin 15-godišnji sin Mihael te Zdenka Kuhta i njezina 16-godišnja kći Ines.
– Jedno od osnovnih načela prometa je poštovanje regulacije i prometnih znakova, odnosno propisa i onaj tko poštuje propise ima pravo očekivati i od drugih sudionika u prometu da ih poštuju. Počinio je kazneno djelo izazivanja prometne nesreće s neizravnom namjerom kao većim stupnjem krivnje. Dokazano je da je optuženi upravljao tegljačem s poluprikolicom brzinom većom od dopuštene, a jedno je vrijeme koristio i mobitel čitajući i odgovarajući na sms poruke. Zadnju poruku je odaslao 12.25 sati i 46 sekundi, što bi značilo dvije minute prije udara. Nije ni pokušao kočiti te je punom brzinom udario u “opel astru” ispred sebe – rekao je tada, među ostalim u obrazloženju presude sudac Bitanga.
Što se tiče olakotnih okolnosti, Sudsko je vijeće cijenilo samo dvije činjenice, a to je Stričakova dosadašnja neosuđivanost i, kako su ocijenili sudski vještaci psihijatrijske struke – emocionalna nezrelost.
U otežavajuće okolnosti Sudsko je vijeće cijenilo u prvom redu smrt četiri osobe koje baš ničim nisu pridonijele izazivanju ove prometne nesreće, osim što su stajali u koloni na tom mjestu, poštujući prometne znakove.
– Kao daljnje otegotne okolnosti Sudsko je vijeće uzelo u obzir njegov odnos kako prema počinjenom kaznenom djelu, tako i prema njegovoj posljedici. Naime, iako je on u svojoj obrani i na kraju postupka izrazio kajanje, on je to izrekao tijekom suđenja, ali u protekle dvije godine nije se osobno, ni u pisanom obliku, ako već nije mogao usmeno, obratio obiteljima žrtava izrazivši suosjećanje i pijetet prema žrtvama, za što je kao civilizirani čovjek morao iznaći snagu.
Visina zatvorske kazne predstavlja intenciju specijalne prevencije glede njegova budućeg ponašanja u prometu, ali i generalno preventivnu poruku svim sudionicima u prometu – rekao je na kraju svog obrazloženja presude,prije više od dva mjeseca sudac Marijan Bitanga.