Volvo S60: Nagrada za hrabrost

Slika korisnika admin
Autor: 
U samom vrhu klase - Volvo S60

Koliko smo puta prigovarali i koliko se puta nama prigovaralo. O da, Volvo... vrhunski proizvod savršene sigurnosti. Još samo da se oslobodi pretjerane konzervativnosti u oblikovanju, najčešće su zborili novinari. Od strane nekih zastupnika i nemalog broja vlasnika stizali su nam prijekori - ma što vi znate o Volvu, to je vrhunski automobil a vama ako ne vrišti s nepotrebnim detaljima na katroseriji i u unutrašnjosti, automobil je uvijek - konzervativan. I tako je to išlo generacijama. Nama je uvijek bilo čudno što netko konzervativno automatski doživljava negativnom konotacijom, njima što mi ne vidimo što to Volvo zapravo jeste.

Onda se pojavio S60. E, tu je došlo do najmanje dvije neobičnosti. Novinari su počeli - hvaliti izgled. Konačno je eto i taj znameniti švedski proizvođač dobio adekvatni dizajn. No, javila se i ona druga strana s pitanjem - što sad kažete? I tako na neki način priznala kako je i sama bila pomalo nezadovoljna ili barem bezvoljna što njihov omiljeni proizvođač nije imao više hrabrosti u dizajnu.

A S60 je uistinu na neki način iznenađenje iz Švedske. Ponajprije, dimenzijama je postao kompaktniji. Nekako kao da se namjerno izašlo iz okvira klase kako bi se dobilo na eleganciji. Mnogi su ga čak bili skloni svrstati u svojevrsnu međuklasu no zanemarimo li sistematizaciju, S60 je prostrani automobil koji će zadovoljiti veliku većinu potreba pa stoga i nije potrebno nepotrebno ga protezati. Mjesta ima sasvim dovoljno i na stražnjim sjedalima a jedino mjesto gdje se uočava svojevrsna redukcija je ptljažnik čiji volumen ulazi u nekakav prosjek kompaktne klase.

Ali je zato S60 jako lijep automobil. Ne samo na prednjoj maski koja svakim svojim detaljem pokazuje kako bi se trebali oblikovati automobili limuzinskih stremljenja nego i na stražnjem kraju. Boćna nam pak linija poručuje kako je ovaj Volvo i sasvim blizu cupeovskoj liniji koja opet doživljava pravu renesansu. Unutrašnjost također plijeni bogatstvom materijala estetike koja naglašava luksuz ali ne tone u samozatajnosti.

Oduševljenje je izazvao i motor. Dizelski, petcilindarski agregat isporučuje više nego dovoljnih 205 KS. Više nego dovoljnih? Uputno bi ipak bilo odbciti klasičnu novinarsku frazu i reći kako je ovaj motor u tijelu S60 moćan, na granici razuzdanosti. Ubrzanja su strelovita, apsolutno u rangu sportskih automobila a s permanentnim održavanjem visokih brzina nosi se s lakoćom. Automatski, šeststupanjski mjenjač se sa svime odlično slaže a još bolje za kotačima to polazi podvozju. Uistinu jedan vrhunski, skladni koktel moći, kvalitete i odličnog "držanja ceste" i kad je najteže. Posljedica svega nije velika potrošnja. Dapače, ako s ovakvim automobilom trošite u prosjeku tek nešto više od sedam litara na stotinu kilometara, možete ga definirati štedljivim. Priča bi bila još i ekološkija kad ne bi bilo automatskog mjenjača, jer su ovako parametri narasli za 10-ak posto. No automatuika s druge strane itekako olakšava vožnju pa je i opravdan izbor.

I kako to već biva u ovoj klasi, došavši do cijene, ostavljamo pohvale po strani. Dobro, ponajprje se čovjek mora isključiti i cjelokupnu komparaciju izvesti unutar premium segmenta ne misleći na aktualno ekonomsko stanje i vlastitu sudbinu. Kada tako gledamo stvari se naglo relativiziraju odnosno krajnji je odgovor kako je S60 s ovom razinom opreme itekako konkurentan. Skup je svakako ali u toj zoni jeftinih ni nema. I da vam sve bude jasnije, nabrojimo kako je tu bila cjelokupna uobičajena korektivna elektronika ali još i potpomognuta zvučnom signalizacijom prelaska središnje kolničke crte, upozorenjem na prepreku ispred sebe - odnosno pretjerano približavanje automobilu ispred sebe - što se projicira na vjetrobranskom staklu, ukrasnim ojačanjima prednjeg i stražnjeg kraja, dvostrukim ispuhom, ukrasni pragovima, prednjom širokokutnom kamerom, vrhunskim ozvučenjem... ili kad bolje razmislimo teško da bismo se uopće mogli sjetiti što bi se još moglo ugraditi. I rezultat je bila cijena koja je odletjela skoro do 60 tisuća eura. Jasno je da se može i skromnije, uostalom početna cijena S60 je upola manja, ali kad je već riječ o jednom tako lijepom, skladnom i moćnom automobilu, i s opremom se moralo razigrati.

Bez primjedbe, odnosno skoro bez primjedbe. Volvo je sa S60 napravio ono što smo prizivali i zaslužio i više od pohvala. I još jednom potvrdio, mada ni to ne mora baš uvijek u životu biti pravilo, da se hrabrost itekako nagrađuje.    

 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Zapremina: 2401 ccm Snaga: 205 KS pri 4000 o/m Okretni moment: 420 Nm pri 1600 o/m Dimenzije (d/š/v): 4628/1865/1484 mm Međuosovinski razmak: 2776 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 7,8 s Maksimalna brzina: 230 km/h Potrošnja (o/g/p): 5,3/7,5/6,3 l Emisija CO2: 166 g/km Prtljažnik: 380 l Težina: 1569 kg Gume: 235/45 R17

+ Izgled, motor, potrošnja, stil

- Cijena, preglednost straga

Kategorija: 
Tag: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno