Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

ACI-jeva marina za megajahte u Dragama?

Autor: Ivana Burica

29.12.2008. 23:00
ACI-jeva marina za megajahte u Dragama?

Foto: Zvonko KUCELIN



U proceduri je donošenje odluke o izradi idejnog rješenja UPU-a obalnog dijela Draga. No, ne žurimo upravo zato jer bismo voljeli da nam se javi zainteresirani investitor kojemu bismo mi onda dali svoju potporu, kazao je Milivoj Kurtov dajući tako do znanja da Općina Pakoštane ne bi imala ništa protiv ACI-jevog dolaska u Drage
Predsjednik uprave ACI-ja Anto Violić ovih je dana obznanio da je u strategiji ACI-jevog poslovanja predviđena izgradnja tri nove marine, mahom za prihvat megajahta (brodova od 25 do 80 metara) od kojih jedna na sjevernom, druga na srednjem i treća na južnom Jadranu. Uvjet je da su lokacije u blizini aerodroma.
Budući da je zadarski županijski Upravni odjel za pomorstvo i turizam u svojem programu rada u 2009. godini istaknuo potrebu izgradnje novih nautičkih vezova s naglaskom na rješavanju problematike izgradnje vezova za megajahte, i nadalje, s obzirom na središnji položaj na Jadranu, odličnu prometnu povezanost i blizinu aerodroma, nameće se pretpostavka da bi jedna od tih megamarina mogla niknuti upravo u Zadarskoj županiji.
Pregledavanje lokacija
Gracia Krainer, direktorica korporativnih komunikacija i marketinga ACI Cluba d.d. informirala nas je da se još uvijek pregledavaju lokacije gdje bi se marine mogle izgraditi te da se čeka na signale iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
– Mi smo o svojim namjerama obavijestili resorno ministarstvo te čekamo listu lokacija na kojima bi bila moguća gradnja takvih marina. Svjesni smo da bi procedura mogla potrajati jer treba vremena da se Strategiju razvoja nautičkog turizma RH, koja je pri završetku, najprije prenese na županijske prostorne planove te da se potom izrade i planovi nižeg reda. Nakon toga slijede i pisma namjere regionalnim i lokalnim samoupravama te izrada raznih studija tako da mi po sadašnjim uvjetima računamo da bi do izgradnje marina za prihvat megajahta moglo doći za tri do pet godina. Riječ je o golemim investicijama, a ACI koji zadnje tri godine posluje pozitivno i koji je ove godine ostvario dobit od 26 milijuna kuna, ima i planove i sredstva za to, kazala je Krainer koja nas je informirala da će u međuvremenu ACI ići na proširenje tri najveće marine – one u Opatiji, Skradinu i Dubrovniku gdje je u planu izgradnja 80 novih vezova i to za megajahte.
Pročelnik Upravnog odjela za turizam i pomorstvo Zadarske županije Jerolim Uroda navodi da o eventualnim namjerama ACI-ja da jednu od svojih marina za prihvat megajahta izgradi na zadarskom području nema nikakvih saznanja, ali da bi jedan takav projekt u Zadarskoj županiji bio pozdravljen.
Nužni vezovi za megajahte
– Ako se želimo ozbiljno baviti nautičkim turizmom nužna je izgradnja vezova za megajahte. U godišnjem programu rada našeg Upravnog odjela za 2009. godinu istaknuli smo da ćemo, budući da ne možemo utjecati na izgradnju novih dodatnih vezova, širiti naš utjecaj na pojedine jedinice lokalne samouprave u smislu izrada i usvajanja prostorno-planske dokumentacije na temelju kojih bi u skoroj budućnosti moglo doći do izgradnje novih kvalitetnih nautičkih vezova, a napose i vezova za megajahte, kazao je Uroda.
Budući da se u kontekstu izgradnje novih nautičkih vezova spominje područje općine Pakoštane, pakoštanskog načelnika Milivoja Kurtova upitali smo postoji li mogućnost da se jedna marina za megajahte izgradi upravo na tom području.
– Samo Pakoštane nema maritimnih mogućnosti za prihvat megajahta, ali te mogućnosti imaju Drage gdje su dovoljno velike dubine mora. Inače, u proceduri je donošenje odluke o izradi idejnog rješenja UPU-a obalnog dijela Draga. No, ne žurimo upravo zato jer bismo voljeli da nam se javi zainteresirani investitor kojemu bismo mi onda dali svoju potporu, kazao je Kurtov dajući tako do znanja da Općina Pakoštane ne bi imala ništa protiv ACI-jevog dolaska u Drage.
Inače, prostornim je planom u Dragama predviđeno 500 vezova, od čega bi jedan dio bio komunalni vez (za brodice domicilnog stanovništva), a ostatak je predviđen za komercijalne svrhe.