Već 2018. godine licenciranje ravnatelja obrazovnih ustanova

Slika korisnika admin
Zvonko KUCELIN

Licenciranje ravnatelja je jedan od vidova kojim želimo usavršiti naš način upravljanja odgojno-obrazovnim ustanovama. Mi smo prije nekoliko godina u Hrvatskoj preuzeli obvezu urediti sustav licenciranja. Očekujemo kako bi ove ili najkasnije sljedeće godine uveli taj sustav, kazao je jučer u Zadru ministar znanosti i obrazovanja Pavo Barišić, sudjelujući na Državnom stručnom skupu za ravnatelje predškolskih ustanova na temu "Načini rukovođenja ravnatelja i izbori u predškolskoj ustanovi".

Kriteriji za izbor

- Prošle godine je ekspertna radna skupina izradila kriterije za izbor ravnatelja. Radi se o jednom međunarodnom projektu koji je vodila prof. Dijana Vican, rektorica Sveučilišta u Zadru. Ravnatelj će morati ispuniti određene uvjete da bi se mogao natjecati za taj posao, govori Barišić, dodajući kako se na skupu u Zadru okupilo više od 300 ravnatelja ustanova u predškolskom obrazovanju, jaslicama, vrtićima i predškoli.

- U pitanju je lijepi program koji pokazuje kako je Agencija za odgoj i obrazovanje u nizu od desetak godina znatno unaprijedila rad i usavršavanje. Svakako je prigoda da se vidi kakvo je stanje, s obzirom da je Hrvatska prije nekoliko godina sa svojom predškolom, s kojom se ističe kao jedna od vodećih zemalja u Europi po sudjelovanju u programu predškole, uključila predškolu kao jedan obvezni program. Na taj način produljili smo školovanje s osmogodišnjeg na devetogodišnje, a svakako je vidan napredak i u postocima sudjelovanja u predškolskim programima i vrtićima. Tu Hrvatska još uvijek zaostaje za europskim prosjekom s naših 75 posto uključene djece u program predškole. Cilj Hrvatske je do 2020. godine postići sudjelovanje djece na 90 ili 95 posto u programu predškole, najavio je ministar obrazovanja, koji je na Državnom stručnom skupu održao prigodno predavanje.

Svjetionici koji svijetle

Domaćica skupa Jadranka Žarković-Pečenković, ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje, rekla je, pak, kako ova agencija već 150 godina skrbi o odgojno-obrazovnom sustavu.

- Razvijamo partnerski odnos s ravnateljima predškolskih ustanova, kako predškolskih, tako osnovnoškolskih i srednjoškolskih, jer su oni svjetionici koji svijetle i vode naš sustav prema naprijed. Doista vodimo računa o stručnom usavršavanju odgojno-obrazovnih radnika, a osobito ravnatelja. Specifičnost ove populacije ravnatelja je da je od njih 800 samo njih pet muškaraca. Stoga je karakteristika njihovog vođenja ustanova transformacijsko vođenje. To je prema znanstvenim istraživanjima najmoderniji način vođenja, gdje se uvažavaju vrijednost, emocije, stavovi, timski rad i to je nešto što potičemo, priča Žarković-Pečenković.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno