Sto kilometara Zadra

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
oldtimeri_1
Adam VIDAS
Zadrani su u subotu ujutro mogli uživati u ljepoti tridesetak različitih oldtimera

Građani koji su se u subotu u jutarnjim satima slučajno našli na Branimiru mogli su uživati u blještavim i rijetkim modelima automobila. Ovoga se puta nije radilo o reklami najnovijih modela neke autokuće, već o 9. međunarodnom oldtimer rallyju pod nazivom "100 kilometara Zadra". Prije starta s platoa ispred kavane "Branimir" vlasnici su se zadržali oko dva sata sa svojim ljubimcima iz cijele Hrvatske pa i iz Slovenije kako bi prolaznici mogli razgledati ove rijetkosti. I ovogodišnji rally organizirao je Oldtimer klub Zadar, a ruta koju su odvozili bila je Zadar - Biograd - Benkovac - Skradin.

Od Zadra do Skradina

Na rallyju je sudjelovalo tridesetak automobila vlasnika iz cijele Hrvatske. Ovaj rally jedan je od četiri koji se održavaju ove godine, a vozi se za prvenstvo Hrvatskog oldtimer saveza. Svi sudionici sudjelovali su u dva ispita spretnosti u Benkovcu koji podrazumijevaju vožnje između čunjeva u točno zadano vrijeme. Zatim ih je od Skradina do Jadranske magistrale očekivao ispit točnosti. Vozačima se otkrije prosječna brzina kojom moraju voziti te tako postići optimalno vrijeme prolaska. Onaj vozač koji bude najbliže tom vremenu pobjednik je.

Kako ne bi došlo do zabune što je to uopće oldtimer stručnu definiciju dao nam je Aljoša Kubaska, predsjednik Oldtimer kluba Zadar.

- Prema definiciji oldtimera koja je ove godine ušla u zakon Republike Hrvatske oldtimer je svaki automobil koji je stariji od 30 godina, ne koristi se u svakodnevnom prometu i mora imati određenu kulturnu vrijednost, objasnio je Kubaska.

  Teško do autodijelova

Među izloženim automobilima moglo se naći od šminkerskih jaguara pa sve do sportskih corvetta ili fiata. Ipak pažnju je najviše plijenio najstariji automobil, džip marke willys MB JEEP iz 1944. vlasnika Ivice Mataije. Osim što stiže iz vremena Drugog svjetskog rata, džip ima i svoju malu povijest. U Europu je došao prije iskrcavanja na Normandiji te je sudjelovao u operacijama u Drugom svjetskom ratu. Repariran je 1949. u Njemačkoj nakon čega je stigao u JNA gdje je, sudeći po očuvanosti, bio negdje skladišten kao stari ratni veteran. Vlasnik Josip Mataija nije siguran koliko novca je uloženo u njegova limenog ljubimca, ali svota zasigurno nije bila mala. Ipak, on prije svega ističe da je puno važniji i veći trud i strast koja je uložena u taj automobil jer se to ne može mjeriti ni novcem koji je uložen, ali ni novcem koji je moguće dobiti za automobil. Od modela koji su se isticali svojom ljepotom bio je tu i mercedes 220, vlasnika Josipa Pintarića iz Čakovca. Mercedes stiže iz 1952., a osim što se ističe svojom luksuznom ljepotom stigao je iz Švedske, a u njega je do sada uloženo gotovo 40 tisuća eura. Cijena je to koja nijednom strastvenom ljubitelju oldtimera nije prevelika. Jedini problem koji imaju, ističu, jest pronalazak dijelova koji su im potrebni, a prava su rijetkost. Ništa manji problem nije ni pronalazak osobe koja bi bila dovoljno stručna da radi na takvim dragocjenostima. Stoga su vlasnici najčešće i mehaničari svojih automobila. Imajući u vidu ljubav i pažnju koju imaju dok rade na svojima automobilima, nije ni čudno što se na njihovim ljubimcima sve sjaji pa i do najsitnijeg detalja.

Kategorija: 
Tag: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno