Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

Usluga konobara na razini

Autor: Dragana Glavočić

30.07.2008. 22:00
Usluga konobara na razini

Foto: Zvonko KUCELIN



Kad govorimo o ljubaznosti zadarskih konobara ne mogu generalno reći da je posluga očajna, spora, neljubazna, itd. Sve ovisi o vlasniku kafića i o tome koliko mu je stalo da djelatnici i kompletan inventar budu na zavidnoj razini te tako stvori prepoznatljivi stil svog ugostiteljskog objekta, pojašnjava Anita
Navalom turista u  grad povećale su se gužve na  ulicama, trgovima, trgovinama i u ugostiteljskim objektima. Tako se u kafićima u  zimskim mjesecima na omiljenu jutarnju kavu čeka svega  nekoliko minuta, dok se ljeti  čekanje produži i do 10 minuta. Zbog velikog prometa u  kafićima često pri prvom kontaktu izostane smiješak i ljubazna riječ osoblja.
Obilaskom zadarskih kafića  doznali smo što Zadrani i  njihovi goste misle o usluzi  konobara tijekom ljeta.
Razgovarali smo s mladom  Zadrankom Anitom, koja gotovo svakodnevno jutarnju kavu ispija u jednom od zadarskih kafića na Poluotoku.
Prvo cigareta
– Kad govorimo o ljubaznosti zadarskih konobara, ne  mogu generalno reći da je posluga očajna, spora, neljubazna, itd. Sve ovisi o vlasniku  kafića i o tome koliko mu je  stalo da djelatnici i kompletan  inventar budu na nekoj razini  te tako stvori prepoznatljivi  stil svog ugostiteljskog objekta. Primjećujem da postoji nekoliko kafića gdje konobar gosta uvijek dočeka sa srdačnim  pozdravom, isto tako ga i otprati. Točno se zna s koje strane konobar poslužuje gosta i  stavlja šalice na stol. U takvim  kafićima ne može se doživjeti  da konobar ostavlja poslužavnik s prljavim šalicama i čašama na stolu uz opravdanje  da mora poslužiti susjedni stol  pa će onda doći i do nas. Njegova odora je uvijek čista, uredno je počešljan i čistih noktiju, bez ikakvih dobacivanja  gostu ili prolazniku kojeg pozdravlja dok poslužuje. Po svemu tome može se zaključiti da  ništa nije prepušteno slučaju,  već se ulaže u djelatnike. Problem neuslužnosti zadarskih  konobara vidim, prije svega, u  tome što nema dovoljan broj  školovanih konobara, mišljenja je Anita.
Kao i u svim ostalim poslovima, dodaje ona, tako i u  konobarstvu postoje ljudi koji  su rođeni za taj posao i žele se  konstantno usavršavati, ali  ima i onih kojima bi bilo bolje  da na Zavodu za zapošljavanje  potraže neki drugi posao.
– Danas svatko može biti  konobar. Ako ne nađeš nikakav sezonski posao, uvijek  ostaje mogućnost rada u jednom od kafića. No, dolaskom  turističke sezone i povećanjem  broja gostiju u ugostiteljskim  objektima potrebno je zaposliti i veći broj konobara koji će  svoj posao obavljati dostojanstveno, pojašnjava Anita.
Rad konobara prokomentirala je i grupa slovenskih gostiju koji su primijetili da unatoč velikoj gužvi osoblje kafića  ima vremena za druženje na  šanku, a bilo je i situacija da  konobarica u miru čeka da  popuši cigaretu pa tek onda  dođe naplatiti račun.
Zadar ne zaostaje
Među sugovornicima koji su  htjeli progovoriti o usluzi zadarskih konobara bila je i Monika, koja dio godine zbog poslovnih obveza provede putujući svijetom te je usporedila  zadarsko osoblje kafića s onima u drugim dijelovima svijeta.
– Uspoređujući domaću i  inozemnu poslugu mogu reći  da Zadar baš i ne zaostaje.  Uvijek će biti kafića u kojima  je konobaru “ispod časti” doći i  kako već pristoji poslužiti gosta te će iskoristiti priliku i  “upucavati se” gošćama. Posljednjih godina u Zadru je  otvoreno nekoliko izvrsnih  restorana, koji su zbog gastronomske ponude, interijera i  posluge vrlo brzo došli na dobar glas. No, isto tako postoje  restorani u kojima konobar  nakon jela prilazi stolu gurajući nos u tanjur i pita “A, je  l’ bilo dobro? Jeste se naili?”  Imala sam prilike od roditelja  čuti da je zadarska škola konobara na Boriku nekad bila  respektabilna i školovala kadar koji je radio u najboljim  europskim restoranima, pripovijeda Monika. Putujući svijetom imala je priliku upoznati  gastronomsku ponudu mnogih zemalja, a osobito je se  dojmio Tunis.
– Hrana, hoteli, posluga sve  je na razini, bez pogreške. Važno je napomenuti da svi restorani i hoteli imaju dovoljan  broj konobara tako da imaju  vremena pozabaviti se gostom. Upravo zato mi je i ostalo  u sjećanju da je posluga uvijek  prilazila srdačno i nenametljivo. Slična situacija s poslugom je i na Tajlandu. Francuski konobari su poprilično  prepotentni, ali i vrhunski uvježbani stoga će izvrsno odraditi svoj zadatak. Talijanskim  konobarima baš i nije toliko  stalo da gostu iskažu poštovanje, već je sve svedeno na  rutinu. Engleski konobari pak  su, kao što je i cijela nacija,  hladni i distancirani, ističe  Monika. Po njenom mišljenju,  ocjena kvalitete usluge konobara ovisi i o gostu, točnije voli  li da posluga ima manire europskih konobara, što znači  distanciranost, ili da mu pristupi srdačno kao dobrom prijatelju.