CORONA SEZONA Sad smo u vrhuncu "nove normalne" turističke sezone

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika isikiric
Praznici su u Njemačkoj i Italiji, avioni su pojačani, a za Anconu ide katamaran
Zadarska županija u ovoj nesretnoj godini je treće turistčko odredište u zemlji, ali je prva kad dosadašnje brojke usporedimo sa lanjskima, jer ovdje je u pobrojanom dijelu srpnja ostvareno 67% lanjskog prometa, dominantno "komercijalnog". Čemu to zahvaljujemo i s čim igramo sad u vrhuncu ove "nove normalne sezone"?!
Dino STANIN/Pixsell
Kampovi spadaju u junake ovogodišnje turističke sezone

Ma što mi mislili o tome, i kako nam se ulice, lokali i džepovi punili, ovo što sad proživljavamo je vrhunac ovogodišnje "nove normalne" sezone i više od ovog nećemo vidjeti, pa ovaj dio valja odraditi najbolje što se može. Posebno jer ne trebamo se zavaravati da će se dogodine sve samo od sebe vratiti na prethodno, te će dojmovi svakog trenutnog gosta biti najbolji ulog u bitku koja čeka za iduću sezonu.

U Italiji je krenuo Feragosto, a u najznačajnijim nam njemačkim pokrajinama - North Rhine-Westphalia, Bavaria i Baden-Württemberg - su školski raspusti, "špica" je ljeta i godišnjih odmora.

Brodske i zračne veze

S Italijom nas ne veže uobičajeni trajekt, već je Jadrolinija to svela na katamaran. Iz Jadrolinije navode: "Dana 31. srpnja 2020. godine uvodi se brzobrodska međunarodna linija Zadar - Ancona koju će održavati Jadrolinijin moderni katamaran Jelena. Obzirom na epidemiju COVID-19 i pad zainteresiranosti za putovanjem trajektnom linijom Zadar - Ancona, Jadrolinija se odlučila za privremenu obustavu trajektne linije i uvođenje brzobrodske linije." Iz Jadrolinije navode kako je to zbog epidemije COVID-19 došlo do smanjenja rezervacija za međunarodnu trajektnu liniju Zadar - Ancona, aa ovim potezom oni žele smanjiti svoje gubitke na njoj.

Navode da je katamaran Jelena njihov najmoderniji brod u floti, no to naravno znači da Talijani neće stizati automobilima. Liniju će održavati do 23. kolovoza, a iz Gaženice katamaran će isplovljavati utorkom, četvrtkom, petkom, subotom i nedjeljom u 8 sati, a iz Ancone se u Zadar vraća istih danima poslije podne. Dakle od Talijana morskim putem ne treba očekivati previše.

Zračne linije na Zadar su ipak intenzivirane. Skandinavce ipak nemamo. Croatia Airlines leti za Franfurt 3 put sedmično, i domaću liniju. Ryanair leti pet put tjedno za Stuttgart, četiri put za Beč, tri put tjedno za Frankfurt, dva put tjedno za Bruxelles, Dusseldorf, Karlsruhe, Milano, po jednom za Koln, Berlin, Prag, Poznan, Gransk i Krakow. Eurowings za Stuttgart, Munchen, Dueseldorf, Berlin, Coln. Ove se godine iskazao easyJet sa četiri leta ka Londonu pod dva na Luton i Getwick, i dva za Amsterdam, Milano, i Berlin, tri za Basel, a svi letovi otpočeli su od 25.07., dio će nastaviti do konca kolovoza, a dio i u rujnu. Lufthansa leti za Frankfurt i Muchen; poljski LOT za Bydgoszcz, Gdansk, Varšavu, Krakow i Rzeszow; Austrian za Beč; Luxair za Luxemburg; Transavia za Rotterdam.

Naravno, temeljna odrednica sezone, više nego ikad prije, ostat će - (auto)cestovna dostupnost Zadarske županije.

Dosadašnji rezultat i očekivanja od "špice

Zadarska županije do sad drži treće mjesto među turističkim regijama u zemlji prema posjetima i noćenjima. Jedinstven je slučaj da premašuje Splitsko-dalmatinsku županiju, tradicionalno treću, a posljednjih nekoliko godina, otkako je pretekla Kvarner (Primorsko - goransku županiju), drugu turističku regiju u zemlji. Takav raspored govori da je, ne podcjenjujući ničije napore, zemljopis i prometna dostupnost bila okosnica "uspjeha". No, Zadarska županija ima najmanji pad broja noćenja u zemlji prema lanjskom prometu, u odnosu na srpanj, pa i cijelu dosadašnju godinu. To, ipak, nije samo stvar zemljopisnog položaja i dostupnosti, već to nekim ljudima, tvrtkama i institucijama, odnosno turističkim radnicima valja pripisati u zaslugu. Da nije tako, onda bi zemljopisno i prometno bliže regije trebale imati bolji rezultat od našeg. Ne umanjujući te zasluge, već zahvaljujući ljudima koji su to "akrivili", ipak treba reći da dio "uspjeha" leži u rasporedu kapaciteta i gostiju.


Strateški nedostatak postao strateška prednost?!

Tradicionalno jedan od najnepovoljnijih odnosa vikendaštva, privatnog smještaja i onog što nazivamo osnovnim odnosno organiziranim turističkim kapacitetima, s posebno drastično nedostajućim hotelima, koji ima Zadarska županija, pokazao se ove godine kao strateška prednost!

Hoteli su svugdje na Mediteranu gubitnici sezone, a njih imamo najmanje. Vikendaštvo je ispalo dobrodošlo i adut, a tu je Zadarska županija vrh zemlje, uz Kvarner. Privatni apartmanski smještaj, pogotovo ako je "apart", dakle u odvojenim objektima, kao adut za obiteljski odmor i inače, ove je godine posebno na cijeni. Kampovi su junaci organiziranog dijela sezone u cijeloj zemlji, a raspored u Hrvatskoj je da ih je pola u Istri, potom pola od toga, odnosno četvrtina u Kvarneru, a potom pola od toga (dakle 12,5%) u Zadarskoj županiji. S tim da je dio u Zadarskoj županiji iako udaljeniji dostupniji od dijela onih na otocima Kvarnera. Konačno, u nautici, posebice čarteru, nakon nešto kašnjenja i preslagivanja, sezona je krenula punim jedrima, a Zadarska županija se sa Šibensko-kninskom i Splitsko-dalmatinskom nadmeće za primat u tome. Kako je Zadarska najbliža, a ogroman broj čarteraša je ove godine išao "dokle ih kola nose", jer su zrakoplovne linije bitno smanjene i skuplje, možda će Zadarska županija u ovoj godini biti prvak nautike?!

Za sad ne velik, ali ni nimalo beznačajan, trend villa i kuća za odmor u zaleđu pokazao se udarnim kapacitetom. Najveći rast pak u cijeloj državi drže OPG-ovi, a misli se na one sa nešto smještaja, ali tu smo tek na početku.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno