Olibom okončan "splitski program"

Slika korisnika admin
tankerskaolib10
Vedran SITNICA
Novogradnja 461 lagano je kliznula u more

U subotu je s navoza broj jedan u Brodosplitu u Kaštelanski zaljev kliznula Novogradnja 461, još neimenovana grdosija koju su splitski škverani izgradili za zadarsku Tankersku plovidbu.

U brodograđevnoj terminologiji subotnji događaj nazivaju radnim porinućem, što označava porinuća bez posebnih svečanosti, kada se ne obavlja ceremonijal imenovanja, odnosno "krštenja" broda iz raznih razloga. Tako su činu iz Zadra nazočili malobrojni predstavnici Tankerske plovidbe predvođeni kapetanom Ivom Mustaćem u jednoj sasvim radnoj atmosferi. Svečanost se svela na presijecanje vrpce i razbijanje šampanjca te lagano klizanje broda u more, što je obavila inženjerka Brodosplita Snježana Stefanović.

Dvostruka fešta za 10 dana

Razlog ovakovog porinuća je zbijenost dvaju važnih događaja za Tankersku i Brodosplit u kratkom vremenu. Naime, u Kaštelanskom zaljevu usidren je Dugi otok, brod blizanac sadašnje novogradnje, koji je porinut početkom ljeta i kojeg brodogradilište za 10-ak dana predaje u eksploataciju zadarskom brodaru. Tada će se obaviti i službeno krštenje i imenovanje ove novogradnje, kao i svečanost preuzimanja i početak rada prethodnika. Očekuje se da bi kum broda bio ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta, a novogradnja 461 dobit će ime Olib.

Riječ je o aframax tankeru od 114.000 tona, ojačanom za plovidbu u hladnim morima i ledenom području. Dug je 247 metara, širok 42 metra, a uz motor MAN B&W od 13.560 kW, izgrađen u Splitu, brod će razvijati brzinu od 32 čvora.

Okončani "splitski programi"

Ovaj rad ljudskih ruku blagoslovio je fra Zlatko Šafarić iz Apostolata mora, s kojim su se brodograditelji zbog odlaska na novu dužnost dostojanstveno i skromno pozdravili.

Nakon porinuća, Splićani su na navoz postavili kobilicu novogradnje 462, prvog od četiri ugovorena Handymax tankera od po 65.000 tona, ugovorena za švedskog naručitelja Concordia Maritime AB.

Ive Mustać kazao je kako je ovo za jedno vrijeme završetak plodne suradnje ovih dviju tvrtki, s vjerom da će hrvatska brodogradilišta i najveće u Splitu preživjeti fazu u kojoj su i da će se poslovi nastaviti.

- Uvijek smo bili zadovoljni brodovima izgrađenim u Splitu, jer se ovdje rade vrhunski brodovi. Uostalom, tri suezmaxa iz prethodnog ciklusa (najveći brodovi ikad građeni u Hrvatskoj i najveći brodovi u hrvatskoj floti od po 167.000 tona - Alan Veliki, Hrvatska i Donat) čine udarnu snagu naše flote, kazao je Mustać.

Tankerska ima ugovorenih osam, odnosno 10 brodova do 2012., pa je to razdoblje pokriveno.

Dakle, velika svečanost kojom će Tankerska plovidba biti bogatija za jedan brod i imenovati sljedeći očekuje se za 10-ak dana. Dugi otok tada će preuzeti ugovorne obveze za ugledne europske naftaše na Mediteranu, a očekuje se da će sadašnja novogradnja početkom iduće godine nastaviti s tim poslovima.

Osim za Mediteran, ovaj tip brodova pogodan je i za područja Sjevernog, Crnog, Karipskog i Kineskog mora. Naravno da je nepotrebno naglašavati da se radi o najsuvremenijem brodu koji neminovno uključuje dvostruko dno i oplatu.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno