I u zadarskim školama daroviti učenici su - zapostavljeni!

Slika korisnika valentinam
Predstavljen projekt ZadarZaDar
Autor: 
Svrha je ojačati kapacitete zadarskih osnovnih škola za uspostavu sustava koji će omogućiti uočavanje i utvrđivanje darovitih učenika, primjenu doživljajne pedagogije i druge oblike razvoja darovitih učenika te uspostaviti suradničku platformu za podršku - Online centar Zadar za darovite
Marin GOSPIĆ
Organizatori i predstavljači vrijednoga projekta

Pokrenuli smo ovaj projekt jer su nam darovita djeca zapostavljena. Želimo ih ranije otkriti, prepoznati kako se ne bi utopili u mediokritete. Svega 20 posto darovitih učenika se prepozna, a ostalih 80 posto se uklopi u sivilo. Do sada nismo imali metode rada, priručnike, općenito strategiju razvoja odgoja i obrazovanja darovite djece i to ovim projektom želimo promjeniti. Sada ćemo raditi liste procjene i identifikacijske liste u ranijoj dobi, već u prvom i drugom razredu, a do sada je to bio slučaj u četvrtom i petom. Cilj nam je stvoriti platformu, jednu polazišnu točku za dalje. Sada će se fomirati jedna tzv. pilot skupina koja će obuhvatiti 100 djece u pet osnovnih škola, a Odjel pedagogije zadarskog Sveučilišta će nam pružiti svu stručnu pomoć. Darovitu djecu ćemo tražiti kroz njihove rezultate u prirodoslovnim predmetima i na kraju ćemo sva naša zapažanja i rad i objaviti što će biti dobre smjernice za dalje - objasnio je profesor Krešimir Groš voditelj projekta, nakon što je upravo jedna takva darovita učenica - Petra Janković iz Osnovne škole Bartula Kašića i Osnovne glazbene škole Svetog Bendedikta, izvela točku na klaviru.

Riječ je, naime, o početnoj konferenciji projekta "ZadarZaDar"- Doživljajna pedagogija u prirodoslovnim predmetima za razvoj darovitih učenika - koja je održana jučer u Svečanoj dvorani Sveučilišta u Zadru.

Jačanje kapaciteta lokalnih škola i zajednice

Projekt "ZadarZaDar" pokrenula je Osnovna škola Bartula Kašića u suradnji s partnerima - Sveučilištem u Zadru, Gradom Zadrom, Osnovnom školom Šimuna Kožičića Benje u Zadru, Osnovnom školom Zadarski otoci, Osnovnom školom Krune Krstića te Osnovnom školom Sv. Filip i Jakov.

Svrha ovog projekta je, kako se dalje moglo čuti na konferenciji, ojačati kapacitete zadarskih osnovnih škola za uspostavu sustava koji će omogućiti uočavanje i utvrđivanje darovitih učenika, primjenu doživljajne pedagogije i druge oblike razvoja darovitih učenika te uspostaviti suradničku platformu za podršku - Online centar Zadar za darovite. Vrijednost projekta je nešto manje od milijun kuna, a u cijelosti je financiran iz fondova EU-a. Projekt je započeo 28. lipnja ove godine i trajat će do 27. prosinca 2018.godine.

U ime rektorice Dijane Vican koja je zbog obveza bila spriječena, nazočne je kratko pozdravila prorektorica Ivanka Stričević koja je naglasila kako Sveučilište uvijek podupire ovakve projekte i u njih ulaže najbolje što ima te kako je i u ovom slučaju riječ o sinergiji i jačanju kapaciteta lokalnih škola i zajednice. Poželjela je na kraju da projekt iznjedri još bolju suradnju svih partnera.

Ravnateljica Osnovne škole Bartula Kašića, kao nositelja projekta, Katica Skukan također je naglasila kako kroz rad s ovakvom djecom nametao zaključak da "ne znaju kud bi s njima".

Poticali nadarenost i kreativnost djece i mladih

- Vjerujem da ćemo jednim kvalitetnim i kreativnim planom i programom postići ono što smo i planirali i što nam je cilj i svrha te da će projekt naići na svekoliku podršku. Daroviti učenici su najzapostavljenija kategorija u obrazovanju. Često im se ne možemo primjereno posvetiti, imamo zastarjele metode, nemamo ni primjerenu opremu, dobru strategiju. Vjerujemo da ćemo kreativnim radionicama, opremanjem škola, edukacijom djelatnika i uspostavom platforme Online centar Zadar za darovite, postići zadane ciljeve i napokon to promijeniti - zaključila je Skukan.

U ime Grada Zadra, podršku je dala i zamjenica gradonačelnika Jagoda Surać, ispred Odjela za pedagogiju prof. dr. sc. Igor Radeka, a Joso Nekić, gradski pročelnik pročelnik Upravnog odjela za odgoj i školstvo je podsjetio kako je Grad sa svoje strane uvijek poticao nadarenost i kreativnost djece i mladih te je kao primjer naveo i činjenicu kako je Zadar još 2012. godine bio jedan od prvih gradova u RH koji je uveo učenje drugog stranog jezika i to već u prvom razredu osnovne škole, a primjerice, 2013. godine pokrenuo je i Centar izvrsnosti za matematiku i fiziku te lani i za informatiku.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)