Autoklub Zadar tijekom ljeta imao 1.120 intervencija

Slika korisnika valentinam
Pregrijavanje, kvarovi na elektronici, pogrešno utočeno gorivo
Od ukupno 1.120 intervencija tijekom lipnja, srpnja i kolovoza, njih 760 odnosilo na prijevoz vozila u slučaju kvara ili prometne nesreće, a 360 na otklon kvara na cesti, posebnom mobilnom radionicom, kaže tajnik Autokluba Zadar Dinko Brkić
Filip BRALA
Najveći pritisak na mehaničare Autokluba Zadar je u danima vikenda i to je udarni dio tjedna za HAK-ovu službu pomoći na cesti

Autoklub Zadar je u lipnju, srpnju i kolovozu imao 1.120 intervencija, što potvrđuje kako su upravo ovi ljetni mjeseci „udarni“ za HAK-ove mehaničare koji mnoge probleme otklanjaju na licu mjesta, na samoj cesti. Unatoč velikoj brojci i ovoljetnih intervencija zbog kvara na vozilima, primjetan je ipak, doznajemo u zadarskom Autoklubu, određeni pad broja intervencija što se pripisuje većem broju pružatelja asistencije na cesti.

- Pad broja intervencija ovog ljeta u odnosu na proteklih nekoliko godina je oko deset posto, zbog veće konkurencije u pružanju usluga pomoći na cesti. Najviše poziva HAK-u upućenih na naš broj 1987 dolazi od strane članova Hrvatskog autokluba, a ostalo su inozemni vozači od kojih su većina također članovi inozemnih autoklubova, kaže tajnik Autokluba Zadar Dinko Brkić, te ističe kako se od ukupno 1.120 intervencija tijekom ovogodišnjeg lipnja, srpnja i kolovoza, njih 760 odnosilo na prijevoz vozila u slučaju kvara ili prometne nesreće, dok se 360 intervencija odnosilo na otklon kvara na cesti, posebnom mobilnom radionicom. 

Uspješnost otklanjanja kvarova u HAK-u, doznajemo dalje, je vrlo velika, te se veliki broj kvarova otklanja odmah na licu mjesta, što je veliko olakšanje za vozače koji nakon intervencije na vozilu mogu nastaviti putovanje. Većina poziva stiže s ceste, a manji broj intervencija obavlja se u samome gradu.

Kada je riječ o vrsti kvara problemi su različiti i često ovise o razini održavanja i servisiranja samog vozila, kao i njegove starosti, ali i o ljudskom faktoru.

- Najčešći kvarovi zbog kojih se ovog ljeta pružala pomoć na cesti su pregrijavanje vozila, kvarovi vezani za elektroniku, te problemi s gumama, jer nova vozila najčešće nemaju rezervnu gumu. Također, kao i svake godine, dio intervencija se odnosio i na istakanje krivo utočenog goriva, što je posebno izraženo kod stranih turista, kaže Dinko Brkić.

Tako je i ove godine bilo dosta slučajeva da vozači uliju pogrešno gorivo, odnosno dizel umjesto benzina i obratno, zbog čega zovu u pomoć HAK-ovu službu, što govori o prilično nemarnom postupanju vozača prema vozilu jer je teško razumljivo da se na benzinskoj crpki tek tako može zamijeniti crni za zeleni priključak za ulijevanje goriva, tzv. pištolj, osim ukoliko se ne radi o vozačima koji zbog prirode posla stalno mijenjaju vozila pa zaborave u koje trenutno toče gorivo.

Također, na put dio vozača kreće s istrošenim gumama ili nepodešenim tlakom u gumama zbog čega može doći i do puknuća gume. Zbog nepažnje događaju se i situacije da se nehotično zaključa vozilo ili izgubi ključ, a rezervni nije u blizini, pa i tada priskaču u pomoć djelatnici HAK-a. Pojedini vozači prije puta zaborave dopuniti tekućinu za stakla, pa i taj naizgled banalan propust može pri vožnji izazvati problem.

Već uobičajeno, najveći pritisak na mehaničare Autokluba Zadar je u danima vikenda - od petka do ponedjeljka i to je udarni dio tjedna za HAK-ovu službu pomoći na cesti.

Na žalost, i broj prometnih nesreća ove je godine, dodaje još tajnik Brkić, povećan u odnosu na prethodne, što je također utjecalo na dio poziva upomoć.

Kako bi se izbjegle situacije zbog kojih se bezbrižno putovanje može u tren pretvoriti u čekanje na cesti na dolazak automehaničara, savjet vozačima je da prije polaska na ljetni odmor provjere je li i njihov automobil spreman za putovanje.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno