KORONA I NASTAVA Kraljev: Spremni smo prilagođavati se i izvući najbolje za djecu s kojom radimo

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
Nova školska godina posebno velik izazov za pomoćnike u nastavi
Autor: 
Nama je svaki dan poseban i zahtjeva novo prilagođavanje, neovisno o epidemiološkoj situaciji, mi smo spremni prilagođavati se trenutku, doslovno iz sata u sat, tako da nema odgojno-obrazovnog sistema kojem se mi nećemo prilagoditi i izvući sve najbolje za djecu s kojom radimo, poručila je Petra Kraljev, predsjednica Udruge pomoćnika u nastavi
Zadarski list/Arhiva
Djeca s teškoćama sjest će u školske klupe 7. rujna zajedno sa svojim pomoćnicima u nastavi

Grad Zadar doista je jedan od prvih gradova u Hrvatskoj koji se može pohvaliti činjenicom da je u škole uveo pomoćnike u nastavi za svu djecu s teškoćama. Kroz godine njihov se broj povećavao pa je tako ove godine Grad raspisao natječaj za njih čak 90, a javilo se oko 120 kandidata. I oni će tako, sa svojim učenicima, sjesti u školske klupe 7. rujna u krajnje neizvjesnoj školskoj godini zbog pandemije koronavirusa.
Mlada Zadranka Petra Kraljev diplomirala je pedagogiju i filozofiju, pomoćnica u nastavi je već pet godina i ona je, podsjećamo, jedna od inicijatorica i idejnih začetnica osnivanja Udruge pomoćnika u nastavi. Udruga je osnovana lani, a zahvaljujući Petri i njezinim kolegama, Zadar se sada može pohvaliti i činjenicom da je drugi grad nakon Zagreba, gdje je takva udruga osnovana.
No, izazovi koji čekaju djecu i roditelje te pomoćnike u nastavi ususret novoj školskoj godini, svjesni su svi, neće biti nimalo laki ni jednostavni, ali prema Petrinim riječima, spremni su na sve scenarije.

Još uvijek neuređen status

- Nalazimo se u razdoblju pandemije, tako da je i naš posao pomoćnika u nastavi prilagođen trenutnoj situaciji. Moje iskustvo i iskustvo mojih kolega moglo bi se opisati jednom rječju - improvizacija. Improvizacija u korist djece i pronalaženje načina na koji bi im cijelu tu situaciju olakšali. Snalazili smo se na različite načine, uglavnom preko telefona i ostalih komunikacijskih medija. Konkretno, ja sam osobno radila s učenikom preko telefona svakodnevno, pomagala bih mu oko svih radnih zadataka za taj dan. Svaki pomoćnik, iz mojeg osobnog iskustva, primarno je orijentiran prema djetetu i njegovom razvoju. Trud pomoćnika je izvan svih okvira i granica koji se nalaze u opisu posla, pokušala je Petra dočarati iskustvo pomoćnika u nastavi u vrijeme proteklog ožujka i dijela travnja, kada smo svi bili u svojevrsnoj karanteni.
Naglasila je kako pomoćnici u nastavi općenito, nemaju uređen status pa svaka nova problematika u društvu ili obrazovanju za njih znači dodatne probleme jer nisu zaštićeni niti s jednog aspekta, niti se imaju konkretno na što pozivati jer postojeći pravilnik u startu ne rješava većinu njihovih problema.
- Stoga, kad se pojave nepredviđene situacije uvijek se oslonimo na vlastitu improvizaciju i ono što je najbolje za učenika s kojim radimo. Svi pomoćnici u nastavii za vrijeme korone, postupali su prema učeniku individualno, imajući uvijek u vidu što je u njihovom najboljem interesu. I u ovoj situaciji morali smo čekati na rješenje našeg statusa, naših plaća, godišnjeg odmora i ostalih naših prava i obveza. Što se tiče plaća, to smo uredno primali i plaća se nije smanjivala, ali ostale stvari s obzirom na to kako nemamo konkretan status, u resornom Ministarstvu, uvijek interpretiraju na različite načine. To je nešto na što se mi, pomoćnici uvijek referiramo i pokušavamo objasniti kako ne postoji ujednačen odnos prema našem zanimanju na državnoj razini, objasnila je Kraljev.

Škola online teška i za dijete i za roditelje

Prema njezinim riječima, postojeću epidemiološku situaciju vrlo je teško predvidjeti i govoriti o različitim scenarijima, ali ako se ponovi loša epidemiološka slika, pomoćnici su se spremni prilagoditi i na sve moguće načine pružiti potporu djeci. Na koji će se način izvoditi nastava, nitko ne može znati, a i problemi s kojima se susreću pomoćnici u radu s djecom s teškoćama, različiti su.
- Djeci s određenim motoričkim problemima potrebna je fizička pomoć ili pri radu s priborom ili u radu na računalu. Rad od kuće, kombinirana nastava, svaki oblik rada u kojem nema komunikacije ili je ona ograničena, definitivno utječe na socijalizaciju. Mi, kao pomoćnici imamo zadatak socijalizirati dijete u svrhu inkluzije i prihvaćanja različitosti. U situaciji kad dijete sjedi kod kuće pred računalom nemoguće je govoriti o socijalizaciji ili inkluziji djeteta. Odnos djece prema radu je drugačiji kada nemaju fiksno vrijeme za školu. U radu s djecom kod kuće mi, pomoćnici smo morali razviti radne navike i osjećaj odgovornosti kod djeteta da taj dan mora obaviti određene radne zadatke i to po mogućnosti u isto, određeno vrijeme, naglasila je Kraljev.
U takvim situacijama sasvim je razvidno da je obrazovanje kod kuće, zaista teško i za dijete i za roditelje. Kraljev je još upozorila kako je u vrijeme karantene primjerice, bilo u »igri« i rješenje da asistent ide kod djeteta doma, ali da se i od toga u većini slučajeva moralo odustati jer bi se na taj način moglo ugroziti djetetovo zdravlje.
- Ja osobno, kao pomoćnik radim preko pet godina, mislim da će se svi moje kolege složiti sa mnom, kada kažem da je nama svaki dan poseban i zahtjeva novo prilagođavanje, neovisno o epidemiološkoj situaciji, mi smo spremni prilagođavati se trenutku, doslovno iz sata u sat, tako da nema odgojno-obrazovnog sistema kojem se mi nećemo prilagoditi i izvući sve najbolje za djecu s kojom radimo, zaključila je Kraljev.

 

90 POMOĆNIKA U NASTAVI

Grad Zadar raspisao je natječaj za čak 90 pomoćnika u nastavi, a javilo se oko 120 kandidata. I oni će sa svojim učenicima, sjesti u školske klupe 7. rujna u krajnje neizvjesnoj školskoj godini zbog pandemije koronavirusa

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)