Utorak, 16. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

21 C°

500 milijuna dolara na dar

Autor: Igor Duvnjak

30.12.2012. 23:00
500 milijuna dolara na dar


Silni milijuni će preko neprofitne organizacie “Silicon Valley Community Foundation” završiti u zdravstvenim i edukacijskim projektima


Mark Zuckerberg je najavom donacije u humanitarne svrhe, značajnog dijela svog ogromnog bogatstva uzburkao ustajale vode američkog, znači svjetskog krupnog kapitala. Čovjekova donacija je itekako zvučna, riječ je o čak 18 milijuna dionica Facebooka, paketa čija je burzovna vrijednost gotovo 500 milijuna dolara. Točnije, u vrijeme zatvaranja burze uoči Božića njihova je vrijednost iznosila 498,8 milijuna dolara. Zuckerberg je tako na svoj originalan način ispričao božićnu priču kao u filmu, nešto kao u nekim starim djelima još iz doba crno-bijele kinematografije, kada bi se iznenada, uz čarobne zvuke glazbe, raznježilo srce nekog bogataša koji bi odjednom postao osjetljiv prema ljudima oko sebe i njihovim potrebama. Od svoga bi im viška dao “krov, jelo i piće”, kako bi se barem u noći Božića, velikog kršćanskog blagdana, i oni najsiromašniji osjetili kao ljudi ogrijani nečijom pozornošću, ljudskim pristupom.
“Giving Pledge” kampanja
Izuzetno uspješni poslovni čovjek je dionice jednostavno donirao neprofitnoj organizaciji “Silicon Valley Community Foundation”, o čemu je tamošnju i svjetsku javnost na svojim stranicama izvijestio “New York Times”. Pritom je “samo tako” objavljeno da će donirana sredstva biti namijenjena zdravstvenim i edukacijskim projektima.
– Markov velikodušni poklon promijenit će živote i inspirirati druge u Silicijskoj dolini i diljem svijeta na donacije kako bi učinili svijet boljim mjestom za život –  pohvalio je tom prilikom darežljivoga Zuckerberga izvršni direktor fondacije Emmet Carson.
Uza sve pritom valja i podsjetiti da ovo nije prva, ali je najveća Zuckerbergova donacija do sada. Nešto ranije, prije dvije godine je šef Facebooka donirao sto milijuna dolara javnim školama u Newarku, dok se kasnije iste godine pridružio “Giving Pledge” kampanji, američkoj akciji čiji je cilj human, idealistički, ali pomalo i romantičan. Želja je nagovoriti najbogatije ljude u SAD-u da doniraju većinu svog bogatstva u dobrotvorne svrhe. O tom genijalcu biznisa, tako mladom, a tako spretnom u poslovnim vodama, može se pričati svašta, ali teško mu je nalijepiti etiketu bogatog sebičnog škrca. Ovaj kapitalist kojem je tek 28 godina i njegova supruga Priscilla Chen su darovanjem pola milijarde dolara baš prije Božića promijenili su sliku o onima koji “cijelog dana ništa ne rade nego prate kretanje dionica na burzi i broje svoje bogatstvo koje ionako ne mogu izbrojiti, a te silne novce ne mogu potrošiti niti djeca njihove djece”.