Otočani se pitaju hoće li jedini platiti cijenu milenijskog projekta na kraju grada?

Slika korisnika admin
Vedran SITNICA

Ogorčenje, bijes, teške riječi upućene na račun Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture zbog odluke o četiri trajektne linije dnevno koje će povezivati Preko i Poluotok kada se u drugoj polovici ožujka otvori Nova luka Gaženica usijali su u posljednja dva dana društvene mreže. Dok jedni smatraju kako je to logičan slijed politike koja se kroji u Zagrebu, drugi se osjećaju prevarenima i izdanima, a najviše je onih koji se pitaju je li nam trebala Gaženica i hoće li otočani biti jedini koji će platiti ionako previsoku cijenu milenijskog projekta na kraju grada.

Prečanin Mladen Lucin, nekadašnji vijećnik u starom sazivu Općine Zadar, prisjeća se kako su tadašnji čelnici otočnih mjesnih zajednica donekle mogli utjecati da razvoj luke Zadar i prometa u njoj.

- Osnivanjem novih općina, izgubila se ta mogućnost, mogli smo samo pasivno pratiti pomicanje prometnih rješenja prema Gaženici. I Bulevar se gradio tako da u produžetku bude trajektna luka. Ali kad je već grad tako odlučio, onda svi u lancu trebaju tražiti najbolje rješenje. Međutim, činjenica je da su upravo Vlada, Lučka uprava i Agencija za obalni linijski promet pali na ispitu. Nažalost, ispaštaju jedino otočani, što je samo jedna od nevolja u nizu državnih rješenja, objašnjava i dodaje da je za njega Gaženica poput zagrebačkog Zapadnog kolodvora te da je vrlo znakovito kako zagrebačkim gradskim ocima nikad nije palo napamet da iz središta grada isele autobusni i željeznički kolodvor.

Kako bilo, jučer su iz Agencije za obalni linijski promet iz Splita ipak stigli pomirljiviji tonovi i najava da će se o svemu još raspravljati te da će od 15 sadašnjih linija pet ili šest ići prema središtu Zadra, a ostale u novu luku. Što će biti s drugim otočnim trajektnim i brodskim linijama, jučer nije htio nitko komentirati, tek da će se sutra, na sjednici Upravnog vijeća Agencije za obalni linijski promet, raspravljati o liniji Brbinj - Zadar.

Zbog sramotne odluke o četiri dnevne veze između Preka i Poluotoka, kako su je nazvali otočni čelnici Ugljana i Pašmana, boduli najavljuju prosvjede u trajektnim pristaništima, odlazak u Zagreb na Markov trg, a na jedinstvo u "argumentiranoj i tolerantnoj demokratskoj borbi" jučer ih je pozvao i Otočni sabor navodeći u svom proglasu kako se "moramo  izboriti za ravnopravnost bez obzira na brojnost. Svi se otočani zajedno moraju izboriti za bolji status jer bez otočnog zajedništva nema istinske revitalizacije hrvatskih otoka, nema pomorske orijentacije Hrvatske i invazije mladosti i živosti s kopna na otoke."

Prema riječima Denisa Barića, predsjednika Otočnog sabora, došlo je vrijeme od "5 do 12" i boduli više ne žele da se od hrvatskih otoka rade rezervati i da se stanovnici osjećaju građanima drugog reda.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno