FOTOGALERIJA: Monoplay pokazuje da Zadar respektira i popularizira plesnu umjetnost

Slika korisnika valentinam
OTVORENO 10. IZDANJE
Prva cjelovečernja predstava na programu bila je "I will tell you when I am ready" spomenute Sanne Myllylahti, prvi dio njene trilogije pod nazivom "Kesken", fizički komad suvremenog plesa usmjeren na pokret koji tijelom ispituje borbu između neprekidne žurbe naprijed i postizanja fiktivnih rezultata za vrijeme trajanja našeg ograničenog vremena na Zemlji
Marin Gospić
Prva cjelovečernja predstava na programu bila je "I will tell you when I am ready"

 Prezentacijom rezultata sudjelovanja na radionici koreografije i kompozicije finske plesne umjetnice Sanne Myllylahti, u koju je bilo uključeno dvanaest polaznika, mladih plesača iz Hrvatske i ostatka Europe, prekjučer je na Poljani Branka Stojakovića otvoren 10. Monoplay - međunarodni festival suvremenog plesa koji zajednički organiziraju Zadarski plesni ansambl i umjetnička organizacija 21:21 iz Zagreba. Na radionici, koja je bila održana od 17. do 20. kolovoza u dvorani Zadarskog plesnog ansambla se, prije svega, tematizirao stvaralački proces i njegov razvoj, a zatim su se praktički izvodile vježbe kompozicijskih okvira, materijala i konteksta, kao dio usavršavanja polaznika za vodeće stručnjake i umjetnike u svom poslu, a priliku da svjedoče tom procesu imala je, spomenuto, zadarska publika koja je, uobičajeno kada je Monoplay u pitanju, došla u velikom broju na otvaranje.

Prva cjelovečernja predstava na programu bila je "I will tell you when I am ready" ( op. a. - Reći ću ti kada sam spremna ) spomenute Sanne Myllylahti, prvi dio njene trilogije pod nazivom "Kesken" ( op. a. - U nastajanju), fizički komad suvremenog plesa usmjeren na pokret koji tijelom ispituje borbu između neprekidne žurbe naprijed i postizanja fiktivnih rezultata za vrijeme trajanja našeg ograničenog vremena na zemlji. Myllylahti je tematizirala, shodno nazivu, samu srž, kako je naglasila, prekrasne no istovremeno i odvratne strane procesa nastajanja: početaka, polaznih točaka i počinjanja. Slaveći nedovršenu prirodu ljudskih bića, ali i apsurdnu ustrajnost kojom ljudsko biće pokušava postati spremno i dovršiti nešto značajno.

Pljesak i ovacije

Myllylahti je, sudeći po pljesku i ovacijama koji su usljedili nakon njene izvedbe, i više nego primjereno zaokružila prvi dan festivala. Kao plesačica i koreografkinja koja je kao slobodni umjetnik profesionalno obišla dobar dio svijeta, a danas viša predavačica suvremenog plesa na Akademiji dramskih umjetnosti (Teatterikorkeakoulu) Sveučilišta za umjetnost Uniarts u Helsinkiju, Myllylahti je u Zadar donjela svoje iskustvo, svoje znanje, zapravo kompletnu sebe, te zajedno s ostalim umjetnicima, kako su to dobro zaključili plesni poznavaoci koje smo kontaktirali, i ove godine pozicionirala Zadar visoko na listi sredina koje respektiraju i populariziraju plesnu umjetnost. Finska je gošća nakon izvedbe sudjelovala i na okruglom stolu koji je vodila Iva Nerina Sibila, na kojem se raspravljalo o aktualnim kretanjima u plesu, a prvi dan Monoplaya uključivao je i neformalno druženje u MONOAZI, umjetničko-ugostiteljskom projektu u crkvi Sv. Dominik, organiziranom u suradnji s barom "Botaničar" iz Zagreba, mjestu ispreplitanja fotografskih, video i glazbenih radova s plesom. MONOAZA je brojila mnoge ljubitelje/ice plesa, dio kojih smo pitali i za komentare o festivalu, uključujući i one uključene u projekt poput glumca Jure Arasa.

- Najbolja stvar Monoplaya je ta, da je ovaj festival izrastao iz ovog grada, da su naši ljudi koji plešu po Europi i svijetu sva svoja poznanstva i iskustvo dovukli nazad u Zadar, da nisu zaboravili sredinu iz koje su stasali. Po meni to je jedna vrijednost svijetskog kalibra, taj entuzijazam, ta želja da se ne zaboravi grad iz kojeg se poteklo da mu se da dignitet, i strukovni, i umjetnički... Nevjerojatna je ta enrgija koju ti ljudi imaju, ta savjest prema zajednici iz koje su potekli i ta odgovornost prema razvoju te iste zajednice. Dobili smo odličan program, dobili smo ljude iz svjetskih plesnih centara, a istovremeno i naši su gosti došli u priliku da budu dio našeg mediteranskog šarma i siguran sam da su svi zadovoljni, da je Monoplay jedno vrhunsko iskustvo za sve, rezimirao je Aras.

Usamljeni vukovi

Likovna umjetnica Mare Milin ističe da je baš te večeri, na otvaranju, dok je gledala prvu predstavu na programu, razmišljala o tome kako je super da je riječ baš o festivalu sola koji ona itekako dobro razumije.

- Ja jako razumijem solo jer je meni još kada sam imala 17 godina jedan gospodin koji se zove Igor i koji je iz Zadra i koji je akademski slikar i s kojim sam nešto zajednički radila rekao: ja te promatram cijelo ljeto, ti nisi timski igrač, ti si solo player i shvatit ćeš jednog dana što to znači. Danas sam ja likovna umjetnica, no eto u to doba ni primisli o tome. Ja imam veliku simpatiju prema tim usamljenim vukovim jer ja sam ta vrsta i za mene je ta solo priča vrlo razumljiva, taj način izražavanja kroz solo act. Kad god mogu dođem i sudjelujem kao prijateljica festivala a jedne godine sam čak dobila i skulpturicu koju držim u radnoj sobi u Zagrebu. Dobila sam malog "Oskarića", nekakvu kristalnu figuricu, malog delfinića od plavog kristala, nešto užasno smješno. Na festivalu sam sudjelovala kao DJ što ću raditi i ove godine. Petak je moj dan i moja je zadnja, zatvaram festival i tko se naumio razulariti, neka dođe, ja ću divljati, a nadam se svi skupa sa mnom, poziva Mare.

Pozitivan komentar o festivalu imao je i glumac Duško Modrinić. Kako nam je naglasio drži da je riječ o predivnoj koncepciji i izražava čestitke cijelom organizacijskom odboru.

- Ima tu i osjećaja ponosa što je netko u tvom gradu napravo jedan tako dobar festival. Mislim da će se Monoplay samo širiti i širiti, da ćemo imati sve veći i sve duži festival i naravno i dalje pun odličnih gostovanja svjetskih plesnih umjetnika, istakao je Modrinić.

Zadarski glumac s osječkom adresom rezimirao je i predstavu "I will tell you when I am ready" naglasivši da svi imamo tih pitanja u životu koja predstava tematizira, pitanja kada krenuti, kako krenuti i je li to pravi put.

Studio plesa

Izuzetno zadovoljna festivalom bila je i članica upravnog odbora udruge Eko - Zadar Atana Grbić.

- Ovo mi je sedmi od deset Monoplaya i mogu reći da uistinu uživam. Za mene je ovaj festival najljepši dio zadarske ponude nezavisne kulturne scene u gradu, mjesto ne samo izvrsnih predstava nego i mjesto interakcije, okupljanja, kako plesu profesionalno sklonih ljudi, tako i nas koji u njemu uživamo tek kao promatrači. Što reći nego sve čestitke Sanji Petrovski i Petri Hrašćanec te naravno i svima ostalima uključenim u realizaciju ovog projekta. I sama sam često bila dio raznih događanja, uključena u sve pojedinosti oko organizacije pa sam i više nego svjesna koliko je teško organizirati jednu dobru manifestaciju, pogotovo događanje koje je dio nezavisne kulturne scene stoga je ovo što su oni postigli tim značajnije i hvala im na tome, javno se zahvalila Grbić.

Danas je na programu festivala Studio plesa pri zagrebačkoj Akademiji dramske umjetnosti te solo „Close ups“ Magdalene Reiter, a festival traje do 24.kolovoza.

 

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno