Foto: Pixabay
Iz hrvatskih kućanstava godišnje se baci više od 86 tona ostataka hrane koji su mogli biti pojedeni, što je 22 kilograma jestive hrane po stanovniku, zato je smanjenje otpada od hrane u fokusu treće sezone kampanje „Biraj Zeleno”, priopćili su u utorak iz tvrtke Nestle Hrvatska.
Prema rezultatima istraživanja koje je prošle godine provelo Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, najviše se baca meso, iza kojeg slijede voće, povrće i krumpir.
Ako se izuzme bacanje nejestivog dijela hrane, glavni je razlog bacanja u malo više od polovine kućanstva prevelika količina kupljene ili pripremljene hrane, a na drugom je mjestu istek roka trajanja.
Hrana koja je mogla biti konzumirana, ali je na kraju završila u smeću, čini 40 posto ukupnog otpada od hrane. Preostalih 60 posto otpada na nejestivi dio hrane, kao što su ljuske od jaja, kora krumpira, kosti i sl.
U hrvatskim kućanstvima godišnje se baci nešto više od 216.000 tona otpada od hrane, odnosno 53,6 kilograma po stanovniku. Od toga se 86,7 tona odnosi na jestivi dio, na hranu čije se bacanje moglo izbjeći, a po stanovniku to iznosi 22 kilograma.
Najviše otpada od hrane baca se u Primorju i Gorskom kotaru te u Dalmaciji i Istri
Najviše otpada od hrane baca se u Primorju i Gorskom kotaru (61 kilogram) te u Dalmaciji i Istri (57 kilograma), pokazuju podaci Ministarstva gospodarstva. Stanovništvo dviju primorskih regija rjeđe iskorištava ostatke obroka za pripremu novoga te značajno češće baca hranu s istekom roka trajanja.
Smanjenje te vrste otpada znači i smanjenje izrazito štetnih utjecaja na zemlju, vodu i zrak. Oko 34 posto svih emisija stakleničkih plinova koje je stvorio čovjek proizvod je trenutnog prehrambenog sustava.
„Otpad od hrane odgovoran je za prosječno dvije tone ekvivalentna ugljičnog dioksida po osobi svake godine. Svaki čovjek utječe na razinu ugljičnog dioksida u okolišu“, objasnila je profesorica i prehrambeno-tehnološka inženjerka Anet Režek Jambrak.
Zato će se kampanja „Biraj Zeleno”, u organizaciji Nestle Hrvatska, ove godine posvetiti edukaciji o štetnosti bacanja hrane.
„Sigurna sam da će se brojni građani složiti da se treba fokusirati na ljubav i dijeljenje, umjesto na bespotrebno trošenje resursa i hrane. Slogan kampanje ‘Više ljubavi, manje otpada od hrane’ odnosi se upravo na važnost solidarnosti i dijeljenja”, rekla je voditeljica Nestlé korporativnih poslova za Hrvatsku, Sloveniju i BiH Ivana Jeleč.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
OBJAVA NA FACEBOOKU
HDZ: “Ako je mogla Europa, mogli su nam i Milanović i njegovi jataci čestitati na pobjedi”
Hrvatska
predsjednik dp-a
Penava otkrio što je bilo na sastanku DP-a: “U jednoj stvari nam je čak SDP i bliži od HDZ-a”
Košarka
NBA
Miami bez Butlera protiv Chicaga
Nogomet
Hrvatski korijeni
Panamski mediji tvrde da su Hrvatska i Panama u utrci za sinom nekadašnjeg njemačkog reprezentativca
Hrvatska
POTRES
Sjevernu Tursku pogodio potres magnitude 5,6
Zadar
TUŽNA VIJEST
Preminuo bivši profesionalni košarkaš i trener Denis Skitarelić
Zadar
HEP JAVLJA
INFORMIRAJTE SE! Brojne ulice u Zadru sutra ostaju bez električne energije
Zadar
LIJEPA PRIČA
KONAC DJELO KRASI Zadranka Matea Ljubanović u Norveškoj ispisuje uspješnu poduzetničku priču
Hrvatska
DRŽAVNO IZBORNO POVJERENSTVO
Prebrojano je 99,74 posto glasova. HDZ preko noći dobio jedan dodatni mandat, IDS ga izgubio
Županija
PODRŠKA S JUGA